چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

چگونه از سرویس ارسال پیامک برای حفظ مشتریان استفاده کنیم؟

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 840574
کسب و کارهای کوچک برای دیده شدن نیاز به انجام تبلیغات متناسب با بودجه خود دارند. یکی از روش‌های افزایش و حفظ مشتری در چنین مشاغلی، استفاده از سرویس ارسال پیامک است.

چگونه از سرویس ارسال پیامک برای حفظ مشتریان استفاده کنیم؟

استفاده از سرویس ارسال پیامک برای حفظ مشتری
استفاده از سرویس ارسال پیامک برای حفظ مشتری

اگر با دنیای بازاریابی تا حدودی آشنا باشید، می‌دانید که حفظ مشتریان قدیمی از به دست آوردن مشتریان جدید بسیار مهم تر است. زیرا بیشترین میزان خرید را مشتریان وفادار به یک کسب و کار انجام می‌دهند. استفاده از سرویس ارسال پیامک به عنوان یکی از استراتژی‌های مهم حفظ مشتری خصوصاً در کسب و کارهای کوچک محسوب می‌شود که علاوه بر ایجاد وفاداری در مشتریان فعلی، منجر به رشد تعداد خریداران هم خواهد شد. شما هم اگر می‌خواهید با مزایای این روش فوق العاده آشنا شوید، با ما همراه باشید.

چرا حفظ مشتری برای کسب و کارها مهم است؟

اهمیت حفظ مشتری برای کسب و کارها
اهمیت حفظ مشتری برای کسب و کارها

بر اساس آمارهای موجود حفظ مشتری تا 5 درصد می‌تواند بین 25 تا 95 درصد منجر به افزایش فروش در کسب و کارهای کوچک شود. از سوی دیگر گفته می‌شود که مشتریان فعلی نسبت به کسانی که قرار است برای بار اول محصولی را خریداری کنند، حدود 30 درصد بیشتر هزینه می‌کنند. با این اوصاف حفظ مشتری برای کسب و کارها مساوی با سود بیشتر است.

برآورده کردن انتظارات مشتری باعث تشویق او به خرید مداوم از شما می‌شود. در این بین استفاده از سرویس پیامک می‌توانند روابط قابل اعتمادی را با مشتریان ایجاد کنند. ایجاد اعتماد منجر به وفاداری مشتریان به برندهای مختلف و در نهایت حفظ آن‌ها خواهد شد. به همین دلیل است که استفاده از استراتژی‌هایی مانند سرویس‌های پیامکی منجر به طول رابطه مشتریان می‌شود. در ادامه به سایر مواردی می‌پردازیم که نشان می‌دهند چرا حفظ مشتری اهمیت دارد:

• حفظ مشتری تا بیش از 5 درصد نسبت به جذب مشتریان جدید هزینه کمتری دارد.
• احتمال فروش یک محصول به مشتریان فعلی بین 60 تا 70 درصد بیشتر از مشتریان جدید است.
• حفظ مشتریان فعلی منجر به بازاریابی دهان به دهان و رشد سوددهی خواهد شد.
• مشتریان فعلی بازخوردهای مفید و کارآمدی را در رابطه با کسب و کار ارائه می‌دهند که می‌توانند برای رشد برندها و ایجاد استراتژی‌های آن‌ها در آینده کمک کننده باشد.

کاربردهای سرویس ارسال پیامک در حفظ مشتری
استراتژی‌های بسیار خوبی برای حفظ مشتری وجود دارد که می‌توانید برای تشویق تعامل با مشتریان فعلی خود و افزایش سودآوری در هر معامله از آن‌ها استفاده کنید. استفاده از سرویس ارسال پیامک یکی از این استراتژی‌ها محسوب می‌شود که به اشکال مختلف استفاده می‌شود. در ادامه به لیستی از کاربردهای سرویس‌های پیامکی برای رشد کسب و کارها و حفظ مشتریان آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خدمات مشتری و پشتیبانی
 
خدمات مشتری و پشتیبانی
خدمات مشتری و پشتیبانی

خدمات مشتری را می‌توان ستون فقرات کسب و کارها دانست. به همین دلیل یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای مشتریان خود انجام دهید، داشتن یک سرویس پشتیبانی حرفه ای است. استفاده از پیامک می‌تواند خدمات پس از فروش و پشتیبانی جامعی را در طول ساعات مختلف شبانه روز برای مشتریان شما فراهم کند. از مزایای استفاده از سرویس ارسال پیامک به منظور ارائه تجربه مشتری بهتر می‌توانیم به فوری و در دسترس بودن آن اشاره کنیم. به علاوه اینکه پیامک‌ها در هر زمانی قابل دریافت هستند.

تعامل مداوم با مشتری
از دیگر کاربردهای استفاده از یک سرویس پیامکی، می‌توانیم به داشتن تعامل مداوم با مشتری اشاره کنیم. این امر به ویژه در کسب و کارهای کوچک نتایج فوق العاده ای خواهد داشت. اگر قصد دارید از پیامک به عنوان بخشی از استراتژی حفظ مشتری استفاده کنید، می‌توانید از آن به عنوان راهی برای تعامل و ارتباط با مشتری در زمینه‌های گوناگون بهره ببرید. برای مثال می‌توانید مشتریان را از طرح‌های فروش فوق العاده، تخفیفات داغ، پیشنهادهای جشنواره ای یا محصولات جدید خود باخبر کنید.

یکی از راه‌های تعامل مداوم با مشتری این است که بدون صرف هزینه زیاد، از یک منشی پیامکی سیستمی استفاده کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد بدون اینکه افراد را استخدام کنید، با استقرار یک منشی هوشمند، به صورت مداوم پاسخگوی مشتریان خود باشید. داشتن داشبورد اختصاصی در یک سرویس پیامکی به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی روی ارسال پیامک به مشتری یا دریافت اس ام اس از آن نظارت داشته باشید. از دیگر روش‌های تعامل با مشتری به وسیله پیامک می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• ارسال پیام‌های تبلیغاتی
• ارسال پیام‌های یادآوری
• ارائه توصیه‌های استفاده از محصول

درخواست بازخورد مشتری

درخواست بازخورد مشتری
درخواست بازخورد مشتری

از دیگر استراتژی‌های حفظ مشتریان در کسب و کارهای کوچک این است که در متن پیامک خود از مشتری بخواهید تا در مورد شرکت شما، رفتار فروشنده، کارایی محصول یا موارد مشابه دیگر نظر بدهد. جمع آوری بازخوردها علاوه بر ایجاد راه ارتباطی بهتر باعث می‌شود تا شما با نظرات، انتقادها و پیشنهادهای مشتریان آشنا شوید و در جهت کسب رضایت آن‌ها قدم بردارید. پیامک‌های بازخورد مشتری به شما کمک می‌کند تا بفهمید تا چه اندازه انتظارات مشتری را برآورده کرده اید و اینکه آیا فرصتی برای بهبود رابطه از دست رفته دارید یا خیر.

اطلاع رسانی به مشتری از طریق سرویس ارسال پیامک
شما برای اینکه از رقبا عقب نمانید، نیاز دارید تا در جایی که مشتریان شما حضور دارند، به صورت مؤثری خودنمایی کنید. به عبارت ساده تر، بازاریابی چند کانالی راهی ایده آل برای دستیابی به مشتریان جدید و البته حفظ مشتریان قدیمی است. یکی از راه‌های خوب برای اطلاع رسانی آدرس کسب و کار در سایر کانال‌ها، اشتراک گذاری آن به وسیله پیامک است. این استراتژی مقرون به صرفه باعث می‌شود تا در زمان کوتاهی انبوهی از مشتریان بالقوه و بالفعل خود را از حضور در سایر پلتفرم‌ها باخبر کنید.

نمونه پیامک‌های مؤثر برای افزایش وفاداری مشتری
 شما علاوه بر حفظ مشتریان فعلی از طریق ارسال پیامک، می‌توانید روی تبدیل مشتریان جدید به مشتریان وفادار هم برنامه ریزی کنید. یک مشتری خوشحال به محصولات شما اعتماد می‌کند و با داستان برند شما ارتباط می‌گیرد. از سوی دیگر یک مشتری وفادار مرتباً برای خرید بیشتر برمی‌گردد و به دوستان خود می‌گوید که از شما نیز خرید کنند. به همین دلیل هر دو گره بسیار اهمیت دارند. اما برای جلب رضایت هر دو گروه از طریق پیامک باید به خوبی بدانید که کدام اس‌ ام‌ اس‌ها تأثیرگذاری بیشتری دارند. در ادامه به چندین نمونه پیام متنی که روی وفاداری مشتری و افزایش خرید او تأثیر دارند، اشاره خواهیم کرد.

• از پیام خوش آمد گویی برای ورود مشتریان جدید استفاده کنید.
• برای بالا بردن احتمال خرید، اطلاعیه‌های مبنی بر سبد خرید رها شده را برای مشتری ارسال کنید.
• از پیام‌های پس از خرید مشتری برای حفظ تعامل مداوم و ترغیب او به خریدهای بعدی استفاده کنید.
• مشتریان را از فروش‌های فصلی و کمپین‌های بازاریابی مانند بلک فرایدی (جمعه سیاه)، روز ولنتاین، دوشنبه سایبری و سایر تعطیلات باخبر کنید.
• برای مشتریان خود دعوتنامه ای برای عضویت در باشگاه مشتریان خود بفرستید و آن‌ها را عضو برنامه وفاداری کنید.
• فروش ویژه ای را مختص مشتریان سابق خود داشته باشید و آن‌ها را برای خرید دوباره ترغیب کنید.
https://jahannews.com/vdcfexdcjw6djta.igiw.html
jahannews.com/vdcfexdcjw6djta.igiw.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *