پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

تفاوت لوله گالوانیزه سبک‌وسنگین

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 843644
لوله گالوانیزه چیست؟ اصلاً می‌دانید این نوع لوله‌ها در کجا مصرف می‌شوند؟ امروزه باتوجه‌به پیشرفت روزافزون تکنولوژی، بسیاری از صنایع از فناوری‌های به‌روز دنیا برای بهبود کیفیت‌ بهرمند می‌شوند، این صنایع نیز از این موارد مستثنی نیستند.
تفاوت لوله گالوانیزه سبک‌وسنگین
لوله گالوانیزه چیست؟ اصلاً می‌دانید این نوع لوله‌ها در کجا مصرف می‌شوند؟ امروزه باتوجه‌به پیشرفت روزافزون تکنولوژی، بسیاری از صنایع از فناوری‌های به‌روز دنیا برای بهبود کیفیت‌ بهرمند می‌شوند، این صنایع نیز از این موارد مستثنی نیستند. اگر نگاهی به بازار لوله‌های گالوانیزه بیندازید، انواع گالوانیزاسیون‌های سنگین و سبک را می‌بینید. پس برای اطلاع از تفاوت لوله گالوانیزه و آشنایی لوله گالوانیزه گلخانه بهتر است تا حدودی با این نوع لوله‌ها آشنا گردید. ما سعی داریم در این مطلب به معرفی تجهیزات موردنیاز راه‌اندازی گلخانه مزایا، ویژگی‌ها، کاربردها و تفاوت انواع لوله‌های گالوانیزه را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

معرفی تجهیزات موردنیاز راه‌اندازی گلخانه

راه‌اندازی گلخانه به تجهیزات متعددی نیاز دارد، از این تجهیزات می‌توانیم به تجهیزات بیرونی و پوششی، تجهیزات تهویه، تجهیزات گرمایشی برای فصول سرد سال، تجهیزات سرمایشی برای فصول گرم سال، تجهیزات رطوبتی مانند لوله گالوانیزه گلخانه و تجهیزات کنترلی می‌توانیم اشاره نمایم. 

آشنایی با لوله گالوانیزه سبک‌وسنگین

این لوله‌ها یکی از انواع لوله فولادی با پوششی از فلز روی هستند. گالوانیزاسیون یا همان پوشش آبکاری شده از جنس روی، به این نوع لوله‌ها ویژگی مقاومت در برابر ضربه داده‌اند. لوله گالوانیزه در حضور ترکیبات شیمیایی، رطوبت و شرایط محیطی استحکام بسیار بالای دارد. این گونه لوله‌ها به دو نوع سنگین و سبک تبدیل می‌شوند که از نظر کاربردی، ساختاری، قیمت و غیره بسیار زیاد هستند.

کاربرد لوله گالوانیزه سبک‌وسنگین

 لوله‌های گالوانیزه سبک بسیار پرمصرف هستند و در صنایع زیادی مورداستفاده قرار می‌گیرند. لوله‌های گالوانیزه در انواع متفاوتی طراحی، تولید و عرضه می‌گردند و همچنین در ساخت‌وساز‌های زیادی قابل‌استفاده هستند. مقاومت لوله‌های گالوانیزه سنگین نسبت به نوع سبک بسیار بیشتر است و برای مواردی که نیاز به ماندگاری بالا دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرند.
یکی از تفاوت لوله گالوانیزه سبک‌وسنگین این است که لوله‌های گالوانیزه سنگین در محیط‌های اسیدی و مرطوب ماندگار هستند؛ زیرا ضخامت و مقاومت بسیار بالای دارند. از لوله‌های گالوانیزه سنگین در زیرساخت‌های شهری ازجمله لوله‌کشی فاضلاب استفاده می‌شود. از گالوانیزه سبک به‌عنوان تجهیزات رطوبتی گلخانه استفاده می‌شود و با نام لوله گالوانیزه گلخانه معرفی می‌شود.

مزایا و ویژگی‌های لوله گالوانیزه سبک‌وسنگین

لوله‌های گالوانیزه دارای مزایا مختلفی هستند و موردتوجه مهندسان زیادی قرار گرفته‌اند. از این مزایا و ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
  • یکی از ویژگی‌ها و مزایا مهم لوله‌های گالوانیزه مداومت و مقاومت بالا آن‌ها در برابر عواملی مانند خورنده و زنگ‌زدگی هست. این مورد معمولاً در لوله‌های گالوانیزه سنگین بیشتر مشاهده می‌شود.
    داشتن استحکام بالا در برابر سایش، دما، فشار زیاد و فرسودگی از دیگر مزایا این نوع لوله‌ها است.
    تنوع بسیار بالا لوله‌های گالوانیزه یکی دیگر از مزایا آن است.
    یکی دیگر از مزایای لوله گالوانیزه قابلیت جوشکاری و اتصالات‌ آن است.
    این نوع لوله‌ها دارای طول عمری مناسب هستند و هزینه نگهداری از آن‌ها نسبتاً پایین است.
    نصب و اجرای در لوله‌های گالوانیزه بسیار سریع و آسانی است و معمولاً نیازی به نیرو متخصص نیست.
    یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لوله گالوانیزه سبک و سنگین‌قیمت مناسب آن‌ها است.
تفاوت لوله گالوانیزه سبک و لوله گالوانیزه سنگین از کجا نشات می‌گیرد
فکر می‌کنید چرا لوله‌های گالوانیزه به دودسته سبک‌وسنگین تبدیل شده‌اند؟
 لوله‌های گالوانیزه از نظر اندازه، وزن، ابعاد و ضخامت متفاوت هستند. لوله گالوانیزه سنگین دارای وزن و ضخامت بیشتری نسبت به لوله‌های گالوانیزه سبک هستند؛ زیرا از فلز روی (Zn) بیشتری برای پوشش‌دهی آن‌ استفاده نموده‌اند. پس تفاوت اصلی آن‌ها از میزان روی موجود در ترکیب لوله گالوانیزه نشات می‌گیرد.

تفاوت لوله گالوانیزه سبک‌وسنگین در ساخت و قیمت

 ساخت این نوع لوله‌‌ها تقریباً یکسان است و تفاوت‌ها آن‌ها در میزان مقادیری مورداستفاده در پوشش‌دهی آن‌ها است. به‌عنوان‌مثال لوله‌ گالوانیزه سنگین از لایه‌های روی بیشتری نسبت به گالوانیزه سبک برخوردار است.
همچنین ازآنجایی‌که لوله‌های گالوانیزه سنگین برای مواردی نظیر ساخت‌وسازهای بزرگ به کار گرفته می‌شوند پس در ابعاد بزرگی طراحی و ساخته می‌شوند. از انواع لوله‌های گالوانیزه سنگین می‌توانیم به لوله گالوانیزه ضخامت ۲ و لوله گالوانیزه ضخامت 2/5 اشاره نمایم. اما لوله‌های گالوانیزه سبک معمولاً در ابعاد و اندازه‌های کوچک‌تری طراحی می‌‌شوند که کاربردهای مختلفی مانند استفاده در گلخانه‌ها، انتقال گاز و آب دارند.
نکته قابل‌توجهی که نظر خریداران گالوانیزه سبک را به این نوع لوله‌ها جذب می‌نماید، قیمت پایین این لوله‌های گالوانیزه سبک است. در نتیجه اگر در فکر ساختن سوله و یا گلخانه هستید پیشنهاد ما برای شروع لوله گالوانیزه گلخانه یا به عبارت دیگری لوله گالوانیزه سبک است. پس می‌توانیم بگویم تفاوت لوله گالوانیزه سبک‌وسنگین از نظر قیمتی آشکار است، زیرا هر دو نوع آن از ابعاد، اندازه و ضخامت‌های متفاوتی برخوردار هستند. پس می‌توانیم بگویم گالوانیزه سنگین که در ابعاد بزرگ‌تری تولید می‌شوند، نسبت به گالوانیزه با ابعاد کوچک‌تر گران‌تر هستند. البته باید بدانید که گالوانیزه سنگین به دلیل داشتن میزان زیادی فلز روی و استحکام زیاد، نسبت به لوله گالوانیزه سبک قیمت بالاتری دارند.
لوله های گالوانیزه از جمله لوله‌های کاربردی و مهم در صنعت ساخت‌وساز بشمار می‌آید که استفاده از آن‌ها مزایای زیادی را به دنبال دارد.
 ما در این مطلب به تفاوت لوله گالوانیزه، آشنایی با انواع لوله گالوانیزه و لوله گالوانیزه گلخانه پرداختیم، بهتر است برای خرید لوله گالوانیزه قزوین حتماً به موارد گفته شده در مطلب توجه نماید، تا یک انتخاب درست داشته باشید.
 
https://jahannews.com/vdcgtw97tak9t34.rpra.html
jahannews.com/vdcgtw97tak9t34.rpra.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *