جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

سرورهای سری 300 hp - شرکت دوبرکا

سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 835496
سرورهای سری 300  hp - شرکت دوبرکا
سرور مناسب می‌تواند نحوه عملکرد کسب و کار شما را متحول کند. هنگام خرید یک سرور جدید یا ارتقاء پیکربندی فعلی خود، باید چندین نکته همچون هزینه خرید سرور، میزان مصرف انرژی و کارایی و قابلیت‌های سرور را در نظر بگیرید. علاوه بر این، باید به ظرفیت ذخیره‌سازی مورد نیاز امروز و چگونگی افزایش آن در چند سال آینده و نوع گسترش آن توجه داشته باشید. در ادامه چند سرور پرفروش hp‌ را معرفی می‌کنیم.

سرور Dl380 g9

سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 یکی از پرفروش ترین های سرور g9 است. این مرکز داده استاندارد با بهترین عملکرد و قابلیت اطمینان بالا در بین مجموعه پردازنده‌های دوگانه HPE است. این سرور یکی از اولین سیستم‌های ProLiant است که از  NVDIMMهای HPE برای برنامه‌های تجاری رایج و بارهای کاری حیاتی پشتیبانی می‌کند.

حداکثر دو پردازنده از خانواده Intel Xeon E5-2600 v4 یا Intel E5-2600 v3 روی dl380 g9 قابل نصب است. پردازنده های Intel Xeon E5-2600 v4 نسبت به پردازنده‌های E5-2600 v3 23 بیشتر عملکرد را افزایش می دهند.

این سرورها از 24 ماژول HPE DDR4 SmartMemory پشتیبانی می‌کند. مجهز به ماژول‌های 128 گیگابایتی DDR4 LRDIMM است که در هر 24 اسلات، 3 ترابایت حافظه قابل توجهی ارائه می‌دهند. dl380 g9 یکی از اولین سرورهای ProLiant است که از HPE Persistent Memory پشتیبانی می‌کند که عملکرد و انعطاف پذیری بالایی دارد.

این سرور  از شش اسلات توسعه PCie 3.0 در پیکربندی پردازنده دوگانه پشتیبانی می‌کند که برای کارت‌های شبکه اضافی، کارت‌های کنترلر یا یک GPU با عرض دو برابر برای تسریع حجم، استفاده می‌شوند.

سرور Dl360 g9

سرور HPE ProLiant DL360 Gen9 یک سرور  U1و دو سوکتی است که برای محاسبات عمومی متراکم ایده‌آل است. حافظه بیشتر و قابلیت توسعه ورودی و خروجی به مدیران اجازه می دهد تا با افزایش تقاضا به راحتی سازگار شوند.

چیپست C610 اینتل از دو پردازنده Xeon E5-2600 v4 یا E5-2600 v3، حافظه DDR4 و SSDهای NVMe PCIe HPE تا ظرفیت 6/1 ترابایت پشتیبانی می‌کند. مدیریت سیستم با مدیریت OneView 2.0 HPE بهبود یافته است که پیچیدگی سیستم را با سادگی اتوماسیون کاهش می‌دهد.

از دو پردازنده، حداکثر 24 اسلات DIMM SmartMemory DDR4 برای پشتیبانی از حداکثر 5/1 ترابایت حافظه استفاده می‌شود. SmartMemory HPE افزایش 14 درصدی در توان و بهره‌وری انرژی را به دنبال دارد. در این سرور از  RDIMM و LRDIMM پشتیبانی می‌شود.

با رایزر اولیه و یک پردازنده تنها دو اسلات توسعه در دسترس است. پردازنده دوم و یک رایزر ثانویه، یک اسلات PCIe اضافی را برای مجموع سه مورد فعال می‌کند. همه اسلات‌های PCIe در این سیستم دارای فناوری 3.0 هستند و از NIC و HBA اضافی پشتیبانی می‌کنند. کارت‌های گرافیک اضافی در این سرور پشتیبانی نمی‌شوند و سیستم فقط دارای یک کارت گرافیک داخلی Matrox G200 است.

سرور Dl380 g10

سری HPE ProLiant DL380 همواره پیشرو در بازار سرورها بوده است. g10 که در سال 2017 منتشر شد، سهم بازار HPE را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین سرورها در سراسر جهان افزایش داد. عملکرد بالا، مقیاس پذیری، انعطاف‌پذیری و امنیت بالاتر، آن را به گزینه‌ای قابل اعتماد و همه کاره برای حجم‌های کاری بالا و موارد استفاده متنوع، تبدیل کرده است.

این سرورها در بخش‌های محاسباتی با کارایی بالا، خدمات مالی، بهداشت و درمان، ارائه دهندگان خدمات، مجازی سازی و VDI و Big Data کاربرد دارند.

عملکرد و مقیاس پذیری در g10 با استفاده از پردازنده‌های Xeon اینتل افزایش یافته است. این سرورها از سری Platinum 8100، هر دو سری Gold 6100 و Gold 5100، سری Silver 4100 و پردازنده های سری Bronze 3100 بهره می‌برند.

این پردازنده‌ها با چهار تا 28 هسته ارائه می‌شوند. تعداد هسته‌های بالاتر نه تنها قدرت پردازش را افزایش می‌دهد، بلکه تعداد کانتینرها و ماشین‌های مجازی (VM) را نیز افزایش می‌دهند و می‌توانند بر روی سرورها میزبانی شوند تا از انواع کارها پشتیبانی کنند. اگر قصد خرید سرور g10 را دارید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

سرور Dl360 g10

سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 امنیت، چابکی و انعطاف‌پذیری بالایی را برای انواع کسب و کارها ارائه می‌دهد. این سرور از پردازنده Intel Xeon Scalable تا 60% افزایش عملکرد و 27% افزایش در هسته ، همراه با  MT/s HPE DDR4 SmartMemory 2933 تا 3.0 TB2  با افزایش عملکرد تا 82%3 پشتیبانی می‌کند.

هر سوکت CPU از 12 اسلات DIMM  برای مجموع 24 اسلات DIMM روی برد سیستم بهره می‌برد. بسته به پیکربندی انتخابی، حداکثر 4 برابر ضریب فرم بزرگ(LFF)  SAS/SATA یا 8 برابر فرم کوچک SAS/SATA و 2 اسلات  NVMe موجود است. یک درایو SFF یا Dual UFF اختیاری نیز در پشت شاسی وجود دارد. این سیستم از اسلات های توسعه PCIe پشتیبانی می‌کند.

سرور Dl380 g11

سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 قابلیت توسعه عملکرد محاسباتی و مقیاس پذیری را برای حجم‌های کاری و محیط‌های مختلف در 1P اقتصادی ارائه می‌دهد. این سرور یک انتخاب عالی برای بارهای کاری فشرده مانند ذخیره‌سازی نرم افزاری، رمزگذاری ویدیو و برنامه‌های مجازی‌سازی شده که به ظرفیت ذخیره‌سازی زیاد و پهنای باند ورودی/خروجی و حافظه بالا نیاز دارند، مناسب است.

ProLiants جدید دارای سه گزینه پردازشی، پردازنده‌های نسل AMD Epyc "Genoa"، پردازنده های Intel Xeon Scalable "Sapphire Rapids"  و پردازنده‌های Cloud-Native Ampere Altra و Altra Max است.

سرورهای جدید HPE ProLiant Gen11 از دو برابر پهنای باند ورودی/خروجی و 33 درصد تراکم پردازش گرافیکی با کارایی بالا در هر سرور برای پشتیبانی از هوش مصنوعی و بارهای گرافیکی فشرده‌تر نسبت به نسل قبلی پشتیبانی می‌کنند.

سرور Dl360 g11

سرور HPE ProLiant DL360 Gen11 یک سیستم 1U با رک بهینه شده است که عملکرد محاسباتی استثنایی، سرعت بالا در انتقال داده و عمق حافظه را با قابلیت محاسبه 2P ارائه می‌دهد. سرورهای dl360 g11 با پشتیبانی از پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon Scalable با حداکثر 60 هسته، پهنای باند حافظه تا 8 ترابایت و سرعت بالا PCIe Gen5 I/O، یک سرور کاملاً بهینه شده برای رک هستند. 1U 2P، راه حلی برای مجازی سازی همه منظوره عملیات‌هایی است که نیاز به افزایش تراکم محاسباتی با امنیت داخلی و انعطاف‌پذیری بالا دارند.

DL380 Gen11 و DL360 Gen11 هر دو از سری جدید پردازنده های Intel Max با 64 گیگابایت HBM2e پشتیبانی می کنند. به نظر می‌رسد  این سرورها برای بسیاری از مشتریان HPE، به‌ویژه شرکت‌هایی استفاده از HBM2e در حالت حافظه کش استفاده می‌کنند، گزینه‌ای واقعا جالبی باشد.

خرید انواع سرور hp

امروزه طیف وسیعی از سرورها در دسترس مشاغل کوچک و بزرگ هستند و گزینه‌های انتخاب بر اساس نیاز فراوان است. برای کسب و کار کوچک خود باید به دنبال سروری باشید که در حال حاضر با نیازهای شرکت شما مطابقت داشته باشد و همچنین قابلیت ارتقا در آینده را نیز داشته باشد. HPE یکی از بزرگترین فروشندگان سرور در جهان است که معمولا با جدیدترین پردازنده‌های Xeon اینتل عرضه می‌شوند.

چند گزینه مناسب برای انتخاب سرورهای dl360‌ و dl380‌ است که در این مطلب به بررسی ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم. برای خرید سرور و تجهیزات جانبی همچون خرید هارد سرور، رم، سی پی یو و.... می توانید به فروشگاه اینترنتی دوبرکا مراجعه نمایید و سفارش خود را بر اساس نیازتان ثبت نمایید.
https://jahannews.com/vdccopq4e2bq108.ala2.html
jahannews.com/vdccopq4e2bq108.ala2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *