يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۷

واکنش تکراری "خاندوزی" به انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی/ چرا ابطال انتخابات را اعلام نمی‌کنید؟

سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 842648
وزیر اقتصاد در حالی برای بار دوم اعلام کرده که نظر دولت درباره انتخابات اتاق بازرگانی همان نظر مراجع نظارتی است که وی عضو شورای نظارت بر اتاق بازرگانی بوده و باید درباره اینکه چرا با گذشت دو هفته، ابطال انتخابات اعلام نمی‌شود، پاسخ بدهد.
آقای خاندوزی! چرا ابطال انتخابات را اعلام نمی‌کنید؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت امروز در واکنش به سوالی درباره انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی در نشست خبری اعلام کرده است، «تقویت رابطه و تعامل مثبت بین دولت و اتاق های 3 گانه شامل بازرگانی، اصناف و تعاون در دستور کار دولت است اما مشخصا در مورد انتخابات اخیر اتاق بازرگانی نظر دولت همان نظر دستگاه های نظارتی است.»

وزیر اقتصاد در حالی برای بار دوم اعلام کرده که نظر دولت همان نظر مراجع نظارتی است که وی عضو شورای نظارت بر اتاق بازرگانی بوده و اتفاقا ابطال انتخابات 28 خردادماه یا باطل کردن آرای رئیس غیر قانونی اتاق ایران باید از سوی این شورا، وزیر صمت رئیس شورا و یا خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت اعلام شود.

لازم به ذکر است، چند روز قبل نیز رئیس روابط عمومیِ وزارت اقتصاد در حساب شخصی اش نوشت : «نظر ⁧وزیر اقتصاد⁩ درباره انتخابات رییس اتاق ایران همانی است که توسط دستگاه های نظارتی اعلام شده است

در واقع ظرف چند روز یک موضع گیری تکراری در مورد تخلفات مشهود رخ داده در انتخابات اتاق بازرگانی از سوی عضو شورای نظارت بر اتاق بازرگانی اعلام شده است، در حالی که وزیر اقتصاد باید درباره اینکه چرا ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی با گذشت دو هفته اعلام نمی شود، پاسخ می داد.

لازم به ذکر است، وزرای صمت، اقتصاد و جهاد کشاورزی 3 عضو دولتی شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران هستند که بر اساس قانون اتاق بازرگانی مصوبه سال 1369 اختیارات مهم قانونی برای نظارت بر این تشکل بخش خصوصی را در اختیار دارند.

1- واکنش منفعلانه شورای عالی نظارت در حالی حاشیه ساز شده که در دولت آیت الله رئیسی فساد سیتزی و رعایت قانون دو رکن اصلی محسوب میشود. اعضای شورای عالی نظارت به خوبی از جایگاه رئیس اتاق و حضور وی در جلسات بسیار سطح بالای تصمیم سازی اقتصادی کشور مطلع هستند و بر این اساس با وجود شواهد و قرائن قطعی اقدام به اتخاذ رویکرد منفعلانه می کنند که این موضوع با رویکرد دولت سیزدهم تضاد آشکار دارد.

2-در حالی رئیس غیر قانونی اتاق بازرگانی ایران با قلدری در مقابل مراجع نظارتی کشور قد علم کرده، وزرای دولت آیت الله رئیسی به اتخاذ مواضع دو پهلو اکتفا می کنند. یعنی از یک طرف بر نظر مراجع امنیتی تاکید کرده و از طرف دیگر به عنوان عضو شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران به وظیفه قانونی خود در مورد ابطال انتخابات عمل نمی‌کنند.

3- صلاحیت رئیس غیر قانونی اتاق بازرگانی از طرف همان مراجع نظارتی که وزیر اقتصاد عنوان می کند تایید نشده، در این بین عدم اقدام شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی شائبه جدی در افکار عمومی ایجاد کرده است.

4-بر اساس اعلام مراجع نظارتی و همچنین کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت اقای سلاح ورزی قطعی بوده و این فرد صلاحیت حضور در این جایگاه را طبق مقررات مربوطه نخواهد داشت. در این بین عدم انجام وظیفه قانونی در مورد ابطال انتخابات 28 خرداد حاشیه بر انگیز شده است.
https://jahannews.com/vdcjx8eoouqexmz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjx8eoouqexmz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
یک سوال اساسی از دولتمردان " لطفا" دولت انقلابی را معنا کنید." تا بدانیم .
Iran, Islamic Republic of
غیر از خاندوزی انگار دو وزیر صمت و کشاورزی هم همسو با رییس جمهور انقلابی نیستند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اتاق بازرگانی یک نهاد دولتی نیست که توسط دولت عزل و نصب صورت گیرد مثل فدراسیون های ورزشی که دولت در انتخابات ریاست فدراسیون حق دخالت ندارد .
محمد
Iran, Islamic Republic of
کاملا اشتباه فکر می کنید. دولت در اتاق بازرگانی نماینده دارد و روسای اتاق جزء مشاغل حساس و مهم هستند زیرا در جلسات نهادی پولی و مالی حضور دارند.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مشکل اصلی این است که در دولت بازرگانی اتاق بازرگانی را رها کردند بزرگترین لابی ها در اتاق بازرگانی است ،اگر در راس اتاق بازرگانی افراد متدین و وفادار به انقلاب نباشند متاسفانه می‌شود سر منشا آلوده سازی کارمندان دولت ...همین واژه دولتی و خصوصی باعث شده است سالها این نهاد حساس به حال خود رها شود ...اتاق بازرگانی و هیئت نمایندگان آن باید توسط دستگاه‌های نظارتی و امنیتی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه واکاوی شوند و شورای هماهنگی دستگاه‌های امنیتی در خصوص این افراد نظر بدهد .
United Arab Emirates
گردن کلفتی یک فرد مقابل مقررات جاری کشور و سیاسی کاری امثال وزیر اقتصاد قابل تامل است.