يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

یورش نظامیان صهیونیست به جنین؛ ۲ جوان فلسطینی شهید شدند

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 837030
در یورش بامداد امروز نظامیان صهیونیست به شهرک القباطیه در جنوب جنین، 2 جوان فلسطینی به شهادت رسیدند.
شهادت ۲ جوان فلسطینی در کرانه باختری
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در یورش صبح امروز (چهارشنبه، ۱۰ می)، نظامیان صهیونیست به شهرک «قباطیه» در جنوب شهر جنین واقع در کرانه باختری اشغالی، دو جوان فلسطینی شهید و یک فلسطینی مجروح شد.

به اعلام رسانه‌های فلسطینی، نظامیان صهیونیست، صبح امروز در یکی از خیابان‌های شهرک قباطیه، یک خودرو را به رگبار بستند و این حمله به شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن یک نفر دیگر منجر شد. 

منابع آگاه اعلام کردند که در این حمله صهیونیست‌ها به شهرک قباطیه، «احمد جمال توفیق عساف» از قباطیه و «رانی ولید احمد قطنات» از اردوگاه جنین به شهادت رسیدند. نیروهای فلسطینی نیز در پاسخ به یورش صهیونیست‌ها به این شهرک اقدام به تیراندازی و پرتاب بمب‌های دست‌ساز کردند.


 سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که گروه‌های مقاومتی قباطیه زیر مجموعه آن به فضل الهی توانستند در درگیری مسلحانه با اشغالگران، یورش صهیونیست‌ها به قباطیه را مهار کنند.

در بیانیه سرایا القدس آمده است: «یکی از گروه‌های ما موفق به نصب کمین برای نیروهای صهیونیست در محله "الصوافطه" در ساعت 3:15 بامداد امروز شد و رزمندگان و مبارزان فلسطین موفق شدند از نزدیک نیروهای اشغالگر را هدف قرار دهند و شماری از آن‌ها را زخمی کنند و به تجهیزات نظامی آن‌ها، آسیب وارد آورند.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای مقاومت صدای آژیرهای هشدار در این شهر  را بلند کردند و به این ترتیب فلسطینی‌ها از نفوذ نیروهای صهیونیست به این شهر آگاه شدند. همزمان شماری از نیروهای تک‌تیرانداز صهیونیست در پشت بام خانه‌های فلسطینی مستقر شدند و از آن‌جا منازل و فلسطینی‌ها را هدف قرار دادند. اشغالگران همچنین خیابان‌های اصلی شهرک قباطیه را بستند و خواستار توقف عبور و مرور خودروها در داخل این شهرک شدند و چندین منزل را در این شهرک تحت محاصره درآوردند.

نظامیان صهیونیست طی روزهای اخیر بر شدت حملات خود در شهرهای کرانه باختری اشغالی افزوده‌اند و تقریبا هر روز یک عملیات تروریستی جدید در این شهرها کلید می‌زنند که هربار با مقاومت مسلحانه رزمندگان فلسطینی مواجه می‌شوند و در نهایت پس از به شهادت رساندن چند نفر، مجبور به عقب‌نشینی از شهرها و شهرک‌های فلسطینی می‌شوند.
https://jahannews.com/vdcipyavut1apu2.cbct.html
jahannews.com/vdcipyavut1apu2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *