سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱
خطیب جمعه تهران:

امسال امت اسلامی یک روز قدس متفاوتی را تجربه کرد/ با مساله حجاب باید «با برنامه» برخورد شود/ دولت مداخله در امور اقتصادی را کوتاه کند

جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 834398
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به شعار سال گفت: در رابطه با شعار سال باید گفت سپردن کار به مردم راه نجات اقتصاد کشور است و مسئولان دولتی و حاکمیتی باید دخالت خود را به حداقل برسانند.
امسال امت اسلامی یک روز قدس متفاوتی را تجربه کرد/ با مساله حجاب باید «با برنامه» برخورد شود/ دولت مداخله در امور اقتصادی را کوتاه کند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، امروز، ۲۵ فروردین در خطبه اول نماز جمعه که همزمان با روز جهانی قدس در دانشگاه تهران برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: امام علی(ع) به دو فرزند خود یعنی امام حسن(ع) و امام حسین(ع) رعایت تقوا را توصیه کردند و فرمودند به مال دنیال حریص نباشید و از مظلوم حمایت کنید و نسبت به ظالم موضع‌گیری داشته باشید.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در بخش دیگری از تأکیداتشان فرمودند در همه کارهایتان نظم داشته باشید و روابط داخلی خودتان را اصلاح کنید.

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های دهه آخر ماه رمضان
خطیب جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن دهه پایانی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به دهه پایانی خود رسیده و شب‌های قدر را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم بهترین مقدرات فردی، خانوادگی و امتی برای همه اتفاق بیفتد. ایام قدر دارای ظرفیت‌هایی است و نباید از این ظرفیت‌ها غافل شد و آثاری را در پی دارد. همچنین فضیلت دهه آخر ماه مبارک رمضان مدنظر همه ما باشد و اهل بیت(ع) نسبت به فضیلت‌های دهه آخر ماه مبارک رمضان توصیه‌هایی را مطرح کردند. پیامبر اکرم(ص)  فرموده‌اند دهه آخر ماه مبارک رمضان را در مساجد حضور پرشور داشته باشیم.

حاج‌علی‌اکبری گفت: بهتر است در دهه آخر ماه مبارک رمضان صحیفه سجادیه را بخوانیم. یکی از قله‌های مرتفع این ماه عزیز، عید سعید فطر است و از آن به عنوان روز جایزه نام می‌برند و زکات فطره از یک سو و نماز عید فطر از سوی دیگر باعث می‌شود ماه مبارک رمضان دلنشین‌تر باشد.

وی بیان کرد: امام علی(ع) در بخش دیگری از وصیتشان به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) می‌فرمایند شمار را وصیت می‌کنم که ارتباطتان را با یکدیگر تقویت کنید و رابطه شما باید رابطه محکم براساس ارتباط خدایی و اخوت ایمانی باشد و به هم رسیدگی کنید و عاشقانه به هم خدمت کنید و از هر نوع جدایی و گسست بپرهیزید.

بنابر این گزارش حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به شعار سال عنوان کرد: در رابطه با شعار سال باید گفت سپردن کار به مردم راه نجات اقتصاد کشور است و مسئولان دولتی و حاکمیتی باید دخالت خود را به حداقل برسانند.
 
خطیب جمعه تهران در این رابطه ادامه داد: برداشت‌هایی که از قانون اساسی و فتواهای امامین انقلاب و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود دارد مبنی بر این است هرکاری که مردم می‌توانند انجام دهند واگذاری این کارها به دستگاه‌های حکومتی و دولتی حرام است. باید به این موضوع به عنوان یک مبنا التزام وجود داشته باشد و ضروری است دولت مشارکت حداکثری مردم را با تمام لوازم‌های آن در دستورکار قرار دهند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این رابطه فرمودند این کار نیازمند نقشه راه هست و لذا مطالبه ما طراحی و ارائه این نقشه راه حیاتی برای اعتلای اقتصادی کشور و تحقق شعار سال و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است که از مسئولان محترم و عالی‌قدر نظام و قوای مختلف به ویژه از رئیس جمهور محترم توقع داریم ان‌شاءالله این برنامه را با قوت دنبال کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره مقوله حجاب در کشور گفت: الحمدالله در این زمینه آخرین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری را دریافت کردیم و مسئولان عالی نظام هم اعلام نظر کردند و مواضع رئیس جمهور محترم و وزارت کشور را شنیدیم و برخی از نهادها متناسب با وظایف قانونی‌شان اعلام برنامه و نظر کردند. برادران و خواهران عزیزم موضوع زیست عفیفانه و مسئله سلامت اجتماعی و امنیت اخلاقی جامعه و صیانت از هویت ایمانی جامعه موضوعات کمی نیست.
 
حاج‌علی‌اکبری تأکید کرد: حجاب از مصادیق برجسته تقوای اجتماعی است. برخلاف تلاش برنامه‌ریزی‌شده از سوی دشمنان و اجماعی که همه سران شیاطین در ارتباط با این موضوع دارند با سد استوار هویت دینی جامعه ایرانی مخصوصاً جامعه بانوان ما و دختران ما روبه‌رو شدند ولی در عین حال در جماعتی ظهور و بروز مخاطره‌آمیزی پیدا کرد تا جایی که حتی بانوان کم‌حجاب هم به آن واکنش نشان دادند و عمق فاجعه را همه درک کردند. در این باره نیز مطالبه ما از مسئولان عالی کشور مواجهه با برنامه است تا همه ابعاد مسئله در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی چه سلبی و ایجابی مدنظر قرار گیرد تا این بیماری اجتماعی با همت مردم و مسئولان و البته با عنایت الهی و دعای مؤمنان درمان شود.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: امسال امت اسلامی یک روز قدس متفاوتی را تجربه کرد. تفاوتش در این نقطه است که هیچگاه رژیم صهیونیستی این‌قدر مستأصل و بیچاره و پریشان و در حالت محاصره نبوده و این حالی است که اکنون دشمن صهیونیستی دارد. همچنین جبهه مقاومت هیچگاه اینقدر سرحال و سرزنده و باکیفیت و فعال نبوده و امروز بعد از لیلة القدر، مردم حضور روشن و معناداری در راهپیمایی روز قدس داشتند. خدای متعال این عمل صالح بزرگ را از همه برادران و خواهران روزه‌دار قبول کند.
https://jahannews.com/vdcco0q442bq118.ala2.html
jahannews.com/vdcco0q442bq118.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
راهپیمایی جهانی روز قدس میراث خمینی کبیر است...