يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

کنعانی: اسرائیل متزلزل‌تر از همیشه است

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 834728
موضوعی به نام جهان تک قطبی نداریم و دیگر آمریکا به عنوان یک ابرقدرت مطرح نیست.
کنعانی: اسرائیل متزلزل‌تر از همیشه است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه ۲۸ فروردین ماه) در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه گفت: روز جهانی قدس را پرشورتر و باشکوه‌تر از همیشه پشت سر گذاشتیم. درحالیکه رژیم صهیونیستی در سایه بحران‌های داخلی متزلزل‌تر از همیشه است حضور پرشکوه حامیان ملت مظلوم فلسطین نشان داد ابتکار امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ابتکاری مبتنی بر بصیرت بود و موضوع فلسطین به افکار جهانی بدل شد.

وی ادامه داد: این اقدام نشان دهنده این است که در آستانه تحولات امیدوارکننده‌تری نسبت به مسئله فلسطین هستیم و امیدواریم شاهد آزادی فلسطین از بهر تا نهر باشیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: امروز موسوم به روز اسیر فلسطین است. امید است به زودی شاهد آزادی اسرای فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی باشیم.

کنعانی در مورد حل و فصل مسائل بدون برجام، عنوان کرد: همانطور که دولت سیزدهم از ابتدای تشکیل خود مطرح کرد، برجام صرفاً یکی از موضوعات سیاست خارجی ایران بود.

دولت از ابتدا اعلام کرد روابط خارجی را به برجام گره نخواهد زد. همچنین دولت، اقتصاد و معیشت مردم را نیز به برجام گره نخواهد زد. این موضوع در طول یک سال و نیم گذشته در دستور کار دولت قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایران برای حل و فصل مشکلات در میز مذاکره به دیپلماسی معتقد و پایبند بود، تصریح کرد: ایران کشوری دارای ظرفیت‌های بسیار است که در معادلات منطقه‌ای به خاطر ظرفیت‌های مؤثری که دارد همواره یکی از اعضای اثرگذار در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: ما موضوعی به نام جهان تک قطبی را نداریم و دیگر آمریکا به عنوان یک ابرقدرت مطرح نیست؛ بنابراین با نگاه به ظرفیت‌های ملی ایران دولت تلاش کرده در تقویت همگرایی‌های منطقه‌ای به عنوان یک رویکرد مؤثر برای تأمین منافع مشترک استفاده کند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در روابط خارجی خود را محدود به منطقه خاص و محور معینی محدود نخواهد کرد.
https://jahannews.com/vdcj8xeoouqetaz.fsfu.html
jahannews.com/vdcj8xeoouqetaz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *