يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

«شریان» مجوز ندارد یا «شورای ائتلاف»؟

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 840869
مالک شریعتی در حساب کاربری فضای مجازی خود به عدم مجوز برخی احزاب که در حال فعالیت هستند اشاره کرد و به عنوان عضو کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور از این احزاب از جمله حزب شریان خواست تا درخواست مجوز دهند. رسایی عضو شورای مرکزی شریان نیز در پاسخ، به جای ارائه مجوز شریان خواستار ارائه مجوز شورای ائتلاف شد که شریعتی عضو شورای مرکزی این ائتلاف مجوز فعالیت این ائتلاف را منتشر کرد.
«شریان» مجوز ندارد یا «شورای ائتلاف»؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور، روز گذشته در توییتی با اشاره به فعالیت غیر قانونی بعضی از اجتماعات سیاسی (با هر تابلویی) از لزوم پیگیری و تبعیت افراد از قانون تاکید کرده بود.
 
 

اشاره مالک شریعتی در توییت خود هم به جبهه اصلاحات بود و هم به یکی از احزاب تازه تاسیس جریان اصولگرایی به نام شریان. شریعتی در این توییت خود به مصاحبه عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نیز استناد کرده که وی در این مصاحبه گفته بود: یکی از آسیب‌های فعالیت حزبی، فعالیت سیاسی بدون شناسنامه و بدون مجوز است که عموما فصلی و با اهداف انتخاباتی صورت گرفته و تداوم این فعالیت‌ها به مرور باعث تضعیف کار سیاسی تشکیلاتی و بی‌انگیزگی در فعالان سیاسی می‌شود.

در مصاحبه دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، مرادی از تشویق فعالان سیاسی برای فعالیت سیاسی شناسنامه‌دار سخن می گوید و به ممنوعیت و برخورد قانونی با فعالیت‌های حزبی غیرقانونی با استفاده از عناوین کلی مانند گام دوم، ایران قوی و ... تاکید دارد.

بعد از انتشار این مطالب در صفحه توییتر مالک شریعتی، حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی شریان در توییتی خطاب به مالک شریعتی، در پاسخ به اتهام عدم مجوز حزب مطبوع خود، خواستار ارائه مجوز فعالیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شد که شریعتی نیز عضو شورای مرکزی این ائتلاف است.
 
 

در ادامه مالک شریعتی هم در پاسخ به این ادعای حمید رسایی، مجوز فعالیت شورای ائتلاف از وزارت کشور، که قبل از انتخابات مجلس سال ۹۸ صادر شده را منتشر کرده و از رسایی خواست که از مخاطبین خود، بابت این ادعا عذرخواهی کند، و به عنوان عضو موسس شریان برای پیگیری مجوز این حزب در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اقدام کند.
https://jahannews.com/vdccexq4o2bq048.ala2.html
jahannews.com/vdccexq4o2bq048.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *