دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۱

آمریکایی‌ها در ادامه سرقت نفت سوریه، ۴۵ تانکر به عراق منتقل کردند

دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 845508
اشغالگران آمریکایی در ادامه سرقت منابع و سرمایه‌های ملی سوریه، 45 تانکر دیگر از نفت این کشور را به سرقت بردند و به پایگاه‌های خود در شمال عراق انتقال دادند.
تداوم غارت نفت سوریه توسط آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، اشغالگران آمریکایی، در ادامه سرقت نفت و سرمایه‌های ملی سوریه در مناطق شمال شرق و شرق سوریه از جمله در منطقه موسوم به «الجزیره»، دو کاروان حامل نفت و سبوس سرقتی را از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» به پایگاه‌های خود در خاک عراق منتقل کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع محلی از حومه الیعربیه گزارش دادند که یک کاروان آمریکایی، با ۴۵ تانکر مملو از نفت مسروقه طی ساعات گذشته از گذرگاه غیرقانونی المحمودیه به سمت پایگاه‌های آمریکایی در شمال عراق حرکت کرد.

نظامیان آمریکایی پس از قاچاق سوخت از سوریه به عراق، نفت این کشور را در بازار سیاه منطقه کردستان عراق به‌ فروش می‌رسانند و بخشی از آن را برای مصارف خود به پایگاه‌هایشان منتقل می‌کنند.

به گفته این منابع، ساعاتی پس از حرکت کاروان اول، یک کاروان دیگر متشکل از ۵۰ کامیون یخچال‌دار، از گذرگاه غیرقانونی الولید به سمت عراق حرکت کرد. این کاروان حامل یک محموله سبوس سرقتی از سیلوهای الیعربیه بود. 

اشغالگران آمریکایی، به صورت غیرقانونی در منطقه الجزیره سوریه حضور دارند و با مشارکت شبه‌نظامیان کرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) در حال غارت و چپاول سرمایه‌های سوریه و محصولات راهبردی آن از جمله، نفت، گندم و آرد و محروم کردن مردم سوریه از آن هستند. 

ارتش آمریکا به صورت غیرقانونی مناطق شمال و شمال شرقی سوریه در استان‌های دیرالزور، الحسکه و الرقه را که بزرگ‌ترین میادین نفت و گاز سوریه در آن واقع شده است، به اشغال خود درآورده است.
https://jahannews.com/vdchvmn6623nkmd.tft2.html
jahannews.com/vdchvmn6623nkmd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خب ما كه روابط سياسي مون با سوريه خوبه اين مناطق را سوري ها موقتا"‌به ايران واگذار كنند تا امريكايي ها ر ا بيرون كنيم