دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۶

مدال را بقیه می‌گیرند مازراتی و پورشه را فوتبالی‌ها

شنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 841531
صعود به جام‌جهانی در فوتبال ما سال‌هاست که عادی شده، اما متأسفانه مسئولان هنوز از این اتفاق چنان ذوق می‌کنند و سرمست می‌شوند که از کیسه خلیفه و از حق همه مردم به فوتبالیست‌های متوقع و پرمدعا، حواله واردات خودروی خارجی می‌بخشند!
مدال را بقیه می‌گیرند مازراتی را فوتبالی‌ها
به گزارش جهان نيوز، روزنامه جوان نوشت: در شرایطی که بسیاری از قهرمانان و مدال‌آوران فعلی و گذشته دغدغه گذران زندگی و معیشت خود را دارند و با مشاغل کاذبی، چون دستفروشی روزشان را به شب می‌رسانند از گمرک بوشهر خبر رسیده پنج خودروی خارجی پنج ملی‌پوش فوتبال به کشورمان رسیده است. این بذل‌وبخشش به فوتبالیست‌های ملی‌پوش نه‌تن‌ها صدای سایر ورزشکاران را درآورده، بلکه انتقاد مردم را نیز در پی داشته است.

حضور تیم‌ملی فوتبال در جام‌جهانی قطر با شرایطی که در قاره آسیا دارد، اتفاق خارق‌العاده‌ای نبود و با توجه به وضعیت گروهمان در این مسابقات همه منتظر صعود شاگردان کی‌روش به مرحله دوم بودند. بعد از شکست بد مقابل انگلیس، غلبه بر ولز همه را به آینده امیدوار کرد. این شادی و شعف باعث شد علاوه بر پاداش ۱۵‌هزار دلاری، حواله واردات خودروی خارجی نیز تقدیم بازیکنان و اعضای تیم شود! اگرچه برخی مدعی شدند این حواله پاداش صعود به جام‌جهانی بوده، اما هرچه بوده و هست همه می‌دانند که پاداش دلاری و حواله خودرو بعد از بازی با ولز پرداخت شده است. در شرایطی که تنها با یک تساوی مقابل امریکا می‌توانستیم صعودی تاریخی را تجربه کنیم و طلسم ناکامی در مرحله گروهی جام‌جهانی را بشکنیم، اما شاگردان کی‌روش با یک گل از امریکا شکست خوردند تا معلوم شود با پاداش‌های نجومی نیز نمی‌توان انگیزه فوتبالی‌ها را افزایش داد.

اخیراً سایت «طرفداری» در گزارشی مدارکی را منتشر کرده مبنی بر اینکه خودروی خارجی پنج ملی‌پوش حاضر در جام‌جهانی (سردار آزمون، علی قلی‌زاده، پیام نیازمند، مهدی ترابی و احمد نوراللهی) به بوشهر رسیده است. همه خودرو‌های وارداتی آخرین مدل معروف‌ترین برند‌های لوکس جهان هستند و لازم به ذکر است که این حواله به همه اعضای تیم‌ملی داده شده است. با اینکه همان زمان برخی مدعی شدند ملی‌پوشان از پاداش حواله خودرو راضی نبوده و آن را رد کرده‌اند، ولی حالا معلوم شد نه‌تن‌ها این خبر صحت نداشته، بلکه در این مدت نیز آن‌ها مشغول انتخاب خودروی لوکس و انجام پروسه‌های اداری‌اش بودند.

روزی نیست که از فوتبال و رسیدگی افراطی مسئولان ورزش به این رشته پرحاشیه خبری منتشر نشود. این تبعیض‌های آشکار در زمان جام‌جهانی به اوج می‌رسد و در واقع همه کشور برای موفقیت تیم‌ملی بسیج می‌شوند. اگرچه نمی‌توان منکر جذابیت این رشته و محبوبیت آن در بین مردم شد، اما در شرایط سخت اقتصادی کشور باور کنید هیچ کسی راضی نیست بودجه مملکت بی‌حساب و کتاب به جیب فوتبالی‌ها سرازیر شود. کشورمان پر از سرمایه‌های ورزشی است که برای جلب توجه مسئولان و بهره‌مندی از حداقل حمایت‌ها و امکانات خودشان را به آب و آتش می‌زنند و انواع و اقسام افتخارات آسیایی و جهانی را به دست می‌آورند، ولی دریغ از یک ذره توجه و نگاه ویژه.

هفته گذشته تیم‌ملی بسکتبال باویلچر مردان بدون بازی تدارکاتی برای نخستین بار مدال برنز قهرمانی جهان را از آن خود کرد. واکنش مسئولان ورزش به این افتخار بزرگ چه بود؟ عدم استقبال از تیم سوم جهان و بازگشت غریبانه تیم محمدرضا دستیار به وطن!

از آن طرف یکی از ملی‌پوشان هندبال در صفحه شخصی‌اش از تبعیض بین فوتبال و سایر رشته‌ها انتقاد کرده و مدعی شده پس از گذشت شش ماه از مسابقات جهانی هندبال هنوز وعده مسئولان برای پرداخت حواله خودروی داخلی به ملی‌پوشان این رشته محقق نشده است.

انتشار خبر واردات خودروی لوکس فوتبالیست‌ها، موجی از نارضایتی و حتی ناامیدی را بین مدال‌آوران به وجود آورده است. در آستانه بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هستیم و سه ماه دیگر ورزشکاران ما باید در هانگژو به میدان بروند؛ جدا از اینکه کمبود بودجه و مشکلات اقتصادی کشور باعث شده مسئولان کاروان‌های ورزشی را با دیدگاه کیفی و با هدف کسب حداکثر مدال به چین اعزام کنند، اما همه کشور از تمام ورزشکاران اعزامی انتظار کسب مدال طلا دارند.

درحالی‌که به وقت توزیع بودجه، پاداش و امکانات، فوتبال ناکام بخش اعظم پول و امکانات را تصاحب می‌کند. همین دیدگاه باعث شده شهرام هروی، سرمربی تیم‌ملی کاراته در گفتگو با ایسنا انتقادش را اینگونه بیان کند: «امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در فرصت باقیمانده توجه بیشتری به کاراته داشته باشند. همانطور که از کاراته در مدال‌آوری توقع دارند به همان اندازه هم حمایت کنند. مسئولان ورزش از همان رشته‌هایی که حمایت می‌کنند و پاداش به آن‌ها می‌دهند، انتظار مدال‌آوری هم داشته باشند.»

پاداش‌های ارزی و خارجی را باور کنیم یا کتری و قوری شورای شهر و کارت هدیه مسئولان استان را؟!
در روزگاری که چند هزار دلار برای فوتبالی‌ها پول خرد و حواله واردات خودروی خارجی حق مسلم‌شان محسوب می‌شود، هستند ورزشکاران مدال‌آوری که حسرت نگاهی کوچک از سوی مسئولان ورزش را دارند. در چنین شرایطی است که سارا عبدالملکی، ملی‌پوش پاراقایقرانی از طرف شورای شهر محل زندگی خود یک کتری و قوری هدیه می‌گیرد و ناهید کیانی، اولین طلایی تکواندوی بانوان در جهان هم باید به ۵ میلیون تومان کارت هدیه از استانداری تهران دلخوش باشد. بازی‌های آسیایی در پیش است و المپیک همین نزدیکی‌هاست و حتماً هم ورزش ایران از امثال عبدالملکی و کیانی توقع کسب مدال دارد، اما فعلاً هرچه هست به جیب فوتبالی‌جماعت سرازیر می‌شود تا بقیه با حسرت به اتومبیل‌های لوکس آن‌ها بنگرند. فوتبالی‌ها مازراتی و پورشه از گمرک ترخیص می‌کنند و بقیه با امثال کتری و قوری سر زبان‌ها می‌افتند!
https://jahannews.com/vdcjtveovuqexiz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjtveovuqexiz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به چه حقی برای کار نکرده پاداش می گیرند ژاپن با شکست حریفان قدر و بالا رفتن چند مرحله با یک شکست از مردم کلی عذرخواهی می کنند
نه شش تا گل از تیم متوسط بخورند ...
بشارت
Iran, Islamic Republic of

دولت باید جلوی حیف و میل بیت المال در قبال این قشر را بگیرد
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته .
۱
Iran, Islamic Republic of
فیکس بازی کردن شده جزء آپشن ها !!!. بازیکن توقع داره ما به ازای فیکس بازی کردن پول اضافه بگیره . .
Iran, Islamic Republic of
....
Am
Iran, Islamic Republic of
بیشترین خدمات به رشته ای میرسه که کمترین افتخارات را دارد .