دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲

تایید واردات خودروهای کارکرده در شورای نگهبان

شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 843796
سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود تاکید کرده است که مصوبه واردات خودروهای کارکرده هم توسط این شورا مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و تایید شد.
تایید واردات خودروهای کارکرده در شورای نگهبان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، هادی طحان‌ نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز گفت: در آستانه  فرارسیدن ۲۶ تیر سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان هستیم و ضروری است گزارشی را  در این رابطه ارایه دهم.

وی افزود: شورای نگهبان از یک سال گذشته ۸۶ مصوبه را بررسی کرده است. در این مدت ۱۱۵ استعلام صورت گرفته از دیوان عدالت را بررسی کردیم و این موارد در ۱۵۳ جلسه شورای نگهبان بررسی شده است. در رابطه با این مصوبات با هر سه قوه ارتباط دارد.
 
وی افزود: از جلسه قبل تا کنون، ۸ طرح و لایحه ارسالی از مجلس و یک اساسنامه از دولت و دو استعلام از دیوان عدالت اداری بررسی شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با اصلاحاتی در جلسه مورخ ششم تیر ماه یک هزار و چهارصد و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴/ ۰۴/ ۱۴۰۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی افزود: همچنین لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب جلسه مورخ بیست و هشتم خرداد ماه یک هزار و چهارصد و دو مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۴/ ۰۴/ ۱۴۰۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لذا مصوبه واردات خودروهای کارکرده هم توسط شورای نگهبان تایید شد.
 
https://jahannews.com/vdceox8vpjh8efi.b9bj.html
jahannews.com/vdceox8vpjh8efi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
Iran, Islamic Republic of
آقا اینو چی میگی ؟
United States
افراد مقیم خارج باید بتوانند خودروی خود را (کارکرده) به کشور وارد کنند.