يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

گسترش خطوط مترو در آینده‌ای نزدیک

دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 838234
مدیرعامل شرکت مترو تهران از افزایش ۶۳۰ دستگاه واگن تا پایان ماه خرداد خبر داد و گفت: در تیرماه حفاری خط ۱۰ آغاز می‌شود؛ همچنین با قرارگاه خاتم برای خط ۹ در حال انعقاد قرارداد هستیم.
گسترش خطوط مترو در آینده‌ای نزدیک
به گزارش جهان نيوز به نقل از شهر، محسن هرمزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای واگن ملی کارگروهی در مترو با مشارکت معاونت فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد و پلتفرمی زیر نظر مترو تهران شکل گرفت، خاطرنشان کرد: ۱۱۳ دستگاه شامل ۱۰۵ و ۸ دستگاه واگن در این پلتفرم تعریف شده است.

وی با بیان اینکه جلسات سال قبل برگزار شد و به دلیل عدم حضور برخی نمایندگان به نتیجه نرسید، خاطرنشان کرد: در خرداد ماه جلسات برگزار و قرارداد‌ها عملیاتی خواهد شد.

هرمزی با اعلام اینکه اولین رام ۱۲ ماه پس از قرارداد تولید می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم یک رام که تاکنون ساخته شده به تعداد ۸ یا ۹ واگن برسد. این قطار سال قبل با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد، اما قطعات آن از سایر قطار‌ها جمع‌بندی شده بود و در دو سال اخیر به ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی بر اساس تولید ملی رسید و یا به عبارتی ۸۵ درصد تولید داخلی است.

هرمزی با بیان اینکه تست‌ها در حال نهایی شدن است، یادآور شد: یک شرکت بین المللی فرآیند‌ها را پایش می‌کند؛ تست‌ها بیش از ۹۲ درصد پیشرفت دارد و باید خط‌هایی همچون خط ۴ در اختیار قرار بگیرد تا تست نهایی انجام شود و با توجه به ترافیک خط، باید شرایطی فراهم شود که تست‌های مکرر صورت بگیرد.

وی افزود: ۷۷ میلیون یورو توسط معاونت اول ریاست جمهوری از محل بودجه نفت اختصاص یافت و قرارداد کارگزاری برای ۱۱۳ واگن با بانک شهر منعقد و فروش نفت انجام شده و در مرحله دریافت پول است.

وی افزود: پس از اینکه سازمان برنامه و بودجه اقدامات کارسازی را انجام داد پول واریز می‌شود و در حال تسریع روند و کاهش زمان ساخت هستیم.

هرمزی با بیان اینکه برای احداث خط ۱۰ در محل شفت دریاچه مونتاژ تی بی ام در حال انجام است، گفت: در تیرماه حفاری برای خط ۱۰ آغاز خواهد شد؛ احداث شفت با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء انجام شد و در حال حاضر برای مونتاژ تی‌بی‌ام آماده شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه برای خط ۱۱ نیز مدل مالی با مپنا پیش می‌رود، تصریح کرد: با قرارگاه خاتم برای خط ۹ نیز در حال انعقاد قرارداد هستیم؛ همچنین برای توسعه غربی خط ۴ در تفاهم نامه با بنیاد مسکن، ملکی را با پروانه واگذار می‌کنیم و پس از تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

هرمزی با بیان اینکه برای تامین ۶۳۰ دستگاه واگن از محل تبصره ۱۹، سازمان برنامه بودجه را اختصاص داد گفت: نیمی از ۱۵ درصد پیش پرداخت را عملیاتی کردیم و پیش از پایان این ماه روند تکمیل قرارداد آغاز خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcfmcdcjw6dm0a.igiw.html
jahannews.com/vdcfmcdcjw6dm0a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *