شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

گفتگو با بانوی تاریخ ساز تکواندو/ مسئولان بیشتر حمایت کنند

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 840237
دارنده نخستین مدال طلای تاریخ تکواندو بانوان ایران گفت: از این اتفاق بزرگ اشک شوق ریختم، حالا احساس می‌کنم بر بلندترین قله جهان ایستاده‌ام.
گفتگو با بانوی تاریخ ساز تکواندو/ مسئولان بیشتر حمایت کنند
به گزارش جهان نيوز، ناهید کیانی هفته گذشته در بیست و ششمین دوره مسابقات جهانی تکواندو برای نخستین بار موفق به کسب مدال طلای مسابقات شد تا برای اولین بار یک بانوی ایرانی به این افتخار دست یابد.

وی همچنین در نخستین مرحله از رقابت‌های گرندپری در سال ۲۰۲۳ در  وزن 57- کیلوگرم تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان با شکست حریفان خود موفق به کسب مدال نقره شد.

روز گذشته نیر هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو از قطعیت کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ناهید کیانی خبر داد. 

ناهید کیانی بانوی تاریخ ساز تکواندو پس از کسب از مدال طلای مسابقات جهانی و مدال نقره گرندپری رم در گفت‌وگو با فارس، درباره این افتخارات اظهار داشت:

مسابقات جهانی همیشه از سطح بسیار بالایی برخوردار است. همیشه بهترین‌های جهان در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند. در مسابقات جهانی باکو قرعه بسیار سختی داشتم اما با تمام وجودم تلاش کردم تا مدال طلای مسابقات جهانی را بدست آورم. مبارزاتی را پشت سر گذاشتم که هرکدام از آن بازی‌ها سختی های خود را داشت. تکواندوکار روسیه یکی از حریفان بسیار خوب من بود که مدال نقره المپیک را در کارنامه خود دارد و مبارزه با این حریف یک مقدار چالش برانگیز تر از سایر حریفانم بود. در کل خیلی خوشحالم که توانستم برای اولین بار در تاریخ تکواندوی بانوان مدال طلای جهان را کسب کنم و به عنوان اولین نفر این اتفاق را برای بانوان تکواندو ایران رقم بزنم.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی باکو در ادامه گفت: امیدوارم که این راه ادامه داشته باشد تا کلکسیون مدال‌های جهانی را در بانوان تکمیل کنیم و هر سال درخشان تر از سال قبل باشیم. به امید آن روزی که بانوان ایران در هر مسابقه و المپیکی که حضور پیدا می‌کنند مدال‌های خوش رنگی را کسب کنند تا بیشتر از این بدرخشند.


وی درپاسخ به این سوال که کسب مدال نقره گرندپری رم با تمام فشار و فشردگی برگزاری مسابقات کسب شد، چه حسی دارید که در یک هفته موفق به کسب دو مدال ارزشمند شدید، گفت: در مسابقات جهانی باکو در وزن ۵۳- کیلوگرم مبارزه کردم اما در گرندپری رم در وزن ۵۷- کیلوگرم مبارزه کردم چون این مسابقات در اوزان المپیکی برگزار می شود. برای همین حریفانم نسبت به من یک مقدار سنگین تر بودند اما سعی کردم با هوشمندی و سرعتی که دارم آن ضعف را بپوشانم و به فینال این مسابقات راه پیدا کنم.

دارنده نخستین مدال طلای تاریخ تکواندو بانوان ایران افزود: برای رسیدن به مدال نقره این مسابقات حریفان قدرتمندی را شکست دادم و به فینال مسابقات راه پیدا کردم. در فینال مقابل تکواندوکار انگلیس که دو مدال المپیک دارد، مبارزه کردم. یک بار او را در مسابقات قبل شکست داده بودم اما در این مسابقات بازی را واگذار کردم امیدوارم در مسابقات آتی او را شکست دهم. حس خیلی خوبی دارم، این اتفاق یک طوری به من اعتماد بنفس داد و به خودباوری رسیدم.

کیانی ادامه داد: واقعا اتفاق بزرگی برایم رقم خورد و به خاطر این اتفاق اشک شوق ریختم، حالا احساس می‌کنم پس از کسب مدال جهانی و نقره گرندپری روی بلندترین قله جهان ایستاده ام. واقعا این حس را آن لحظه با هیچ چیزی نمی توانستم عوض کنم. 
 

وی در ادامه افزود: واقعا در یک هفته حضور در ۲ مسابقه مهم کار بسیار سختی است. در مسابقات جهانی باکو آخرین نفری بودم که مبارزه کردم و در مسابقات گرندپری رم اولین نفری بودم که به مصاف حریفانم رفتم، فاصله برگزاری این دو مسابقه بسیار کم بود و در واقع فرصت ریکاوری برای من خیلی کم بود اما تلاش کردم و در پایان نتیجه خوبی رقم زدم.

احساس می‌کنم از آن بازی هایی بود که حتی با اینکه فینال را واگذار کردم اما شرمنده خودم نشدم، درواقع آنچه که ناهید کیانی در وجود داشت را به نمایش گذاشتم.
 

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی باکو در پاسخ به این سوال که گویا حضور شما در المپیک پاریس قطعی شده است و رئیس فدراسیون تکواندو نیز این موضوع را تایید کرده است، چه حسی دارید که این اتفاق بزرگ را رقم زده اید، گفت: در حال حاضر در رنکینگ المپیک جایگاه چهارم را کسب کرده ام و در رنکینگ جهانی جایگاه نخست را بدست آورده ام. همان طور که می‌دانید یک سال و نیم دیگر تا المپیک پاریس فرصت باقی مانده است و من باید بتوانم تا المپیک پاریس این رنکینگ را حفظ کنم و تقریبا حضورم در المپیک پاریس ۹۵ درصد قطعی شده است و فقط باید برنامه ریزی کنم که چه مسابقاتی را باید بروم و در چه مسابقاتی نباید شرکت کنم تا بتوانم این رنکینگ را برای المپیک پاریس حفظ کنم.

خوشحالم از اینکه برای اولین بار در تاریخ تکواندوی بانوان از طریق سیستم رنکینگ وارد المپیک شده ام و امیدوارم در پاریس بهترین نتیجه را کسب کنم.
 

وی در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: واقعا از مسئولان خواهش می‌کنم از ما حمایت بیشتری داشته باشند. ما در این مسیر به حمایت مسئولان ورزش نیاز داریم. هرچقدر که شرایط برای ما فراهم شود و آسایش خاطر داشته باشیم در مسابقات مختلف و مخصوصا المپیک می‌توانیم مدال های بیشتری را کسب کنیم. اگر ما را از لحاظ مالی و روحی حمایت کنند ما هم با تمام توان در المپیک برای کسب موفقیت تلاش می‌کنیم.
https://jahannews.com/vdcbfgbwzrhba5p.uiur.html
jahannews.com/vdcbfgbwzrhba5p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
زن زندگی آزادیش را کجای افتخاراتمان بگذاریم؟