چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

روسیه حمله پهپادی اوکراین به مسکو را دفع کرد

يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 847991
شهردار پایتخت روسیه اعلام کرد که حمله پهپادی ارتش اوکراین صبح امروز توسط سامانه پدافند هوایی ارتش روسیه خنثی شد.
روسیه حمله پهپادی اوکراین به مسکو را دفع کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو صبح امروز (یکشنبه) اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه دست‌کم یک پهپاد تهاجمی ارتش اوکراین که به سمت پایتخت روسیه در حرکت بود را ساقط کرد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، سوبیانین ساعت ۰۴:۳۴ صبح امروز به وقت محلی (۰۵:۰۴ صبح یکشنبه به وقت تهران) بدون آن‌که محل دقیق رهگیری پهپاد اوکراین را اعلام کند، در کانال تلگرامی خود نوشت: « در شب، تلاشی صورت گرفته بود تا از جنوب، پهپادی را به سمت مسکو انتقال دهند. پهپاد توسط نیروی پدافند هوایی متوقف شد».

وزارت دفاع روسیه نیز در این خصوص اعلام کرد که یک پهپاد تهاجمی بر فراز منطقه «استوپینو» منطقه مسکو در حدود ساعت ۰۴:۰۰ صبح یکشنبه به وقت محلی شناسایی شد که به وسیله ابزار جنگ الکترونیک از بین رفت و در یک منطقه بدون ساکن سقوط کرد که خسارت و تلفاتی برجای نماند.

در پی حمله پهپادی صبح امروز ارتش اوکراین، فرودگاههای بین‌المللی « ونوکووا» و « داماددوا» در جنوب غربی و جنوب مسکو به طور موقت تمامی پروازهای خود را بعنوان یک اقدام احتیاطی در زمان وقوع حادثه به حالت تعلیق درآورد.

بر اساس گزارش راشاتودی، در همان ساعات وقوع حمله پهپادی اوکراین، در حدود ۴۵۰ کیلومتری جنوب مسکو، یک پهپاد ناشناس بر روی سقف ایستگاه راه‌آهن در شهر «کورسک» سقوط کرد و چندین پنجره در هم شکستند و موجب وقوع یک آتش‌سوزی کوچک و زخمی شدن دست‌کم پنج نفر بر اثر پرتاب خرده‌های شیشه شد.

هنوز مشخص نیست که آیا حوادث صبح یکشنبه بخشی از همان حمله هماهنگ هواپیماهای بدون سرنشین بوده است یا خیر.

در هفته‌های اخیر، اوکراین تلاش‌ها برای هدف قرار دادن مسکو از طریق حملات پهپادی را تشدید کرده است که اغلب این حملات ناموفق بوده است. مناطق مرزی کورسک و بریانسک و بلگورود روسیه نیز به طور مداوم از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، مورد حملات خمپاره‌ای اوکراین قرار گرفته است.

صبح روز جمعه، اوکراین بار دیگر منطقه تجاری پایتخت روسیه را هدف قرار داد و حداقل یکی از پهپادها رهگیری و در نزدیکی شهر مسکو سرنگون شد که البته تلفات و خساراتی نداشت.
https://jahannews.com/vdcf1edcyw6dj1a.igiw.html
jahannews.com/vdcf1edcyw6dj1a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *