جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵۸
رئیس صداوسیما:

تاکنون ۵۰۰ مدیریت در ساختار صداوسیما حذف شده/ سه روز برای دریافت فیلم مهسا امینی التماس کردیم

پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 839363
خیلی از آنها (سلبریتی‌ها) به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند ببینید در صفحه واتساپ و پیام رسان‌مان چقدر تهدید به قتل زن و بچه برایمان فرستاده‌اند. ما مجبور شدیم در جاهایی چیزی بگوییم اما شما می‌دانید که دل ما با شماست
تاکنون ۵۰۰ مدیریت در ساختار صداوسیما حذف شده/ سه روز برای دریافت فیلم مهسا امینی التماس کردیم
به گزارش جهان نيوز، پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی با حضور در دانشگاه امام صادق(ع) به توضیح نکاتی درباره سازمان تحت امرش و حواشی پیرامون آن پرداخته است که بخش هایی از آن را در ادامه خواهید خواند:

*پیمان جبلی ـ رییس سازمان صداوسیما ـ در پاسخ به پرسشی از دانشجویان درباره‌ی بازگشت برخی برنامه سازان و چهره ها به تلویزیون، تصریح کرد: بالاخره وقتی این آدم در برنامه‌ای می‌آمده برای خودش خِیلی از مخاطبان را داشته است. اسمش می‌آمده، برنامه با خودش مخاطب می‌آورده است. اسم آن آدم روی شبکه‌ای می‌آمد، آن شبکه خودش را بالا می‌کشید. خب حالا به نظام، مردم و اعتقادات خودش لگد زده است. لگد زده به نمکدان، نمک را ریخته و نمکدانی را شکسته است. آیا از من انتظار دارید برای اینکه من پرمخاطب بشوم بروم خواهش و التماس کنم که تو رو خدا بیا؟!

*کار کمی نیست که ما شب عید و نوروزمان را بدون التماس به چهره‌های این چنینی پشت سر بگذاریم تا اثبات کنیم صداوسیما وابسته به چهار سلبریتی وطن فروخته نیست.

*این جمعیتی که به خیابان آمد و فتنه را محکوم کرد، از کجا جنایات و وحشی‌گری‌هایی که برخی افراد در این ماجرا رقم زدند را فهمیده بود. مظلومیت نظام را از کجا فهمیده بود. خدای ناکرده «من و تو» داشت توطئه‌ها را افشا می‌کرد یا ایران اینترنشنال. پس کمی هم در خنثی‌سازی دروغ‌پراکنی‌ها، برای صداوسیما نقش قائل شوید.

*سررشته مدیریت افکار عمومی شاید در همان روزهای اول به دلیل اینکه ما نتوانستیم روایت اول را تثبیت کنیم از دست ما خارج شد. اینکه می‌گویم ما، باز هم مردم حواسشان جمع بود، ما به عنوان دستگاهی که مسوول در دست گرفتن افکار عمومی هستیم. اما چرا این اتفاق افتاد؟ ما حداقل سه روز خواهش و تمنا و درخواست کردیم که دوستان فیلم این اتفاق را به ما بدهید تا به مردم بگوییم این اتفاق نیفتاده است. ضرب و شتمی در کار نبوده است.

*در اصلاحات ساختاری در معاونت های مختلف تاکنون بیش از ۵۰۰ مدیریت در سازمان صداوسیما حذف شده و همچنان هم این مسیر ادامه پیدا می‌کند. ما بیشتر از ناظر بیرونی نیازمند کوچک شدن هستیم؛ چرا چون می‌دانیم در آخر خودمان را به در و دیوار هم بزنیم بودجه‌مان همین میزان است.

*سلبریتی واژه مطلقا منفی نیست. ما در درجه اول باید رابطه‌مان را با چهره‌ها و افرادی که رابطه خودشان را با فرهنگ خودشان، تاریخ و مردم کشورشان قطع کرده‌اند، قطع کنیم. تعارف هم نداریم. نمی‌خواهند دیگر باشند خب نخواهند. اصلاً یک بخش عظیمی از مردم هم بدشان می‌آید اتفاقا قیافه آنها را ببینند، این طور نیست که فقط آنها بدشان بیاید، مردم هم بدشان می‌آید که قیافه این آدم‌ها را ببینند.

*خیلی از آنها (سلبریتی‌ها) به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند ببینید در صفحه واتساپ و پیام رسان‌مان چقدر تهدید به قتل زن و بچه برایمان فرستاده‌اند. ما مجبور شدیم در جاهایی چیزی بگوییم اما شما می‌دانید که دل ما با شماست و باز هم حاضریم کار کنیم. من بارها گفته‌ام درِ صداوسیما به روی کسی که به مردم و فرهنگ مردم احترام می‌گذارد، باز است. کسی که خودش نمی‌خواهد بیاید من نمی‌روم التماس کنم. کسی که خودش همچنان در عالم هپروت و اوهام سیر می‌کند ما سراغش نمی‌رویم بگذارید در همان عالم بماند.

*یکی از همین کارگردان‌های سرشناسی که شما هم او را می شناسید به من می گفت سر صحنه سریال مشغول ضبط بودیم که بازیگران آمدند و به من گفتند شما اجازه بدهید ما دو مُدل سکانس ضبط کنیم. یک مدل با حجاب و یک مدل بی‌حجاب! که اگر نظام سقوط کرد ما بقیه کارمان را با آن مدل بی‌حجاب ادامه بدهیم و زحمتی که کشیدیم به هدر نرود.

*بودجه یک سال شبکه الجزیره یک میلیارد دلار است ولی بودجه سالانه تمامی شبکه های برون مرزی صدا و سیما هشت میلیون دلار است. اما همین شبکه‌های ما توانسته اند مخاطبان خود را حتی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند. حساب شبکه هیسپان تی وی ما تاکنون ۱۰ بار مسدود شده، حساب فیس بوک شبکه پرس تی‌وی ما تاکنون بیش از ۱۰ بار مسدود شده است. اگر تاثیرگذار نبودند که این اتفاقات نمی‌افتاد، با وجود اینکه توانایی مالی قابل قیاس نیست. پس نگوییم ناکارآمدی. احتیاط کنیم. بگوییم باید کارآمدی‌شان بیشتر باشد.

*خودتان را بگذارید جای رئیس صداوسیما و بگویید آقای رئیس صداوسیما شما موظف هستید که حوزه شبکه نمایش خانگی را کنترل کنید، بروید ببینیم چه می‌کنید. ما هم می‌گوییم بسمه تعالی، کُتمان را در می‌آوریم و آماده می‌شویم. اولین کاری که باید بکنیم اینکه مجوزهای تولید را صداوسیما باید بدهد (ساترا به نمایندگی از صداوسیما) اما تا می‌آییم چشممان را باز می‌کنیم می بینیم ۲۵۰ مجوز تولید از دولت قبل همچنان باقی مانده است! نه اینکه باقیمانده، تولید شده و تبدیل به سریال شده اند... شما که خودتان را جای رئیس صداوسیما گذاشته‌اید مواجه هستید با ۲۵۰ مجوز که خیلی از آنها تولید شده‌اند و هزینه‌های تولیدی بسیار سنگینی بالغ بر ۳۰، ۴۰ میلیارد و ۷۰ میلیارد و بعضی ها حتی بیشتر، حالا الان به شما بگویند بروید تنظیم‌گری. من چطور باید الان تنظیم‌گری کنم؟!
https://jahannews.com/vdcjmheotuqettz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmheotuqettz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما خیلی خیلی بزرگ شده . آمار کارمندان غیر ضرور زیاد دارد .
Iran, Islamic Republic of
هر کس از دشمن خدا ترسید یعنی اعتقاد ندارد
Iran, Islamic Republic of
کلی حرف نزن ادما که همه مثل هم نیستند بالاخره هر کی ظرفیتی داره!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
شما از کجا میدونی جناب؟من بهت قول میدم تو حتی حاضر نیستی یه ماه به جای من و با حقوق من در همون محلی که من خدمت میکنم کارمند صدا و سیما باشی
Iran, Islamic Republic of
تنها خواسته مردم که به داد حجاب برسید. فقط حجاب
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
گراني را حل كنيد همه چيز حل مي شود كه كمترين آن حجاب است !!!
Iran, Islamic Republic of
درسته من هم با شما موافقم حجاب هم مهم است و باید کنترل شود اما با کار فرهنگی لحنت نشون میده منظورت زور اره یا نه اگه زور باشه باید فکر دیگه ای بکنی
Iran, Islamic Republic of
خوب که چی بریز بیرون و از نو خور بندازتشون خوب باید راه کاری بدی بلد نیست نظرات کیلویی نده
Iran, Islamic Republic of
جوانان سرگرم سوشال مدیا هستند کلا تلویزیون نگاه نمی کنند چه ایرانی چه ماهواره ای دنیا تغییر کرده است
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا مشکل بودجه دارند، چرا یک گروه تخصصی از سوی سازمان برنامه و بودجه، مجلس، قوه قضائیه و نظارت دفتر مقام معظم رهبری تشکیل نشود تا ضمن برآورد بودجه ماهانه مورد نیاز، جهت‌دهی برنامه‌های سازمان را در این جنگ عظیم ترکیبی به سمت آرمان ها و اهداف متعالی انقلاب و نظام سوق دهند؟!
اشکذری-شی
Iran, Islamic Republic of
سلام-اقای پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی ایران زمین-این حرف دل تمام خانواده شهدا و مردم انقلابی ایران هست خیلی عالی بیان کردید تشکر که گفتیدما در درجه اول باید رابطه‌مان را با چهره‌ها و افرادی که رابطه خودشان را با فرهنگ خودشان، تاریخ و مردم کشورشان قطع کرده‌اند، قطع کنیم. تعارف هم نداریم. نمی‌خواهند دیگر باشند خب نخواهند. اصلاً یک بخش عظیمی از مردم هم بدشان می‌آید اتفاقا قیافه آنها را ببینند، این طور نیست که فقط آنها بدشان بیاید، مردم هم بدشان می‌آید که قیافه این آدم‌ها را ببینند.
Iran, Islamic Republic of
کسی که از ترس تهدید و فحش دیگران ،بر علیه ملت و اعتقاداتش با دشمن همراهی کنه و نقش ستون پنجم دشمن را داشته باشه .. نباید حتی .... صدا و سیما را به او داد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اشتباهی منفی دادم.
واقعا صدا و سیمای ما در دنیا بی نظیر است.
تنها کشوری که به راحتی با خانواده می توانیم برنامه هایش را مشاهده کنیم.
فقط به نظر من تعداد شبکه لزومی ندارد اینقدر زیاد باشد.
امیدوارم مردم عزیز وطن قدر این نعمت بزرگ را بدانند.
دشمن خیلی تلاش می کند صدا و سیما را تضعیف کند.
چون تا وقتی که مردم صدا و سیمای ایران را تماشا می کنند نمی توانند آنها را از زندگی و وطن ناامید کنند.
Iran, Islamic Republic of
برکتی است که خدا به کار مخلصانه میده
United Arab Emirates
آفرین
دانا
Iran, Islamic Republic of
کاش می شد حالا که سلبریتی های بی تعهد رو حذف می کنید سریعتر برای چهره شدن استعدادهای جوان و متعهد و ساختن فیلم و سریال های ارزشی و تاریخی اقدام کنید.
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
خیرات امواتتان شاخهای جدید تولید نکنید که شکستنشان برای کشور هزینه‌ساز است .. که با غلظت و حدت و شدت نان از نام پر برکت شهدا خوردند، دیدیم که چگونه به بالا و پایین کشور ....
Iran, Islamic Republic of
جالبه چشم رییس صدا سیمای قبلی اقای عسگری روشن با ان عملکردش که الان اقای جبلی گرفتار عملکرد ایشان گردد که الان در پتروشیمی پست گرفته
Iran, Islamic Republic of
اقای جبلی خدا قوت! بیانات بسیارعالی داشتید. ان شاالله درعمل هم مقتدرانه گام بردارید که ملت پشتیبان شماست.
Iran, Islamic Republic of
اشکذری لطفا از جانب مردم سخن نگویید شماوکیل مردم نیستید.
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیمایی که لنگ ۴ تا مجری مثل فردوسی پور باشه درش تخته بشه بشه، اگه میتونید مجری تربیت کنید التماس اون رو نکنید
Iran, Islamic Republic of
....
میر قلیج
Iran, Islamic Republic of
برخی سلبریتی ها صدا و سیما را لانه خودشان کرده بودند، دم جناب جبلی گرم. حیف نیست بیت المال را به این وطن فروشهای مفت خور بی هنر داد‌
Iran, Islamic Republic of
فردوسی پور ، سال های دور باید برکنار می شد. یعنی زمانی که برنامه ۹۰ شروع به اهانت و بی ادبی به بازیکنان و مربیان فوتبال کرد.
برنامه ۹۰ هیچ کمکی به رشد فوتبال ایران نکرد! برنامه ۹۰ فاقد مولفه های ورزشی و ژورنالیستی بود.
رضا
United Arab Emirates

اقای جبلی ! نهادها و‌مراجع محترم امنیتی ! و‌البته مردم عزیز ! مراقب باشید در حوزه های کلیدی نظام من جمله صدا و سیما این جریان ها و افراد خطرناک نفوذ نکنند .
پژمان
United Arab Emirates
آقای جبلی محترم ! یک برنامه هایی در صدا و‌سیما وجود داشت و دارد که حتی خیلی از افراد که تلویزیون نمی بینند و‌اساسا‌جزء مخاطبین شما محسوب مثنوی شوند آن برنامه ها را می‌دیدند مانند بخش خبری بیست و سی
اما کار رو به اینجا رسونده که بخش های خبری صدا وسیما من جمله بیست و سی که اینهمه طرفدار داشت کسا کننده و‌خسته کننده شده .
احمد
آقای جبلی کوتاه نیایید مطمئن باشید خیلی از مردم حرف شون همیناست که گفتید ..انشاالله موفق و سرافراز باشید.
Iran, Islamic Republic of
از ترکیه یاد بگیرید سر کودتای سال ۲۰۱۶ فتح اله گولن همه دار ودسته اش رو بازداشت کرد بعد شما منت عادل فردوسی پور رو میخواید بکشید که فوتبال گزارش کنه؟ شما باید منت دانشمندهای نظامی، هسته ای، نانویی و بقیه نخبگان رو بکشید نه فردوسی پور
Denmark
وظیفه رئیس صدا و سیما است که از کسانی که مردم را به پای این رسانه ملی می آورند خواهش کند!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چر باید از کسانی که با فتنه گران همراهی می کنند دعوت و خواهش کند خوابی؟!
Iran, Islamic Republic of
از نظر شما هرکه مخالف نظزتان حرف بزند فتنه گر است؟
Iran, Islamic Republic of
اونا که تموم شدن باید نسل جدیدی بیان و کارها رو دست بگیرن نسل فتنه گران و فتنه معاشان دیگه تموم شده حتی لازم باشه صدا و سیما باید مدتی سریال های تکراری بده تا کارگردان ارزشمند کارهاشون رو برسونن
Denmark
اول که آمده بودید حرف دیگری میزدید!!
Denmark
...
Denmark
مخاطب برای شما چندان ارزش و اهمیتی دارد?!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
فقط تبليغات اعصاب خوردكن تكراري
Iran, Islamic Republic of
اگه ارزش ندشت اینقدر تلاش برای اصلاح امور می کردن تمام این کارها برای همین مخاطب هست دیگه چقدر باید بگن
Denmark
مدیر هنر و وظیفه اش هدایت و نظارت است که آن مجموعه چندان برخوردار نیست
Denmark
بله از شما انتظار میرود به عنوان مدیر بخاطر مخاطبان و برنامه پرمخاطب برود خواهش و التماس کنم که تو رو خدا بیا؟!
Denmark
چدا الان گزارش تهیه نمیکنید که با یارانه چقدر می شود جنس خرید؟
Denmark
رساله ملی باید در راستای منافع مردم باشد
رضاي ع ر
Iran, Islamic Republic of
فعلا در راساتاي منافع سرمايه داران هست چون پول مي دهند...!!!!
Iran, Islamic Republic of
منافع مردم یعنی چی چرا اینقدر کلی حرف میزنید اینکه میشه یهنی اینکه شما دنبال چیز دیگه ای هستید نه اصلاح کردن امور
United Arab Emirates
صداوسیما مگه هنوز مخاطبی هم داره؟!!
Iran, Islamic Republic of
کسی که همیشه ماهواره نگاه می کنه همین مشکل رو داره که فکر می کنه صدا و سیما مخاطب نداره
Iran, Islamic Republic of
من فقط فیلمو میبینم
Iran, Islamic Republic of
داره خوب هم داره چرا نداره همه که مثل شما ماهواره ندارن تا بشین پای اونو بعد برای رفع خستگیشون بیان اینجا نظر بدن!
Denmark
دستگاه عریض و طویلی که در معاونت های مختلفش تاکنون بیش از ۵۰۰ مدیریتی آن حذف شده خروجیش میشود وضع موجود
Denmark
روایتگری دست اول و تبیین گری گمشده رسانه ملی است
Denmark
واقعا فکر میکنید برنامه های شب عید و نوروزتان درخور ملت بوده؟
Iran, Islamic Republic of
برنامه های نوروز امسال افتضاح بود
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اقای جبلی برسرمواضع ارزشی خود استواربمانید، مبادکه اراجیف ضددینی بیگانه پرستان شما را سست کند.
امید
Iran, Islamic Republic of
...
منصور
Iran, Islamic Republic of
جایگاه هنر و هنرمندان را ویران کردی
Iran, Islamic Republic of
مجوز ها دوباره بازبینی شود بدون نرمش
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای جبلی از زمان آمدن شما و آقای جلیلی صدا و سیما تبدیل شد به یک رسانه مخصوص یک گروه خاص . دیگر صدا و سیما رسانه همگانی نیست .ر