جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

ماه توت فرنگی را امشب در آسمان ببینید

شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب: 839575
ماه توت فرنگی کامل به همراه مریخ و نیمی از زهره امشب در آسمان ظاهر خواهند شد.
ماه توت فرنگی را امشب در آسمان ببینید
به گزارش جهان نیو‌ز، به نقل از اسپیس، ماه کامل ژوئن(خرداد) که به ماه توت فرنگی نیز معروف است، امشب (13 خرداد) ظاهر شده و تا آخر هفته در آسمان شب رخ می نماید.
 
بر اساس گزارش In The Sky، ماه، تمام شب در صورت فلکی عقرب قابل مشاهده خواهد بود. مریخ و زهره نیز در غرب آسمان خود را نشان خواهند داد. زهره که در حال حاضر بیش از 109 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد، لکه سفید روشن در حدود 22 درجه بالاتر از افق خواهد بود در حالی که سیاره سرخ در فاصله 28 درجه بالاتر از افق دیده می‌شود. آنتارس ستاره سرخ غول آسا نیز در فاصله حدود 604 سال نوری از زمین و درخشان ترین عضو صورت فلکی عقرب، کمی در سمت راست بالای ماه دیده خواهد شد.
 
رصد کنندگان آسمان جدای از لذت بردن از ماه کامل امشب، می توانند تلسکوپ های خود را به سمت زهره بچرخانند تا این سیاره جهنمی را در حالتی دوگانه ببینند، به این معنی که نیمی از قرص قابل مشاهده آن تاریک خواهد بود و یک فیلتر به نمایان شدن قسمت تاریک صورت سیاره کمک می کند.
 
نمای روشن ماه تشخیص دهانه‌ها و کوه‌های روی سطح آن را با استفاده از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ کوچک دشوار می‌کند، اگرچه فیلترهای ویژه ممکن است به افزایش کنتراست کمک کنند. از امشب(13 خرداد) به بعد ماه هر شب 1ساعت دیرتر طلوع می کند.
https://jahannews.com/vdcefo8vnjh8xni.b9bj.html
jahannews.com/vdcefo8vnjh8xni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ساسان
Iran, Islamic Republic of
والله ما امشب کلی نگاه کردیم اما فقط ماه معمولی را دیدیم. نه توت فرنگی بود نه زردآلو و نه هیچ میوه دیگه