يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

۵ ایستگاه خط ۶ مترو در نوبت افتتاح

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 837957
در ادامه روند تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده خط ۶ متروی تهران، افتتاح ۵.۵ کیلومتر مسیر تونلی و ۵ ایستگاه دیگر در دستور کار قرار دارد. اسفندماه حدود ۱۰ کیلومتر مسیر تونلی و ۴ ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر (در تقاطع خطوط یک و ۶)، میدان حضرت ولیعصر (عج) (در تقاطع خطوط ۳ و ۶)، بوستان لاله و کارگر در خط ۶ به بهره‌برداری رسید.
۵ ایستگاه خط ۶ مترو در نوبت افتتاح
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، مهندس محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران ضمن اعلام مطلب فوق، در مورد افتتاحیه‌های پیش روی این خط افزود: خوشبختانه با تأمین منابع مالی لازم و تمرکز ویژه مدیریت شهری بر موضوع تکمیل حداکثری ایستگاه‌های باقی‌مانده خطوط موجود شبکه مترو تهران، زمینه افتتاح پروژه‌های متعددی در خط ۶ فراهم شده است.

وی اظهار کرد: غیر از افتتاح فاز نخست پایانه دولت آباد که امیدواریم امسال محقق شود و همچنین پست برق جنوبی خط ۶ به همراه ۱۲ ورودی جدید در این خط، در فاز نخست بهره‌برداری از ایستگاه‌های در حال تکمیل خط ۶، تلاش داریم تا ۵/۵ کیلومتر مسیر تونلی از ایستگاه شهید ستاری تا ایستگاه شهدای کن که مربوط به بخش شمالی این خط می‌شود را به بهره‌برداری برسانیم.

به گفته هرمزی، در این ۵/۵ کیلومتر مسیر، ۵ ایستگاه آیت‌ا... کاشانی، شهر زیبا، شهران، کوهسار و شهدای کن تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. ارزش این فاز از بهره‌برداری ایستگاه‌ها و مسیر تونلی خط ۶ مبلغی در حدود ۵ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به فاز دوم افتتاح ایستگاه‌های این خط در سال جاری گفت: اگر روند تأمین منابع مالی قابل قبول باشد، می‌توان در ادامه فرآیند تکمیل ایستگاه‌های خط ۶ شاهد بهره برداری از ۵ ایستگاه دیگر به نام‌های خراسان، شهدای هفدهم‌شهریور، سرباز، بهار شیراز و شهید نجات اللهی در اواخر سال ۱۴۰۲ باشیم تا عملاً اکثر قریب به اتفاق ایستگاه‌های خط ۶ در مدار استفاده شهروندان قرار گیرد.

گفتنی است در حال حاضر خط ۶ متروی تهران در ۲۷ کیلومتر مسیر پیوسته و با ۱۷ ایستگاه در خدمت مردم قرار داشته و تکمیل آن تا رسیدن به ۴۲ کیلومتر مسیر و ۳۲ ایستگاه ادامه خواهد داشت.

بنا براعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، خط ۶ مترو از ایستگاه دولت آباد در جنوب شرق تهران آغاز و با گذر از زیر معابر مهم شهری، در انتها به ایستگاه شهدای کن در شمال غرب پایتخت می‌رسد.
https://jahannews.com/vdcgnu97uak9wy4.rpra.html
jahannews.com/vdcgnu97uak9wy4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *