دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

فروش ۲۱ میلیاردی کتاب در نمایشگاه

جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب: 837199
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از فروش ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی نمایشگاه در دو روز اول خبر داد.
فروش ۲۱ میلیاردی کتاب در نمایشگاه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دومین نشست خبری سخنگوی نمایشگاه سی و چهارم کتاب عصر امروز جمعه 22 اردیبهشت ماه برگزار شد.

علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه در ان نشست در سخنانی با اشاره به حضور خانوادگی مردم در نمایشگاه از ساعات آغازین روز‌، از تمدید ساعت کار نمایشگاه تا ساعت 21 خبر داد و گفت:‌ تعطیلات آخر هفته بعد نیز یک ساعت نمایشگاه تمدید خواهد شد.

وی از استقبال مخاطبان از حضور کتابفروشان در نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ در گروه های مجازی که کتابفروشان و ناشران حضور دارند،‌ شاهد گفت‌وگوهایی در مورد نمایشگاه هستیم،‌ کتابفروشان از استقبال مردم می‌گویند و بعضاً مجبور شده‌اند که درهای کتابفروشی را ببندند تا بتوانند پاسخگوی استقبال مردم در خرید مجازی باشند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به آمار فروش مجازی نمایشگاه تا ساعت 13 امروز گفت:‌ مجموعاً‌ 21 میلیارد و 400 میلیون تومان رقم فروش ثبت شده است‌،  15 میلیارد و 300 میلیون سهم ناشران و 6 میلیارد و 100 میلیون سهم کتابفروشان بوده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین 178 هزار نسخه کتاب تاکنون در نمایشگاه به فروش رسیده است.

رمضانی با اشاره به فعالیت بخش کلینیک نشر گفت:‌ ناشران حاضر در نمایشگاه می‌توانند به این حوزه مراجعه کرده و درباره بهبود نشر خود مشورت کنند. مجموع فعالیت‌های فرهنگی که در این دوره در حال برگزاری است، زیاداست و منبع خوبی برای انتقال فرهنگ به مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ ما امسال تلاش می‌کنیم نمایشگاه را به غیر ایرانی‌ها بیشتر معرفی کنیم، بخش عربی و انگلیسی نمایشگاه هم فعال شده است.

 به گفته رمضانی مرکگز تماس نمایشگا سی و چهارم تاکنون 6900 تماس ورودی و 526 تماس خروجی را ثبت کرده است.

وی به تخلفات انجام شده در این دو روز اشاره کرد و گفت:‌ کمیته رسیدگی به تخلفات چند مورد که ارجاع داده شده بود، را بررسی کرد،‌ یک ناشر در بخش عمومی فروش غیر مجاز داشت که حکم تعطیلی چند ساعته برای او صادر شد،‌ برای مابقی ناشران نیز بعد از قطعی شدن حکم اعلام خواهیم کرد.

 رمضانی درباره آمار بازدید از نمایشگاه نیز گفت:‌ نمی‌توان ارزیابی دقیقی در این زمینه داشت،‌ مترو روز گذشته اعلام کرد، 178 هزار نفر از ایستگاه شهید بهشتی و مصلی وارد نمایشگاه شده‌اند. اما مبادی دیگری هم هست و به روش‌های دیگر از درهای مصلی وارد می‌شوند.
https://jahannews.com/vdceof8vojh8xzi.b9bj.html
jahannews.com/vdceof8vojh8xzi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چقدر کتاب ها گران شده ارقام درست در تعداد فروش است