يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

ترامپ دوباره به دادگاه نیویورک می‌رود؛ این‌بار در پرونده کلاهبرداری

سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 834142
ترامپ برای دومین بار و طی کمتر از ۱۰ روز قرار است روز پنجشنبه در دادگاه نیویورک حاضر شود.
ترامپ در پرونده کلاهبرداری دوباره به دادگاه می‌رود
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، منابع آگاه به ای‌بی‌سی نیوز آمریکا گفتند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، قرار است پنجشنبه همین هفته بار دیگر به شهر نیویورک بازگردد تا برای دومین بار در دادگاه شرکت کند. این دادگاه مربوط به دادخواست ۲۵۰ میلیون دلاری لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک درباره کلاهبرداری مدنی ترامپ درباره دارایی و اموالش است.

گفته شده انتظار می‌رود که ترامپ روز پنج‌شنبه در دفتر دادستان کل مرکز شهر نیویورک برای دومین بار طی یک هفته گذشته برای شرکت در جلسه دادگاه حاضر شود. اگرچه رئیس جمهور سابق به دنبال به تأخیر انداختن شروع محاکمه در پرونده خود بوده است، اما قاضی خواستار آن شده تا این پرونده زودتر به نتیجه برسد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اولین جلسه دادگاه خود به سوالات زیادی پاسخ نداد، جز اینکه تأیید کرد که برخی قوانین اساسی و رویه‌ها را نادیده گرفته است.

همچنین هنگامی که کوین والاس، مشاور دادستان کل، از ترامپ درباره امور مالی خودش سؤالاتی پرسیده بود، بارها متمم پنجم قانون اساسی را مورد استناد قرار داد و تا چند ساعت به این کار ادامه داد و توضیح مشخصی درباره دارایی اش ارائه نداد.

در دادخواست ادعا شده است که املاک و اقامتگاه گلف ترامپ در فلوریدا واقع در منطقه «مار-آ-لاگو»، ۷۳۹ میلیون دلار ارزش داشته است، اما ۷۵ میلیون دلار ارزش گذاری شده است. همچنین گفته شده که ترامپ دارایی‌هایی مانند آپارتمانش در برج ترامپ را بیش از حد ارزش‌گذاری کرده است. این تغییرات در قیمت گذاری‌ها با توجه به فرار ترامپ از پرداخت مالیات عنوان شده است.
 

نام ایوانکا ترامپ و دونالد ترامپ جونیور، فرزندان ارشد رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز در این پرونده به چشم می‌خورد.

جلسه دادگاه قبلی ترامپ در نیویورک حدود یک هفته قبل برگزار شد و در حالی که اتهامات اصلی تا کنون علنی نشده‌اند، هیأت عالی منصفه دادگاه به این نتیجه رسید که می‌تواند یک پرونده جنایی علیه ترامپ به دلیل پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به بازیگر فیلم‌های مستهجن تشکیل دهد، پرداختی که توسط وکیل وی یعنی «مایکل کوهن» صورت گرفته است.

ترامپ در آوریل ۲۰۱۸ اصرار داشت که درباره این پرداخت چیزی نمی‌داند، اما کوهن یک سری نسخه از چک‌هایی را که ترامپ برای او امضا کرده بود در اختیار کنگره قرار داد.

کوهن با بیان اینکه حداقل دو چک در زمانی که ترامپ در کاخ سفید بود پرداخت شده است، افزود که ترامپ و شرکتش، با پنهان کاری، پرداخت‌ها را قانونی اعلام کرده بودند.

بر اساس قوانین ایالت نیویورک، پنهان کردن چنین پرداخت‌هایی توسط کمپین‌های انتخاباتی در صورتی که به منظور پنهان کردن جرم دیگری باشد، جرم محسوب می‌شود. قوی‌ترین دلیل این جرم، زمان پرداخت حق‌السکوت است. این پول در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۶، درست چند روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، به وکیل بازیگر مذکور منتقل شده است.

رسانه‌های آمریکایی پس از پایان دادگاه مقدماتی ترامپ خبر دادند که وی همه اتهامات را رد کرده است و به حکم قاضی موقتاً آزاد است. پایگاه خبری الجزیره نیز در خبری از حواشی دادگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نوشت ترامپ پس از خروج از دادگاه و تفهیم اتهامات از سوی قاضی به پرسش خبرنگاران پاسخ نداده است.
https://jahannews.com/vdcjxxeo8uqetvz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxxeo8uqetvz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
محاکمه این تروریست بزرگ در محضر عدل الهی با آتش سوزان جهنم مانده است