دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
جوجه ای که 42 روزه مرغ می شود!

چرا باید مرغ های ۱.۵ تا ۲ کیلوگرمی را انتخاب کنیم؟

سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 839154
مرغ گوشتی یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین منابع پروتئین در سبد غذایی ماست. اما آیا همه مرغ های گوشتی که در بازار عرضه می شوند، دارای کیفیت و سلامت لازم هستند؟ آیا مرغ های بزرگ و سنگین بهتر از مرغ های کوچک و سبک هستند؟
چرا باید مرغ های ۱.۵ تا ۲ کیلوگرمی را انتخاب کنیم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از سراج24، مرغ از محبوب ترین و پرمصرف ترین منابع پروتئین در سبد غذایی ماست. اما آیا همه مرغ های گوشتی که در بازار عرضه می شوند، دارای کیفیت و سلامت لازم هستند؟ آیا مرغ های بزرگ و سنگین بهتر از مرغ های کوچک و سبک هستند؟
 
پاسخ به این سوالات بسیار مهم است، زیرا مربوط به سلامت خودمان و خانواده های‌مان است. بر اساس تحقیقات علمی، بهترین سن و وزن برای پرورش و فروش مرغ گوشتی ۴۲ روز و ۱.۸ تا ۲ کیلوگرم است. این دو عامل باعث می شود که:

- کیفیت و طعم گوشت مرغ بهتر شود و فسادپذیری آن کمتر شود.

- مصرف خوراک و دارو در پروسه پرورش کاهش یابد و هزینه تولید پایین تر شود.

- ریسک ابتلا به بیماری ها، اختلالات قلبی و عروقی، تلفات و نقص عضو در مرغ ها کمتر شود.

- تولید چربی در بدن مرغ ها کاهش یابد و باعث جلوگیری از افزایش قند و کلسترول خون در مصرف کننده شود.


پس به عنوان یک مصرف کننده هوشمند، باید هنگام خرید مرغ گوشتی، به سن و وزن آن ها توجه کنیم و مرغ های ۴۲ روزه و ۱.۵ تا ۲ کیلوگرمی را انتخاب کنیم.

این کار نه تنها به سلامت خودمان و خانواده هایمان کمک می کند، بلکه به پرورش دهندگان، فروشندگان و صنعت پرورش مرغ گوشتی نیز حمایت می کند. 
https://jahannews.com/vdchmwn6k23nxzd.tft2.html
jahannews.com/vdchmwn6k23nxzd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *