شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۴

نخستین مدال طلای تاریخ تکواندوی بانوان توسط ناهید کیانی

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب: 839622
بانوی تکواندکار ایرانی، نخستین مدال طلای تاریخ تکواندوی بانوان کشورمان در پیکارهای جهانی را به دست آورد.
نخستین مدال طلای تاریخ تکواندوی بانوان توسط ناهید کیانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در روز پایانی بیست‌وششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان که در سالن 25 هزار نفری «کریستال» شهر باکو به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان جریان داشت، ناهید کیانی در وزن 53- کیلوگرم به‌عنوان آخرین نماینده ایران با برتری مقابل رقبای خود راهی فینال شد تا طلسم نرسیدن تکواندوکاران ایران به فینال شکسته شود، اما علیرضا نادعلیان در وزن 87+ کیلوگرم مردان با شکست در دور نخست حذف شد.

ناهید کیانی در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل این سوان از کره جنوبی 2 بر صفر (با نتایج 12 بر یک و 15 بر 13 به برتری) رسید. او در دومین مبارزه نیز مقابل لوکا پاتافالوی از مجارستان 2 بر یک به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. کیانی پس از شکست 9 بر 5 در راند نخست، در دو راند دیگر با نتایج 11 بر 3 و 8 بر 6 به برتری رسید و پیروز این مبارزه شد.
ملی‌پوش تکواندو ایران در ادامه مقابل نیکا کراباتیچ از کرواسی در دو راند و با نتایج 14 - 14 و 19 بر 6 به برتری رسید و ضمن راهیابی به دیدار نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

کیانی در دیدار حساس نیمه نهایی مقابل تاتیانا مینینا از روسیه که با پرچم فدراسیون جهانی در این مسابقات حضور داشت به میدان رفت و در پایان با نتیجه 2 بر یک برابر قهرمان المپیک 2020 به برتری رسید و راهی فینال شد. وی در راند نخست نیمه نهایی با نتیجه 5 بر 4 به برتری رسید، اما در راند دوم با نتیجه 14 بر 6 مقابل حریف روس تن به شکست داد تا کار به راند سوم و پایانی کشیده شود. کیانی در شرایطی که تا سه ثانیه مانده به پایان با نتیجه 6 - 6 و به علت امتیاز درشت حریف روس عقب بود، چهار امتیاز گرفت و با نتیجه 10 بر 6 به برتری رسید و راهی فینال شد.

کیانی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار فینال برابر حریف چینی با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد. این نخستین مدال طلای تاریخ تکواندو بانوان ایران در جهان است.
https://jahannews.com/vdchiwn6i23nx-d.tft2.html
jahannews.com/vdchiwn6i23nx-d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود فراوان بسیار خوشحال شدم
سعید
Iran, Islamic Republic of
انشاالله کاری نشه که مثل دختر قهرمان قبلی ...
United Arab Emirates
امیدوارم اینم مثل اون کیمیا علیزاده نشه .
Iran, Islamic Republic of
تسلیت به مصی پولی نژاد بی وطن .