شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

عامل فریب بانوان بدستگیر شد

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 836103
معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا از دستگیری عامل سریالی فریب و اخاذی بانوان با ترفند فعالیت در مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.
عامل فریب بانوان بدستگیر شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ " رامین پاشایی" در تشریح این خبر اظهار داشت: بر اساس پرونده‌های قضائی واصله به پلیس فتا مشخص شد فردی با هویت معلوم ضمن معرفی خود به عنوان دارنده برند پوشاک با ایجاد صفحه شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام با برقراری ارتباط با کاربران خانم و پس از جلب اعتماد آنان اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: این فرد کلاهبردار با ارائه وعده فعالیت مدلینگ با درآمد بالا و سایر وعده‌های تو خالی پس از به دست آوردن تعدادی تصویر نامناسب و کاملاخصوصی و شخصی از فریب خوردگان و دسترسی به اطلاعات بستگان، نزدیکان و همکاران با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و نامتعارف از فریب خوردگان اخاذی مالی می‌کرد.

وی افزود: پس از ارجاع چندین پرونده و شکواییه قضائی به پلیس فتا، موضوع در دستور کار کارآگاهان سایبری این پلیس در دو استان کرمانشاه و سیستان و بلوچستان قرار گرفت و بر اساس انجام اقدامات اطلاعاتی، انتظامی و فنی نامبرده که با هویت معلوم " ش. ع" متولد یکی از استان‌های شمالی کشور به صورت کاملا حرفه‌ای عمل می‌نمود در استان سیستان و بلوچستان مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ پاشایی بیان داشت: در این راستا پس از انجام اقدامات تامینی مناسب و هماهنگی با مراجع قضائی در استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان، متهم در مخفیگاه خود در استان سیستان و بلوچستان طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و پس از مواجه با ادله دیجیتال موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا گفت: از نامبرده علاوه بر گوشی تلفن همراه، بیش از ده قطعه سیم کارت با اپراتور‌های مختلف و همچنین چندین حساب بانکی متعلق به سایر افراد و به خصوص بستگان درجه یک کشف شد.

وی با اشاره به شیوه و شگرد مجرمانه متهم گفت: این متهم سابقه دار با برقراری ارتباط دوستی با فریب خوردگان و عمدتا دختران جوان که سودای درآمد بالا و معروفیت را داشته اند آنان را اغفال می‌نموده است.

این مقام مسئول به کلیه کاربران فضای مجازی، به خصوص بانوان گرامی خاطر نشان کرد: ارتباط‌های آنلاین و مجازی همواره ریسک بالایی داشته و غیر قابل اعتماد می‌باشد و می‌تواند پوششی در جهت اغفال و فریب آنان باشد.

سرهنگ پاشایی خبر داد: سایر کاربران فضای مجازی که با این روش مورد اغفال قرار گرفته اند و به دلایل مختلف موفق به پیگیری قضائی و شکواییه نشده اند می‌توانند با برقراری تماس تلفنی از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ پیگیر بزه وارده باشند.
 
https://jahannews.com/vdciuqavpt1apz2.cbct.html
jahannews.com/vdciuqavpt1apz2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *