شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

سخنرانی عاشورایی نصرالله صهیونیست‌ها را به خط کرد

يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 845435
در پی سخنرانی عاشورایی دبیرکل حزب‌الله لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را در شمال سرزمین‌های اشغالی تقویت کرد. نتانیاهو نیز با وزیر جنگ و فرماندهان نظامی صهیونیست نشست اضطراری برگزار کرد.
سخنرانی‌ عاشورایی نصرالله صهیونیست‌ها را به‌خط کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، پس از سخنرانی عاشورایی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در ظهر روز گذشته (شنبه، ۲۹ جولای)، ارتش رژیم صهیونیستی به صورت ناگهانی، نیروهاش را در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی تقویت کرد و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نیز یک نشست اضطراری برگزار کرد.

به اعلام کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم، نیروهایش را در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان تقویت کرد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طی نشستی فوق‌العاده با «یوآو گالانت» وزیر جنگ و افسران و فرماندهان ارشد نظامی، به بررسی تهدیدهای دبیرکل حزب‌الله لبنان، سناریوهای فراروی تل‌آویو در قبال مقاومت، ارزیابی اوضاع و وضعیت اطلاعاتی بویژه پس از برپایی چادرهای منسوب به حزب‌الله در منطقه مرزی پرداخت. 

به ادعای این شبکه صهیونیستی، این نشست قرار بود هفته پیش برگزار شود اما به دلیل بستری شدن نتانیاهو در بیمارستان، به تاخیر افتاده بود.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود؛ ارتش رژیم صهیونیستی به سطوح سیاسی ابلاغ کند که خطر تشدید تنش در شمال وجود دارد، بویژه که نصرالله از تحولات داخلی اسرائیل به عنوان «ضعف تاریخی» تعبیر می‌کند. از سوی دیگر، ارتش اسرائیل به این موضوع نیز اذعان نمی‌کند که حزب‌الله به دنبال تشدید درگیری است، زیرا چادر برپا شده حزب‌الله، خطر امنیتی ندارد. در چنین فضایی و در سایه ناآرامی‌ها در ارتش و با توجه به موضوع تعلیق حضور شمار زیادی از نظامیان در آن به دلیل تداوم روند تصویب قانون تغییرات قضایی نتانیاهو، «مجمع دفاعی» ارتش اشغالگر، روز گذشته طی نشستی به بررسی بحران در ارتش پرداخت.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، گالانت نیز با اجرای طرح‌های نظامی و عملیاتی در صورت بحرانی شدن اوضاع در مرزهای لبنان موافقت و دستور بالابردن سطح آمادگی نیروهایش در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی برای مقابله با سناریوهای مختلف در طول مرزها را صادر کرد. 

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی عاشورایی امسال خود در ضاحیه بیروت بار دیگر تاکید کرد: مقاومت آماده است و در مقابل هیچ حماقت اسرائیل در قبال لبنان، اهمال نخواهد کرد. مقاومت لبنان کوتاهی نخواهد کرد و آماده بازدارندگی، مقابله و آزادسازی اراضی لبنان در مقابل هرگونه حماقت اسرائیلی است. 

وی تصریح کرد: این لبنان است که مورد تجاوز قرار گرفته و اسرائیل هنوز بخشی از خاک ما را تحت اشغال دارد. آن‌ها بخشی از منطقه الغجر را اشغال کرده‌اند و با وقاحت از اقدامات تحریک‌آمیز سخن می‌گویند. 

این در حالی است که مرزهای لبنان، اخیرا به دلیل تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی لبنان، از دیوارکشی گرفته تا خاک‌برداری، شاهد تشدید تنش است و هربار تل‌آویو ادعا می‌کند که حزب‌الله لبنان دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زند.
https://jahannews.com/vdcgwn97nak9tt4.rpra.html
jahannews.com/vdcgwn97nak9tt4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *