کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس صداوسیما:

تاکنون ۵۰۰ مدیریت در ساختار صداوسیما حذف شده/ سه روز برای دریافت فیلم مهسا امینی التماس کردیم

11 خرداد 1402 ساعت 10:20

خیلی از آنها (سلبریتی‌ها) به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند ببینید در صفحه واتساپ و پیام رسان‌مان چقدر تهدید به قتل زن و بچه برایمان فرستاده‌اند. ما مجبور شدیم در جاهایی چیزی بگوییم اما شما می‌دانید که دل ما با شماست


به گزارش جهان نیوز، پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی با حضور در دانشگاه امام صادق(ع) به توضیح نکاتی درباره سازمان تحت امرش و حواشی پیرامون آن پرداخته است که بخش هایی از آن را در ادامه خواهید خواند:

*پیمان جبلی ـ رییس سازمان صداوسیما ـ در پاسخ به پرسشی از دانشجویان درباره‌ی بازگشت برخی برنامه سازان و چهره ها به تلویزیون، تصریح کرد: بالاخره وقتی این آدم در برنامه‌ای می‌آمده برای خودش خِیلی از مخاطبان را داشته است. اسمش می‌آمده، برنامه با خودش مخاطب می‌آورده است. اسم آن آدم روی شبکه‌ای می‌آمد، آن شبکه خودش را بالا می‌کشید. خب حالا به نظام، مردم و اعتقادات خودش لگد زده است. لگد زده به نمکدان، نمک را ریخته و نمکدانی را شکسته است. آیا از من انتظار دارید برای اینکه من پرمخاطب بشوم بروم خواهش و التماس کنم که تو رو خدا بیا؟!

*کار کمی نیست که ما شب عید و نوروزمان را بدون التماس به چهره‌های این چنینی پشت سر بگذاریم تا اثبات کنیم صداوسیما وابسته به چهار سلبریتی وطن فروخته نیست.

*این جمعیتی که به خیابان آمد و فتنه را محکوم کرد، از کجا جنایات و وحشی‌گری‌هایی که برخی افراد در این ماجرا رقم زدند را فهمیده بود. مظلومیت نظام را از کجا فهمیده بود. خدای ناکرده «من و تو» داشت توطئه‌ها را افشا می‌کرد یا ایران اینترنشنال. پس کمی هم در خنثی‌سازی دروغ‌پراکنی‌ها، برای صداوسیما نقش قائل شوید.

*سررشته مدیریت افکار عمومی شاید در همان روزهای اول به دلیل اینکه ما نتوانستیم روایت اول را تثبیت کنیم از دست ما خارج شد. اینکه می‌گویم ما، باز هم مردم حواسشان جمع بود، ما به عنوان دستگاهی که مسوول در دست گرفتن افکار عمومی هستیم. اما چرا این اتفاق افتاد؟ ما حداقل سه روز خواهش و تمنا و درخواست کردیم که دوستان فیلم این اتفاق را به ما بدهید تا به مردم بگوییم این اتفاق نیفتاده است. ضرب و شتمی در کار نبوده است.

*در اصلاحات ساختاری در معاونت های مختلف تاکنون بیش از ۵۰۰ مدیریت در سازمان صداوسیما حذف شده و همچنان هم این مسیر ادامه پیدا می‌کند. ما بیشتر از ناظر بیرونی نیازمند کوچک شدن هستیم؛ چرا چون می‌دانیم در آخر خودمان را به در و دیوار هم بزنیم بودجه‌مان همین میزان است.

*سلبریتی واژه مطلقا منفی نیست. ما در درجه اول باید رابطه‌مان را با چهره‌ها و افرادی که رابطه خودشان را با فرهنگ خودشان، تاریخ و مردم کشورشان قطع کرده‌اند، قطع کنیم. تعارف هم نداریم. نمی‌خواهند دیگر باشند خب نخواهند. اصلاً یک بخش عظیمی از مردم هم بدشان می‌آید اتفاقا قیافه آنها را ببینند، این طور نیست که فقط آنها بدشان بیاید، مردم هم بدشان می‌آید که قیافه این آدم‌ها را ببینند.

*خیلی از آنها (سلبریتی‌ها) به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند ببینید در صفحه واتساپ و پیام رسان‌مان چقدر تهدید به قتل زن و بچه برایمان فرستاده‌اند. ما مجبور شدیم در جاهایی چیزی بگوییم اما شما می‌دانید که دل ما با شماست و باز هم حاضریم کار کنیم. من بارها گفته‌ام درِ صداوسیما به روی کسی که به مردم و فرهنگ مردم احترام می‌گذارد، باز است. کسی که خودش نمی‌خواهد بیاید من نمی‌روم التماس کنم. کسی که خودش همچنان در عالم هپروت و اوهام سیر می‌کند ما سراغش نمی‌رویم بگذارید در همان عالم بماند.

*یکی از همین کارگردان‌های سرشناسی که شما هم او را می شناسید به من می گفت سر صحنه سریال مشغول ضبط بودیم که بازیگران آمدند و به من گفتند شما اجازه بدهید ما دو مُدل سکانس ضبط کنیم. یک مدل با حجاب و یک مدل بی‌حجاب! که اگر نظام سقوط کرد ما بقیه کارمان را با آن مدل بی‌حجاب ادامه بدهیم و زحمتی که کشیدیم به هدر نرود.

*بودجه یک سال شبکه الجزیره یک میلیارد دلار است ولی بودجه سالانه تمامی شبکه های برون مرزی صدا و سیما هشت میلیون دلار است. اما همین شبکه‌های ما توانسته اند مخاطبان خود را حتی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند. حساب شبکه هیسپان تی وی ما تاکنون ۱۰ بار مسدود شده، حساب فیس بوک شبکه پرس تی‌وی ما تاکنون بیش از ۱۰ بار مسدود شده است. اگر تاثیرگذار نبودند که این اتفاقات نمی‌افتاد، با وجود اینکه توانایی مالی قابل قیاس نیست. پس نگوییم ناکارآمدی. احتیاط کنیم. بگوییم باید کارآمدی‌شان بیشتر باشد.

*خودتان را بگذارید جای رئیس صداوسیما و بگویید آقای رئیس صداوسیما شما موظف هستید که حوزه شبکه نمایش خانگی را کنترل کنید، بروید ببینیم چه می‌کنید. ما هم می‌گوییم بسمه تعالی، کُتمان را در می‌آوریم و آماده می‌شویم. اولین کاری که باید بکنیم اینکه مجوزهای تولید را صداوسیما باید بدهد (ساترا به نمایندگی از صداوسیما) اما تا می‌آییم چشممان را باز می‌کنیم می بینیم ۲۵۰ مجوز تولید از دولت قبل همچنان باقی مانده است! نه اینکه باقیمانده، تولید شده و تبدیل به سریال شده اند... شما که خودتان را جای رئیس صداوسیما گذاشته‌اید مواجه هستید با ۲۵۰ مجوز که خیلی از آنها تولید شده‌اند و هزینه‌های تولیدی بسیار سنگینی بالغ بر ۳۰، ۴۰ میلیارد و ۷۰ میلیارد و بعضی ها حتی بیشتر، حالا الان به شما بگویند بروید تنظیم‌گری. من چطور باید الان تنظیم‌گری کنم؟!


کد مطلب: 839363

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/839363/تاکنون-۵۰۰-مدیریت-ساختار-صداوسیما-حذف-شده-سه-روز-دریافت-فیلم-مهسا-امینی-التماس-کردیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com