دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

آزمایشگاه کتاب چگونه کار می کند؟

دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 837492
رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست داشتنی من» یک رویداد ایده پردازی جمعی است که از ایده‌های خلاقانه مردم و همه اهالی کتاب و نشر و علاقه مندان در جهت بهبود، ارتقا، به روز شدن و جذاب‌تر شدن نمایشگاه استفاده می‌کند.
آزمایشگاه کتاب چگونه کار می کند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سیاوش صلواتیان، دبیر جشنواره کتاب و رسانه و مدیر آزمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با تلویزیون اینترنتی کتاب از آغاز به کار رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست داشتنی من» در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب به غیر از کارکرد نمایشگاهی و فروشگاهی، کارکرد دیگری دارد که ما از آن غفلت می‌کنیم و آن هم کارکرد رسانه‌ای است. نمایشگاه کتاب بزرگترین رسانه کتاب کشور است. این نمایشگاه هر سال می‌تواند رخ دادهای جدیدی برای صنعت نشر و کتاب رقم بزند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب را مردمی می‌سازند که از آن بازدید می‌کنند، افزود: «نمایشگاه دوست داشتنی من» یک رویداد ایده پردازی جمعی است که از مردم و همه اهالی کتاب و نشر و علاقه مندان به کتاب می‌خواهد ایده‌های خود را برای بهبود، ارتقا، به روز شدن و جذاب‌تر شدن نمایشگاه ارائه دهند.

صلواتیان ادامه داد: در اتاق مدیران و جلسه‌های معاونان نمی‌شود به دنبال ایده‌های خلاقانه گشت بلکه این ایده‌ها را باید در جامعه پیدا کرد. این رویداد از مردم درخواست می‌کند که ایده‌های خود را منطبق با نیازهای روز، برای تحول نمایشگاه ارائه دهند.
وی بیان کرد: علاقه مندان و ایده پردازان می‌توانند تا 15 خردادماه سال جاری با مراجعه حضوری و یا مراجعه به نشانی https://book-lab.ketab.ir ایده‌های نوآورانه خود را در زمینه‌های مختلف همچون محتوا، معماری، مکان برگزاری، شکل برگزاری و... ثبت کنند. این رویداد در قالب یک مسابقه برگزار می‌شود و ایده‌های برتر که قابلیت پرورش داشته باشند معرفی می‌شوند.

 نحوه فعالیت آزمایشگاه کتاب 
مدیر آزمایشگاه کتاب در بخش دیگری از این گفت وگو به معرفی آزمایشگاه کتاب پرداخت و گفت: آزمایشگاه کتاب یک مرکز تحقیق و توسعه است. کار مراکز تحقیق و توسعه، مطالعه و تحقیق کردن و توسعه دادن یک بخش، بنگاه یا صنعت است.

آزمایشگاه کتاب نیز مرکز تحقیق و توسعه فرابخشی صنعت نشر کتاب است که توسط خانه کتاب راه اندازی و حمایت می‌شود و قرار است از طریق مطالعه و تحقیق در روندهای جدیدی که در دنیا وجود دارد، به ارتقا این صنعت کمک کند.

وی با اشاره به اینکه پژوهش سه بوته آموزش، پژوهش و ترویج دارد، به بیان کارکرد هر سه بوته پرداخت و گفت: کارکرد مراکز تحقیق و توسعه این است که بتواند شرایط مطلوبی را برای آینده فراهم کند و آزمایشگاه کتاب هم تلاش می‌کند به حرکت روان‌تر صنعت نشر به سوی آینده کمک کند.

صلواتیان به راه اندازی «کلینیک نشر» در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب اشاره کرد و افزود: ناشران می‌توانند با ثبت درخواست مشاوره خود به نشانی https://book-lab.ketab.ir از مشاوران و متخصصان این کلینیک برای رفع مسائل خود مشاوره بگیرند. تمرکز کلینیک نشر، در نمایشگاه کتاب امسال در حوزه‌های فروش، بازاریابی، روابط عمومی، تبلیغات و اطلاع رسانی است.
https://jahannews.com/vdcao0nau49ney1.k5k4.html
jahannews.com/vdcao0nau49ney1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *