سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱۳
حجت الاسلام صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران:

دولت با وجود جنگ ترکیبی دشمن دستاوردهای قابل توجهی داشته است/ رمضان فرصتی است تا ما خود را از گناهان پاک کنیم

جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 832733
با وجود فشارهای خارجی و جنگ ترکیبی دولت سیزدهم تاکنون دستاوردهای قابل توجهی داشته که با حمایت و بصیرت مردم به دست آمده است.
دولت با وجود جنگ ترکیبی دشمن دستاوردهای قابل توجهی داشته است/ رمضان فرصتی است تا ما خود را از گناهان پاک کنیم
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته تهران گفت: در ماه مبارک رمضان سفره خاص پذیرایی خداوند برای مهمانان خاص گسترده شده است. ماه مبارک رمضان آنقدر اسرار آمیز و دارای گنجینه‌ها و سرمایه‌های عظیم است که برحسب روایت فرمودند اگر می‌دانستید در رمضان چه نعمت‌هایی نهفته است آرزو می‌کردید همه سال ماه رمضان بود.

وی ادامه داد: برخی از امتیازات ماه رمضان در قرآن شریف و روایات و مناجات‌های معصومین (ع) نقل شده است.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه انس با قرآن کریم انس با خداوند است، افزود: در ماه مبارک رمضان وقتی یک آیه از کلام الهی بر زبان شما پرتو می‌افکند و شما بلندگوی خدا می‌شوید و خدا با زبان شما سخن می‌گوید گویا تمام قرآن را یکجا ختم کرده‌اید.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ماه رمضان ماه خداست لذا تعبیری بالاتر از این نداریم، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ظرف قرآن است همانگونه که هر مکانی قابلیت تجلی خدا را ندارد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماهی است که اگر انسان مراقبه‌ای نداشته باشد به مرحله فنا می‌رسد، افزود:

قرآن تجلی اعظم خداست و هیچ ماهی این ظرفیت را نداشت که خداوند در آن تجلی پیدا کند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در ماه مبارک رمضان دعوت خصوصی دارید و خداوند شما را به بارگاه خودش دعوت کرده است.

رمضان فرصتی است تا ما خود را از گناهان پاک کنیم
حجت الاسلام صدیقی اظهار کرد: روزه کپسول اخلاص و خود زدایی و عبور از خود و رسیدن به خداست. فلسفه روزه این است که از غیبت، تهمت و … دوری کنید و خود را نجات دهید.

وی افزود: بناراین ماه مبارک رمضان فرصتی است تا ما خود را از گناهان پاک کنیم و به خدا برسیم.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: انقلاب یک تحول عظیم جهانی، تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی بود که به معنای واقعی یک تغییر تفکر و تغییر جریان بود.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه انتظار یک مکتب است، تصریح کرد: دعا در انسان تغییر ایجاد می‌کند.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: نقطه قوت مهم ملت ایران، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، استحکام این ملت است؛ به طوری که از زمان پیدایش و پیروزی آن تا به امروز با وجود شرارت‌ها و دشمنی‌های بدخواهان و دشمنان، استوار ایستاده است.

وی افزود: کارتر در ۶ ماهه اول انقلاب در دستوری که به سازمان سیا صادر کرده بود نابودی اسلام و انقلاب را خواهان بود لذا آمریکا همواره تلاش می‌کند بوسیله تبلیغات در باورهای مردم و نوع تفکر آنها نفوذ کنند.

وی ادامه داد: آمریکا حتی در پیش بینی خود برای حذف این انقلاب، تجهیزات تبلیغاتی را نیز در نظر گرفته بود تا در باورها و شناخت مردم نفوذ کند و روحیه ایمان، خودباوری و استقلال را از مردم ایران بگیرند.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: آمریکا از ابتدای پیروز انقلاب اسلامی تاکنون زنجیره به هم پیوسته‌ای از جنگ، تحریم، ترور، اختلاف قومی، ایجاد ناامنی از طریق منافقین و به راه انداختن فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و اغتشاشات ۱۴۰۱ را به کار گرفته است به طوری که در فتنه پاییز پارسال جنگی ترکیبی را به راه انداخت و مجموع کشورهای استکباری دست به دست هم دادند تا این نظام را ساقط کنند.

وی با بیان اینکه ما دنیا و عاقبت را زیر پرچم ولایت آباد خواهیم کرد، گفت: در مدت ۴۴ سال با وجود تحریم‌های فلج کننده، تحریم و ترور و انواع ترورهای ناجوانمردانه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم. فعلاً در شرایطی هستیم که به حمدالله قوای سه گانه زیر پرچم ولایت همدلی دارند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: جنگ ترکیبی اخیر نشان داد که حتی در اوضاع نابسامان اقتصادی هم ملت ایران در مقابل فتنه جهانی و اغتشاشاتی که در آمریکا تدارک دیده شد و اسرائیل و همراهانش فتنه گران از آن پشتیبانی می‌کردند حامی انقلاب خود هستند.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به چین، اظهار داشت: در سطح دیپلماسی در مرحله بسیار خوبی با همسایگان خود هستیم.

وی در ادامه با برشمردن برخی طرح‌های کلان در دولت سیزدهم، راه اندازی بزرگترین مجموعه نظام سلامت بیمارستان حضرت مهدی (عج) و افتتاح فاز دوم پالایشگاه آبادان را که در روزهای پایانی سال گذشته صورت گرفت را از جمله دستاوردهای دولت برشمرد و اظهار داشت: در همین مدت دولت سیزدهم با همه فشارهای بین المللی و جنگ ترکیبی توانسته دستاوردهای خوبی به ملت ایران هدیه دهد که این اقدامات نیز با حمایت و بصیرت این مردم به دست آمده است.
https://jahannews.com/vdcdsx0jsyt0s56.2a2y.html
jahannews.com/vdcdsx0jsyt0s56.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این دولت بهترین دولت تاریخ انقلاب است. مشکلات از دولت قبل را نمیشود چند ساله حل کرد حداقل دو دهه زمان میخواهد
Iran, Islamic Republic of
ربا خواری بانک ها رو تعطیل کنید همه چی به سرعت درست میشه..
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
علاوه بر بانک ها باید مدیران ناتوان دولت قبل هم پاکسازی بشن.
Iran, Islamic Republic of
در بانکداری تحت حکومت اسلامی ربا وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
دو دهه ؟
France
متاسفانه دو سال دیگر بیشتر وقت ندارید.
Iran, Islamic Republic of
بازهم خوبه یه قدم پیشرفت داشتیم ، تا حالا همه مشکلات زیر سر دشمن بود حالا زیر سر دولت قبل
Iran, Islamic Republic of
...
حامد
Iran, Islamic Republic of
کشف حجاب های اخیر ریشه در فساد مالی داره.
چرا اجازه دادند در بیمارستان ها، پاساژ ها، مال ها، پارک های بازی، رستوران و مراکز تفریحی و خرید و ... راحت کشف حجاب صورت بگیره؟.
Iran, Islamic Republic of
می ترسم روزی فرا برسد بی حجابان نگذارند با حجابان وارد امکانی شوند که شما نام بردید؟!!!!!! .
Iran, Islamic Republic of
خدایا ما که با روحیات شرایط جنگ بزرگ شدیم وتوقعی نداریم ولی دلالان که با سکه ودلار وماشین واحتکار ورانت وزمین خواری بی عدالتی را وشکاف طبقاتی را وحشتناک کردن چه باید بکنیم
Iran, Islamic Republic of
آقای صدیقی عزیز شما را به عدل و انصاف می شناسیم؛ یکی از خطبه های زمان ریاست جمهوری روحانی؛ گله شدید از گرانی داشتید ولی در دوره رئیسی که گرانی بیشتر شده و بی‌سابقه بوده است از دولت تمجید می کنید ..