پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱
۱

جمله‌ای از شهید رجایی که بالای برگه‌های درسی نوشته می‌شد

چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب: 849228
مدرسه رفاه یکی از مدارس تأثیرگذار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود که ملاحظات سیاسی حتی در دروس ریاضی و ورزش و هنر داشت و معلمانش یکی از جملات شهید رجایی را بالای ورقه‌های درسی می‌نوشتند.
جمله‌ای از شهید رجایی بالای برگه‌های درسی
به گزارش جهان نيوز، هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، سالروز شهادت مرد بزرگی است که هم دستفروش بود، هم معلم، هم وزیر آموزش و پرورش و هم رئیس جمهور. البته دوره ریاست جمهوری این مرد ساده‌زیست و مخلص فقط ۲۸ روز طول کشید و در چنین روزی به همراه یار وفادارش دکتر محمدجواد باهنر بر اثر انفجار بمب در ساختمان نخست‌وزیری به شهادت رسیدند.

تأسیس مدرسه سیاسی رفاه یکی از اقدامات شهید رجایی و شهید باهنر در سال ۴۸ و ۴۹ بود. خانم «منظر خیّر» یکی از معلمان مدرسه رفاه و از زندانیان سیاسی دوره طاغوت بود. این معلم درباره فعالیتش در این مدرسه که در کتاب خاطرات مرحومه مرضیه حدیدچی (دباغ) آمده، گفته است:

مدرسه رفاه، مدرسه فرزندان زندانی‌ها بود. افرادی که آنجا درس می‌خواندند، به نوعی سیاسی بودند. حالا یکی از خانواده زندانیان سیاسی بود و یکی فکر سیاسی داشت. مدرسه خودبخود در مسیر سیاسی بود، حتی در درس ریاضی و ورزش ملاحظات سیاسی بود.

در مدرسه رفاه من ریاضی درس می‌دادم و بالای ورقه‌ها جمله‌ای می‌نوشتیم که از شهید رجایی بود «انسان باش، بیندیش، راه انتخاب کن و در این راه ثابت قدم باش». این جمله ظاهراً به جایی برنمی‌خورد، اما باطن قضیه این بود که بچه‌های رفاه همه‌شان جهت‌دار بار می‌آمدند. طوری که از درس جبر هم بهره سیاسی و بهره دینی می‌گرفتند. حتی در ورزش و نقاشی هم کار فکری می‌کردند.
https://jahannews.com/vdcauonaa49nyu1.k5k4.html
jahannews.com/vdcauonaa49nyu1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
«انسان باش، بیندیش، راه انتخاب کن و در این راه ثابت قدم باش».
درود خدا بر شهیدان راه حق