پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۲

واکنش رئیس جمهور به اهانت به قرآن

جمعه ۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 842173
رئیس جمهور در واکنش به واکنش ‌به اهانت به قرآن گفت:‌ اهانت به قرآن قلب تمام ادیان، مسلمانان، جوامع اسلامی‌جریحه‌دار شد. تمام صاحبان مکاتب الهی‌ ‌از این موضوع قلوبشان جریحه‌‌دار شده است.
واکنش رئیس جمهور به اهانت به قرآن
به گزارش جهان نيوز، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور که صبح امروز برای افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق استان کرمان به بم سفر کرده بود پس از بازدید از خط انتقال خلیج فارس به این استان، در نماز جمعه رفسنجان حضور یافت.

قبل از حضور رئیس‌جمهور صف مسئولان در محل برگزاری نماز از صف مردم با نرده‌های آهنی جدا شده بود که پس از حضور رئیس‌جمهور در نماز جمعه رفسنجان و با دستور آیت‌الله رئیسی نرده‌های آهنی بین مردم و مسئولان برداشته شد تا رئیس جمهور بدون واسطه بتواند با مردم ارتباط برقرار کند.

جامعه اسلامی از توهین به قرآن کریم نخواهد گذشت
رئیس جمهور در بخشی از سخنرانی خود در جمع نمازگزاران رفسنجان ‌هتک حرمت قرآن را محکوم کرد و اظهار داشت: به ارزشمندترین کتاب الهی که برای هدایت بشر آمده اهانت می کنند و نه فقط 2 میلیارد مسلمان بلکه پیروان تمامی ادیان الهی، آسمانی و ابراهیمی قلوبشان جریحه‌دار شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تمام صاحبان مکاتب الهی، متدینین، آزادزنان و آزادمردان عالم قلوبشان جریحه‌دار شده است، اضافه کرد: توهین به کتاب کامل قرآن عزیز ما،توهین به همه ادیان الهی، انسانیت، بشریت و همه ارزش های الهی است که جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.

‌رئیسی با بیان اینکه جوانان بدانند آنان که مدعی آزادی بیان هستند، چطور استبدادی، استکباری و با روحیه تفرعن مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می دهند؛ آیا این قابل گذشت است؟، افزود: جوانان بشناسند اینها دروغ می‌گویند و طرفدار آزادی بیان، قلم و عقیده نیستند؛ بلکه با آزادی مخالفند و می خواهند استبداد خود را با تابلوی آزادی بیان به بشریت تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه قرآن جلوه آزادی است و به بشریت آزادی می‌آموزد، خاطرنشان کرد: ‌اینان که این اهانت‌ها را به مقدسات انجام می‌دهند، با آزادی مخالفند.

ماجرای نخستین حضورش در رفسنجان
رئیس جمهور در بخشی از دیگری از سخنان خو‌د با گرامیداشت یاد حجت‌الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: وی عالم این شهر بود و طلبه ها را برای اعزام به مناطق روستایی و شهری جهت تبلیغ در ایام محرم آماده می‌کردند و یاد همه کسانی که در این شهر و دیار بودند از بزرگان روحانیت مرحوم آیت‌الله هاشمیان امام جمعه رفسنجان، هاشمی رفسنجانی و همه علما و همه سرداران سپاهی که انصافا در دفاع از دین و ارزشها خوش درخشیدند را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه‌ بسیار خرسندم از اینکه امروز در جمع نمازگزاران رفسنجانی هستم و ای کاش فرصت بود شهرهای استان را می‌رفتم و عرض سلام می‌کردم به مردم عزیز استان کرمان، تاکید کرد: لیکن این سفر استانی نیست سفر سرزدن به پروژه ها و طرح‌هاست به ویژه طرح‌هایی که حیاتی است و موضوع آب مهمترین طرح است که امروز نیاز اساسی استان کرمان است و دولت مردمی مواجه است با مسأله تنش آبی در روستا و بسیاری از مناطق کشور.

در دولت برای رفع مشکل تنش آبی برنامه‌ریزی کرده‌ایم
رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت برای رفع مشکل تنش آبی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ده‌‌ هزار روستا ‌هدفگذاری شده است، اضافه کرد: ‌در قریب به دو سال عمر دولت تنش آبی سه هزار روستا حل شده و آبرسانی شده و برنامه‌ریزی شده که ظرف دو سال آینده بقیه روستاها رفع مشکل آبی شوند و حتما با کار جهادی که امروز در کشور انجام می‌گیرد ،میسر خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید از طرح خط انتقال خلیج فارس به کرمان گفت: از بهمن ماه سال گذشته که کار آغاز شده تا کنون 64 کیلومتر از این مسیر لوله گذاری شده و کار با سرعت ادامه دارد و امروز که بازدید کردم با توجه به گزارشاتی که از وضعیت آب در رفسنجان داشتم عرض کردم در کنار سه جبهه کاری که آبرسانی به کرمان هست یک جبهه دیگر از امروز فعال شود، جبهه آبرسانی به رفسنجان. از امروز 16 کیلومتری که باید به سمت رفسنجان عملیاتی شود ‌‌کارش آغاز می‌شود و کار بسیار جهادی در حال انجام است که ظرف دو سه ماه آینده شاهد خواهیم بود بخش مربوط به آب رفسنجان متصل شود و مردم نگران نباشند.

مشکلی برای باغات کشاورزی ایجاد نشود
رئیس جمهور با بیان اینکه برای برق به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مشکلی برای باغات کشاورزی ایجاد نشود که کشاورزان بتوانند محصول خوبی برداشت کنند، افزود: هویت رفسنجان برایمان مهم است؛ این هویت باید توسط جوانان، دستگاه‌های فرهنگی و فرهنگساز هم حفظ شود و هم روزبه‌زو ارتقا پیدا کند که این هویت برخاسته از همین نمازهای جمعه، مساجد و تکایاست، از یاحسین(ع) و یازهرا(ع) گفتن است و این هویت را ما همواره در تاریخ رفسنجان می‌بینیم هویت دین‌مداری و روحیه انقلابی که این ورحیه همواره باید حفظ شود یعنی نسل‌ها و عصرها این هویت را حفظ کنند و دستگاه‌های فرهنگی که مکلفند تلاش کنند و این سرمایه عظیم است که جوان را حفظ و در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان این هویت می‌تواند جوان را صیانت کند.

وی با اشاره به سخنرانی  رهبر معظم انقلاب اسلامی در 14 خرداد در کنار مضجع نورانی امام عظیم‌الشان گفت: ایشان فرموند دو اصل ایمان و امید باید حفظ شود، باید مد نظر باشد؛ دشمن دنبال این است که ایمان را لطمه بزند و امید را تبدیل به یاس کند وظیفه همه دولتمردان این است که امید را با روحیه جهادی در دل مردم افزون کند.

شخصیت حاج قاسم‌ ‌با روحیه جهادی شکل گرفت
رئیسی با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم‌ ‌با روحیه جهادی شکل گرفت و شاخصه‌های وی مبتنی بر ایمان به خدا و عشق به صدیقه طاهره و امام و رهبری و مردم دوستی اوست، تاکید کرد: ‌کار آب و برق از اولویت‌های مهم دولت به شمار می‌رود، در تکمیل ورزشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و جاده‌های مواصلاتی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

رئیسی اضافه کرد: روزی که وارد اهواز شدیم برای فاضلاب اهواز چهار جبهه کاری در اهواز فعال بود، امروز 150 جبهه کاری فعال شده است. تنش‌های آبی در خیلی از استان‌ها و شهرهای ما بود که یکی پس از دیگری در حال رفع شدن است و ظرفیت وجود دارد که بتوانیم پروژه‌های نیمه کاره را زودتر به سامان برسانیم؛ در دولت، خود را موظف می‌دانیم و  از اولویت‌های ما به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام باشد که در حوزه‌های مختلف در دستور کار است.
https://jahannews.com/vdccmiq412bq0s8.ala2.html
jahannews.com/vdccmiq412bq0s8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جامعه اسلامی از هتک حرمت قران نمیگذرد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بسم الله !!
سفير سوئد را اخراج و سفير ايران را از سوئد به كشور فرا بخوانيد تا ديگر كشورهاي مسلمان هم بعد از شما اقدام كنند !!و تا عذر خواهي رسمي آن كشور از مسلمانان از برقراري روابط امتناع كنيد .