شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نیاز جدی کشور به گروه خونی منفی

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 845133
افرادی که دارای گروه خونی منفی هستند اقبال بیشتری به اهدای خون نشان دهند و مراجعه به مراکز انتقال خون را به روز‌های عاشورا و تاسوعا محدود نکنند.
نیاز جدی کشور به گروه خونی منفی
به گزارش جهان نيوز، بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با آنا اظهار کرد: هر سال با فرارسیدن ماه محرم، سازمان انتقال خون پویش نذر خون را در سراسر کشور راه‌اندازی می‌کند و از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر این برنامه ادامه دارد.

وی افزود: در سازمان انتقال خون اهدای خون را به عنوان یک فرهنگ ارزشمند و محبت به هم نوع سر لوحه برنامه کاری خودم قرار داده‌ایم. ماه محرم یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه است و اهدای خون به عنوان یک فعالیت نجات بخش، ایثارگرانه و خیرخواهانه قطعا می‌تواند در این ایام مورد توجه اقشار جامعه قرار بگیرد. 

حاجی بیگی با اشاره به اینکه بیش از یک دهه است که نذر خون به عنوان یک فعالیت نوع دوستانه و نجات بخش در ایام ماه محرم مورد توجه مردم کشور قرار گرفته است و همه ساله در این ایام شاهد میزان بالای افراد به پایگاه‌های انتقال خون هستیم گفت:

توصیه ما این است که امسال در پویش نذر خون این فعالیت خیرخواهانه را به روز‌های عاشورا و تاسوعا و صرفا یک روز خاص محدود نکنیم چرا که اهدای خون باید به صورت یک فعالیت مستمر باشد و یک نیاز روزانه و همیشگی است. 

سخنگوی سازمان انتقال خون عنوان کرد: ۲۱۴ مرکز اهدای خون در سراسر کشور پذیرای مردم عزیز کشورمان هستند و خواهش سازمان انتقال خون این است که هنگام مراجعه به مراکز اهدای خون کارت ملی به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه از یک واحد خون کامل فراورده‌های مختلفی گرفته می‌شود و نیاز به خون روزانه و مستمر است گفت: با اهدای خون به نجات جان ۳ بیمار کمک می‌شود چرا که از خون دریافت شده پلاکت، پلاسما و گلبول فشرده شده جدا می‌شود. قابل توجه است که پلاکت باید به صورت روزانه تهیه شود.
 
حاجی بیگی افزود: پلاکت خون فرآورده‌ایی است که برای درمان بیماران سرطانی، بیماران خون‌ریزی‌ کننده ارثی مصرف می‌شود و باید پس از ۶ ساعت از اهدا خون سالم از خون جدا شود. قابل توجه این است که عمر پلاکت در درون کیسه‌های خون و در دمای اتاق ۳ روز است و قابل ذخیره سازی به مدت طولانی نیز نیست و به همین دلیل اصرار می‌کنیم مردم باید به صورت روزانه خون اهدا کنند و آن را موکول به روز خاصی نکنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: از عزیزانی که دارای گروه خونی منفی هستند خواهش می‌کنیم اقبال بیشتری به اهدای خون نشان دهند چرا که فقط ۱۰ درصد مردم کشور ما دارای گروه خونی منفی هستند و نیاز به این گروه خونی در کشور جدی است.
https://jahannews.com/vdcbfsbwfrhba8p.uiur.html
jahannews.com/vdcbfsbwfrhba8p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *