يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۵

توضیح وزیر بهداشت درباره تعرفه‌های پزشکی

جمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب: 835147
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش تعرفه‌های پزشکی اعلام کرد که هیئت دولت باتوجه به شرایط، متوسط افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی را مصوب کرد و بیمه‌ها حتما آن را اجرا می‌کنند.
توضیح وزیر بهداشت درباره تعرفه‌های پزشکی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا،  دکتر بهرام عین‌اللهی اظهار کرد: آنچه شورای عالی بیمه سلامت درباره تعرفه‌های پزشکی امسال تصویب کرده بود، بیش از مصوبه فعلی دولت بود. اما هیئت دولت باتوجه به شرایط، متوسط افزایش ۲۵ درصد را مصوب کرد و این حداقلی است و بیمه‌ها حتما آن را اجرا کرده و پوشش می‌دهند.  

وی درباره چگونگی پوشش بیمه‌ای افزایش هزینه‌های درمانی، با تاکید بر اینکه حتما مردم باید از راه درست برای دریافت خدمات درمانی و دارویی وارد شود، گفت: مثلاً اگر بعضا کسی بدون نسخه پزشک از داروخانه بخواهد دارویی تهیه کند به قیمت آزاد خریداری خواهد کرد، اما اگر از طریق پزشک و نسخه الکترونیک تهیه کند، هزینه متفاوت است.  

عین‌اللهی در پاسخ به این سوال که گهگاهی مشاهده می‌شود که نرخ ویزیت پزشکان رقمی فراتر از رقم مصوب دریافت می‌شود، باید چه کار کنند؟ یادآور شد: زمانی که موضوعی قانون می‌شود، اگر کسی بخواهد خارج از قانون عمل کند، نام آن را تخلف می‌گذاریم. مردم می‌توانند تخلف را گزارش کنند و مرجع رسیدگی به تخلف سازمان نظام پزشکی است و در برخی از موارد می‌توانند به سازمان قضایی دیگر هم معرفی کنند.  

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پزشکان خواست تعرفه‌های مصوب را رعایت کنند.
 
https://jahannews.com/vdcfjtdcew6dmya.igiw.html
jahannews.com/vdcfjtdcew6dmya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این طوری می خواهید تورم را مهار کنید!!!؟ رسما قیمت ها را افزایش می دهید.
United States
آقا فرمودند اول سال که تورم را دولت کنترل کند، ... الان خود دولت ۳۰ درصد خودرو را گران کرده این هم از حداقل ۲۵ درصد ویزیت پزشکان ..
Iran, Islamic Republic of
نوشته تخلفات رو به نظام پزشکان بگیم
خودشون به خودشون نظارت دارند!
آره... خیلی جوابه
Iran, Islamic Republic of
اگر بعضا کسی بدون نسخه پزشک از داروخانه بخواهد دارویی تهیه کند به قیمت آزاد خریداری خواهد کرد، اما اگر از طریق پزشک و نسخه الکترونیک تهیه کند، هزینه متفاوت است.
جناب آقای وزیر بنده هرماه داروهایی مشخصی می خورم حدود 40هزار تومان . پیش دکتر بروم 150هزار تومان بدهم که با تخفیف دارو بخرم 10 هزار تومان ؟!! دکتر حداکثر برای دوماه نسخه می نویسد .
Iran, Islamic Republic of
حتما" تشخیص هیأت محترم دولت این بوده که چون درآمد پزشک جماعت از درآمد کارمندان دولت کمتره و کفاف زندگی این ها رو نمیده لذا تصمیم گرفته اند برای برقراری عدالت بین دو قشر کارمند و پزشک حقوق کارمندان را 20درصد و تعرفه پزشکان را متوسط 25 درصد به بالا تصویب کرده اند!!! البته اینکه پزشکان بیچاره ! تا چه حد به این 25 درصد متعهد باشند و آیا اصلا" نظارت درست و حسابی روی متعهد بودن این قشر کم درآمد! وجود داره یا نه , برای خودش داستانی جداگانه داره!!