يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۴

اولتیماتوم یک ماهه مخبر به خاندوزی برای ساماندهی گمرکات/ مدیران ارشد وزارت اقتصاد راهی "بندر امام" شدند

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 840844
اخیرا معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت به وزیر اقتصاد دستور داده تا ظرف یک ماه مسائل گمرکات کشور را سامان‌دهی کند.
اولتیماتوم یک ماهه مخبر به خاندوزی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، معاون اول رئیس جمهور در جلسه اخیر هیئت دولت در پایان هفته گذشته، با اشاره به برخی مسائل و مشکلات در گمرکات کشور که منجر به عدم ترخیص برخی اقلام و کالاها شده، وزیر امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرد در اسرع وقت از گمرکات و سازمان اموال تملیکی بازدید داشته باشد و حداکثر ظرف مدت یکماه تدابیر و تصمیمات لازم را برای حل و فصل مشکلات و نارسایی‌های گمرک اتخاذ کند.

بر همین اساس صبح امروز شنبه خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه  رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران،  اجتهادی مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و جمعی از مدیران این دو سازمان بمنظور بررسی آخرین وضعیت کالاهای اساسی وارد بندرامام خمینی(ره) شدند.

هشدار وزیر اقتصاد به مدیران دولتی مرتبط با تجارت خارجی
وزیر اقتصاد در بازدید از بندر امام خمینی (ره) و در جمع واردکنندگان کالاهای اساسی با اشاره به اینکه، مکانیزم اعلام هشدار فاسد شدن کالاها در بنادر و گمرکات فعال شود ، تاکید کرد، بالاترین مقام دستگاه صاحب کالا مسوول فاسد شدن احتمالی کالاست.

تسهیل ترخیص با کاهش حقوق ورودی از 4 به یک درصد
معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در این بازدید، گفت: ترخیص کالاهای اساسی با کاهش حقوق ورودی از 4 به یک درصد و تعیین تکلیف شدن سود بازرگانی، تسهیل شده است.

رضوانی فر با اشاره به تسهیلات چندگانه گمرک برای ترخیص کالاهای اساسی اظهار داشت: ترخیص درصدی کالاهای اساسی و پذیرش تعهد ذیحسابی برای ترخیص این کالاها از عمده ترین تسهیلات درنظر گرفته شده گمرک برای تسهیل و تسریع در واردات کالاهای اساسی است.

امکان ترخیص 6 میلیون تن کالای موجود در بنادر
لازم به ذکر است، همواره یکی از چالشهای مهم مربوط به تجارت خارجی بحث رسوبی کالا در گمرکات و بنادر کشور است.

بر اساس گزارش تسنیم، براساس لیست مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت 4500 اظهارنامه کالا به وزن تقریبی 6 میلیون تن وجود دارد که این کالاها می‌توانند به صورت درصدی ترخیص شوند که عمده این کالاها کد ساتا یا همان تخصیص ارز بانکی ندارند و ما برای تسهیل در کار مردم، اجازه می‌دهیم 90 درصد ترخیص شود و 10 درصد باقی مانده است.

گفتنی است، در رابطه با صدور مجوزهای قانونی ترخیص کالا از گمرک به تازگی رضوانی فر رئیس کل گمرک اعلام کرده است: دستگاه‌های همجوار گمرک بر اساس قانون موظفند، حداکثر ظرف 7 روز به استعلام‌های گمرک در مورد کالاهای وارداتی پاسخ دهند، اما برخی از دستگاه‌های همجوار این مهلت را نادیده می‌گیرند. در برخی از این دستگاه‌ها میانگین پاسخگویی 7 روز و در برخی 14 روز طول می‌کشد و این هم یکی از دلایل تأخیر در ترخیص کالاست. همچنین گاهی به خاطر مغایرت‌های، قانونی و همچنین تفاوت بین کد اچ اس و کد سازمان غذا و دارو باعث معطلی کالا می‌شود.
https://jahannews.com/vdcfjxdcjw6djca.igiw.html
jahannews.com/vdcfjxdcjw6djca.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


÷
Iran, Islamic Republic of
داریم وارد سال سوم عمر دولت رئیسی می شویم و چقدر وعده های داده شده روی زمین مانده!!؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
تا دزدها را دستگير نكنند تا سوراخهاي نشت ثروت مملكت را پيدا نكنند و پر نكنند 100 سال ديگه هم اوضاع بهتر نمي شود .
محمد
Iran, Islamic Republic of
گمرک ایران در پست معاونت فنی یک نیروی زبردست و کاردان و همه چیز دان داشت بنام آقای ..... که نه تنها کار مردم را راه میانداخت بلکه یک سروسامان اساسی به کمرک ایران داده بود و 24ساعته در خدمت مردم و کشور بود ولی متاسفانه و با کمال در دولت آقای رییسی ایشان را از کار و سمت معاونت فنی برکنار کردند...
Iran, Islamic Republic of
بعد دوسال رسیدید به دادن اولتیماتوم یک ماهه