يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

رئیس جمهور الجزایر، رژیم صهیونیستی را به سخره گرفت

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 846103
رئیس جمهور الجزایر در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اقدام رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب برای صحرای غربی چه پیامدهایی خواهد داشت، گفت که آن‌ها صلاحیت به رسمیت شناختن چیزی را ندارند.
رئیس جمهور الجزایر، اسرائیل را به سخره گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر، شامگاه شنبه، در مصاحبه‌ای که از تلویزیون ملی این کشور  پخش شد، به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی واکنش نشان داد.

دیوان پادشاهی مغرب حدود سه هفته پیش اعلام کرده بود که «محمد ششم» شاه این کشور نامه‌ای از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دریافت کرده که در آن حاکمیت مغرب بر منطقه صحرای غربی به رسمیت شناخته شده است.

صحرای غربی منطقه‌ای در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مغرب است که «جبهه پولیساریو» و پادشاهی مغرب بر سر آن مناقشه دارند.

جبهه پولیساریو یک سازمان سیاسی نظامی مستقر در صحرای غربی است که در سال ۱۹۷۳ به عنوان یک گروه مقاومت علیه تسلط استعمار اسپانیا بر صحرای غربی و با هدف استقلال این منطقه ایجاد شده است.

رئیس جمهور الجزایر، شامگاه شنبه، در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره اینکه تصمیم تل‌آویو در بر به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی چه پیامدهایی در پی خواهد داشت، گفت: «از نظر من، هیچ چیز، چون کسی که از چیزی برخوردار نیست، نمی‌تواند ببخشد».

عبدالمجید تبون در ادامه اضافه کرد: «آن‌ها (صهیونیست‌ها) خاک فلسطین را اشغال کرده‌اند، آیا [مغرب]‌ نیز اشغال خاک فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت؟!»

تبون ادامه داد: «این حرف‌ها پوچ است. یک مشکل بین‌المللی وجود دارد و باید حل شود و حل‌وفصل آن نیز از طریق سازمان ملل، حقوق بین‌الملل و شورای امنیت صورت می‌گیرد».

مغرب و رژیم صهیونیستی در دهم دسامبر ۲۰۲۰ با وساطت آمریکا روابط خود را پس از ۲۰ سال توقف از سر گرفتند. دو طرف به دنبال ازسرگیری روابط تاکنون در زمینه‌های مختلفی بخصوص در زمینه نظامی ارتباطات خود را توسعه داده‌اند.
https://jahannews.com/vdcjymeotuqexvz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjymeotuqexvz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *