دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ترامپ تحت تحقیقات جنایی قرار می‌گیرد

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 839947
دادستان‌های فدرال آمریکا به دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور اطلاع دادند که به دلیل نگه‌داری اسناد طبقه‌بندی شده پس از ترک کاخ سفید، تحت تحقیقات جنایی قرار می‌گیرد.
ترامپ تحت تحقیقات جنایی قرار می‌گیرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» با استناد به اطلاعات دو منبع آگاه گزارش کرد که دادستان‌های فدرال به وکلای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا اطلاع داده‌اند که وی در خصوص نحوه کنترل و مدیریت اسناد محرمانه پس از دوران ریاست‌جمهوری‌اش مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرد.

طبق این گزارش، نحوه رسیدگی ترامپ به اسناد محرمانه پس از پایان ریاست‌جمهوری‌اش در سال ۲۰۲۱، کانون تحقیقات «جک اسمیت» بازرس ویژه بوده است که در نوامبر ۲۰۲۲، بعنوان بازرس ویژه در این زمینه منصوب شد.

ترامپ که یکی از جنجالی‌ترین رؤسای جمهور ایالات متحده است و همچنان پرونده‌هایی در دادگاههای آمریکا دارد، رسماً نامزدی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرده و با جدیت قصد دارد برای یک دوره چهار ساله دیگر رئیس‌جمهور شود.

شهریور ماه سال گذشته، مأموران «اف بی آی» در جریان تفتیش عمارت ترامپ در ایالت فلوریدا، مجموعه‌ای از اسناد فوق محرمانه را کشف کردند و برخی از این اسناد به اندازه‌ای محرمانه بود که حتی بسیاری از مقام‌های ارشد امنیت ملی آمریکا نیز به آن دسترسی نداشتنتد.

انتصاب اسمیت بعنوان بازرس ویژه رسیدگی به پرونده اسناد محرمانه ترامپ چند ماه پس از عملیات جستجوی اف بی آی برای اسناد محرمانه مفقود شده در جریان حمله به عمارت «مارالاگو» ترامپ در ایالت فلوریدا در تاریخ هشتم آگوست ۲۰۲۲ صورت گرفت.

منابع آگاه گفته‌اند که اخطاریه وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا به وکلای ترامپ چند روز پیش چند روز پیش صورت گرفته است و نشان می‌دهد که دادستان ویژه احتمالاً در تحقیقات چند ماهه خود، به تصمیم گیری برای طرح اتهام نزدیک شده است.

این منابع همچنین گفته‌اند که این حقیقت که دادستان‌ها به صورت محرمانه وکلای ترامپ را در جریان قرار داده‌اند که رئیس‌جمهور سابق آمریکا هدف تحقیق و تفحص قرار گرفته‌ است، یک موضوع دیگر را نشان می‌دهد و آن این است که اقدامات خود ترامپ در زمینه نحوه رسیدگی و برخورد با اسناد محرمانه، تمرکز تحقیقات مقام‌های آمریکایی است.

تیم حقوقی ترامپ پیشتر دیدارهای محرمانه‌ای را با اسمیت و برخی از اعضای تیم وی برای بحث در مورد تحقیقات هیأت منصفه ر وزارت دادگستری دیدار داشتند.

این تحقیقات در حالی در جریان است که ترامپ به هیچ عنوان اعتقاد ندارد که اقدام اشتباهی را مرتکب شده است و حمله ماه آگوست اف‌بی‌آی به عمارتش را نوعی کودتا توصیف کرده بود.

وی در آن زمان تصریح کرد که «اداره تحقیقات فدرال آمریکا» (اف.بی.آی) از او خواسته تصاویر دوربین‌های مداربسته از عملیات تفتیش در اقامتگاه «مارالاگو» را علنی نکند زیرا این کار امنیت مأ موران اف بی آی را که در این عملیات شرکت داشتند، به خطر می‌اندازد.
https://jahannews.com/vdchkwn6q23nxwd.tft2.html
jahannews.com/vdchkwn6q23nxwd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *