دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۱۳

آمریکا: ۲۸ مرداد کودتا بود؛ اصلاح طلبان: ۲۸ مرداد کودتا نبود!

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 848130
با وجود اعتراف آمریکا و انگلیس به انجام کودتا در 28 مرداد 1332 برای سرنگونی دولت مصدق ، برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب و چهره‌هایی همچون برهانی، هم‌صدا با سلطنت‌طلبان و ساواکی‌ها می‌گویند که این واقعه کودتا نبوده است.
آمریکا: ۲۸ مرداد کودتا بود؛ اصلاح طلبان: ۲۸ مرداد کودتا نبود!
به گزارش جهان نيوز به نقل از در روز ۲۸ مرداد، رسانه‌ها به بازخوانی ماجرای کودتا پرداختند. در کنار شواهد مسلم تاریخی که کودتا بودن واقعه ۲۸ مرداد را تایید می‌کند؛ سازمان سیا و رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به طور رسمی به انجام کودتا در ۲۸ مرداد اعتراف کرده‌اند. وزیر خارجه سابق انگلیس و یک جاسوس MI6 که در طراحی واقعه ۲۸ مرداد نقش داشت، کودتا بودن آن را تایید کرده‌اند. اما برخی از رسانه‌های جریان اصلاحات مثل روزنامه اعتماد و چهره‌هایی همچون محسن برهانی، هم‌صدا با سلطنت‌طلبان و ساواکی‌ها، کودتا بودن واقعه ۲۸ مرداد را زیر سوال برده‌اند.

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در گزارشی با عنوان «کودتا بود یا نبود» نوشت: «پاسخ به این سوال، علی‌الحساب (شاید تا همیشه) غیرممکن است، زیرا موضع‌گیری درباره یک واقعیت تاریخی حاد و بحث‌برانگیز، مثل ۲۸ مرداد، غیر از ارزش‌سنجی رخدادهای تاریخی به هزار انگیزه و علقه و گرایش بستگی دارد. به سادگی نمی‌توان گفت که این رویداد، کودتا بوده یا خیر.»
 

این روزنامه اصلاح طلب به نقل از پرویز ثابتی، رئیس اداره سوم ساواک و مسئول شکنجه ایرانیان در کمیته ضدخرابکاری در رژیم پهلوی، نوشت: «کودتایی صورت نگرفته». مشخص نیست چرا روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد کسی همچون ثابتی را به عنوان راوی کودتا ذکر کرده است و اصلا چرا نظر کسی همچون ثابتی برای این روزنامه سند است؟

عباس میلانی چهره دیگری که روزنامه اعتماد به نقل  از او گفته «واقعه ۲۸ مرداد کودتا نیست»؛ از چهره‌های ضدانقلاب و حامی بهائیان شناخته می‌شود.

اینکه واقعه ۲۸ مرداد کودتا نبود؛ دقیقا همان خوانشی است که رسانه تروریستی-صهیونیستی اینترنشنال، آن را روایت می‌کند.
 
دشمنی اینترنشنال با مردم ایران آنجایی واضح شد که دولت مصدق که تنها دولت برآمده از رای مردم بود را، دیکتاتور و کودتاگر عنوان کرد. این شبکه حتی از ساواک که جزو ظالم‌ترین سازمان‌های تاریخ شناخته می‌شود و مردم ایران را به طور وحشیانه شکنجه می‌کرد، حمایت کرد.

این نگاه، همان نگاهی است که محسن برهانی دارد.
 

برهانی کسی است که اظهاراتش در اغتشاشات را به دروغ، عامل عدم ادامه حضورش در هیئت علمی دانشگاه دانسته بود. این درحالی است که حمایت او از ازدواج سفید در سال‌های گذشته، مطرح بود.

محسن برهانی و ساواکی‌ها درحالی عزل مصدق توسط محمدرضا پهلوی را قانونی می‌دانند که گفته می‌شود «مطابق روح و نص قانون اساسی آن زمان، شاه نمی‌توانست نخست‌وزیر را عزل کند.
https://jahannews.com/vdcbfwbwgrhba8p.uiur.html
jahannews.com/vdcbfwbwgrhba8p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز میتونه حرف امریکا و انگلیس رو قبول کنه
1
Iran, Islamic Republic of
الآن داعش مسئولیت عملیات تروریستی شیراز را برعهده گرفته جنابعالی قبول می کنی ؟!
.این اظهر من شمس است.
Iran, Islamic Republic of
برخی اصلاح طلبان حافظ منافع امریکا در ایران هستن.
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن.
Iran, Islamic Republic of
امریکا و انگلیس راست میگن یا اصلاح طلبا؟ هردو راست میگن؟ هر دو دروغ میگن یا هیچکدام؟ منظورت چیه جهان
Iran, Islamic Republic of
یه دفع هم این جماعت برخلاف نظر آمریکایی ها حرف زدن شما معترض شدید
Iran, Islamic Republic of
در ایران همه چیز حتی تفسیر وقایع تاریخی متاثر از دعوای جناحی است..
تلویزیون همین چند روز چند مستند در این خصوص منتشر کرده .
تاریخ را که با حرف یک ضد نظام غربگدا نمی توان تغییر داد.
Iran, Islamic Republic of
نظام اگر به حساب امریکایی های مقیم ایران رسیدگی کند مملکت زودتر به سر و سامان میرسد این مثل که یادگار قدیمی هااست از ماس که بر ماست اگر این پول پرستا غرب پرست نباشد ایران گل و بلبل میشه
Iran, Islamic Republic of
چه عجب اصلاح طلبان یه جا بر خلاف آمریکا نظر دادند!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عده ای که اندک هم نیستند تمام عقل شان ؟ را دربست داه اند به روشنفکر نماهای مدعی
Iran, Islamic Republic of
جهان
با آمریکا مخالف می کنند بهشون می پیچی ، با آمریکا موافقت می کنند بهشون می پیچی ، تکلیف خودت مشخص کن ، چون مخالف آمریکا گفتند درست گفتند