جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بررسی تیرآهن ۱۶ و تیرآهن ۱۴

دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 838297
تیرآهن ۱۴ و ۱۶ از جمله پرکاربردترین تیرآهن‌های موجود در بازار به شمار می‌آيد که در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین ویژگی این تیرآهن‌ها را می‌توان سایز خاص آن‌ها و همچنین مقاومت بسیار مناسب‌ در برابر عوامل محیطی مختلف دانست.

احتمالاً از این امر باخبر هستید که هرچه شماره تیرآهن بالاتر رود، وزن کلی آن‌‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بر اساس همین مورد می‌توان بیان داشت که وزن کلی تیرآهن ۱۶ و تیرآهن ۱۴ از تیرآهن‌های دیگری همچون تیرآهن ۱۲ بیشتر است؛ بنابراین می‌توان این نوع تیرآهن‌ها را در زمره سنگین‌ترین تیرآهن‌های موجود قرار داد.

خریداری یک تیرآهن مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع تا زمانی که یک تیرآهن مناسب در اختیار نداشته باشید نمی‌توانید روند ساخت‌وساز بنای مدنظر خود را پی بگیرید. امروزه کاربران امکان خریداری تیرآهن‌های سایز ۱۴ و ۱۶ را دارند و می‌توانند به راحتی نیاز خود را در این زمینه برطرف کنند.
 

شما می‌توانید این تیرآهن‌ها را با قیمت مناسبی تهیه کنید
 
کاربردهای مختلف این دو نوع تیرآهن
وقتی صحبت از پرکاربردترین تیرآهن‌های موجود در بازار می‌شود، همه به فکر تیرآهن ۱۴ و ۱۶ می‌افتند. این دو نوع تیرآهن در حوزه‌های مختلفی به کاربران کمک می‌کنند تا ساختار مدنظر خود را به راحتی بسازند. تیرآهن‌های مذکور از گذشته تاکنون نقش مهمی را در صنعت ساخت‌وساز ایفا کرده‌اند.

از جمله مهم‌ترین کاربردهای مربوط به تیرآهن ۱۶ و ۱۴ می‌‌توان به ساخت ستون اشاره کرد. ستون‌ها از جنبه‌های مهم یک ساخت‌و‌ساز محسوب می‌شوند و تنها به کمک تیرآهن‌های مناسب می‌توان مقاومت کلی آن‌ها را افزایش داد. این همان حوزه‌ای به شمار می‌آيد که نقش تیرآهن‌های شانزه و چهارده بیشتر مشخص می‌گردد. از تیرآهن‌های مذکور در ساخت موارد دیگری همچون نعل و یا پل نیز کمک گرفته می‌شود. باتوجه‌به مقاومت بالای آن‌ها حتی در زمینه ساخت خرپا نیز می‌توان از این محصولات استفاده گرفت.

به‌طورکلی باید بیان کرد که این دو مدل تیرآهن در صنایع ساخت‌وساز مدرن از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نمی‌توان منکر نقش آن‌ها شد. به همین جهت توصیه می‌شود که در زمان خرید این محصولات، کاربران دقت بالایی را به خرج دهند تا متحمل ضررهای مالی سنگین نشوند.
 

این تیرآهن‌ها را می‌توان در محیط‌های مختلفی استفاده کرد

قیمت این محصولات

یکی از پرسش‌هایی که همواره در مورد تیرآهن ۱۴ و ۱۶ مطرح می‌شود، عوامل اثرگذار بر روی قیمت این محصولات است. به‌طورکلی باید بگوییم که موارد مختلفی بر روی قیمت تیرآهن‌های مختلف از جمله تیرآهن ۱۶ و ۱۴ اثر می‌گذارند. هر یک از این موارد می‌توانند به‌صورت جداگانه قیمت تیرآهن را افزایش و یا کاهش دهند.

از جمله این موارد باید به قیمت ارز اشاره کنیم. شاید تعجب کنید، اما قیمت ارز در حوزه قیمت انواع تیرآهن نیز اثرگذار است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به منظور تعیین قیمت تیرآهن به شکل لحظه‌ای نیز قیمت ارز در نظر گرفته می‌شود. منظور ما از ارز، طبیعتاً ارز دلار محسوب می‌شود؛ زیرا سایر ارزهای خارجی تأثیر چندانی در بازار مربوط به تیرآهن‌ها ندارند.

گزینه دیگری که در این زمینه اثر مهمی برجای می‌گذارد، قیمت سنگ آهن است. همه تیرآهن‌های موجود در بازار با استفاده از همین متریال اولیه ساخته می‌شود و به همین دلیل کاملا منطقی است که قیمت این محصول بر روی قیمت نهایی تیرآهن اثر بگذارد؛ بنابراین، پیش از خرید و یا تعیین قیمت تیرآهن ۱۴ و یا تیرآهن‌های ۱۶ باید این مورد را نیز مدنظر خود قرار بدهیم.

شرکت‌های تولیدکننده تیرآهن

امروزه تیرآن‌های شانزده و چهارده توسط کارخانه‌های مختلفی در کشورمان به تولید می‌رسند. اگر بخواهیم به مهم‌‌ترین گزینه‌های موجود در این زمینه اشاره کنیم قطعاً باید نامی از کارخانه ذوب آهن اصفهان و همچنین کارخانه ناب تبریز ببریم. البته، علاوه بر موارد فوق، گزینه‌های دیگری همچون کارخانه جهان فولاد غرب یا کارخانه کوثر اهواز نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند. به‌طورکلی می‌توان بیان کرد که کشورمان در زمینه تولید انواع تیرآهن محدودیت خاصی ندارد.
 
این تیرآهن‌ها کاربردهای مختلفی دارند

سخن پایانی

تیرآهن از جمله مهم‌ترین محصولاتی به شمار می‌آيد که در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه ساخت‌وساز از اهمیت بالایی برخوردار است. بدون خریداری یک تیرآهن مناسب نمی‌توانید انتظار داشته باشید که سازه مدنظر از مقاومت خوبی در برابر ضربات فیزیکی برخوردار باشد.

تیرآهن ۱۴ و ۱۶ دو مدل از محبوب‌ترین تیرآهن‌های موجود در بازار به شمار می‌آیند که امروزه شاهد استفاده از آن‌ها در محیط‌های مختلفی هستیم. با خریداری هر یک از این موارد می‌توانید خیال راحتی از بابت ایجاد یک ساختار مناسب و مقاوم در شرایط گوناگون داشته باشید. به دلیل اهمیت بالای این تیرآهن توصیه می‌شود که تنها به سراغ خریداری محصولات باکیفیت مناسب بروید.
 
https://jahannews.com/vdceov8vfjh8xwi.b9bj.html
jahannews.com/vdceov8vfjh8xwi.b9bj.html
برچسب ها: آهن ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *