شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳
رئیس دستگاه قضا در مراسم شب قدر:

رهبرانقلاب با تاسی از امیرالمومنین(ع) مقتدرانه دستور عفو فریب خوردگان را دادند/ مطابق تاکیدات رهبری در مقوله حجاب باید با برنامه وارد شد

دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 834013
رهبری با تاسی از حضرت علی (ع) مقتدرانه دستور عفو فریب‌خوردگان را دادند، امام خمینی هم از حضرت علی (ع) پیروی می کردند و با ایمان و اقتدار و تکیه به مردم توانست رژیم طاغوت را سرنگون کنند.
رهبرانقلاب با تاسی از امیرالمومنین(ع) مقتدرانه دستور عفو فریب خوردگان را دادند/ مطابق تاکیدات رهبری در مقوله حجاب باید با برنامه وارد شد
به گزارش جهان نيوز، مراسم احیاء شب نوزدهم شامگاه یک شنبه 20 فروردین در حرم امام خمینی با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژ‌ه ای رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان حرم امام خمینی(ره)، علی القاصی مهر رئیس دادگستری استان تهران و برخی از مسئولان و همچنین مردم برگزار شد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژ‌ه‌ای رئیس قوه قضائیه در این مراسم اظهار کرد:

این ماه رمضانی که برای ما اقبال شده است، برکت این ماه فقط شامل حال انسان‌های متقی نیست بلکه شامل حال همه موجودات می‌شود، ماهی که ساعات، روزها و شب‌های او بهترین روزها و ساعات و شب‌ها است.

وی گفت: برکت این ماه فقط به مومنین نمی‌رسد بلکه از همه خواسته شده که در این ماه به فکر همه باشیم، به فکر همه گرفتارها و مشکل‌دارها، به فکر حتی کسانی که دستشان از دار دنیا کوتاه شده، به فکر کسانی که در بند هستند و دور از خانه و کاشانه خود گرفتار شده‌اند.

وی بیان کرد: در همان فرازهای اول جوشن کبیر چه می‌خوانیم، هزاران اسم از اسماء الهی را بر زبان جاری می‌کنیم، لذا باید در ما ایجاد تغییر و تحول کند، اگر اعمال را همگی به جا بیاوریم باید تغییری در ما حاصل شود، اگر می‌گوییم یا الله بدانیم که با تکیه بر او پیروز می‌شویم.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: امیرالمومنین در مقابل کسانی که با اصل دین و نظام اسلامی در نیفتادن، با آنهایی که حالت استکباری داشتند و آنهایی که با نظام اسلامی قیام می‌کردند، با این دو گروه چگونه برخورد می‌کردند؟ امیرالمومنین مقتدر بود، آنجایی که باید در مقابل طاغوت مقتدر باشد بالاترین اقتدار را داشت ولی آنجایی که در مقابل یک مظلوم و یک یتیم قرار می‌‌گرفت چگونه برخورد می‌کردند.

حجت الاسلام اژه‌ای افزود: حضرت علی با دیدن یک مظلوم ناراحت می‌شود و در راستای گرفتن حقش می‌کوشد و یا کودک یتیمی را که می بینیم اشک می‌ریزد.

وی با اشاره به اینکه باید از حضرت علی الگو بگیریم، گفت: من به همکاران خود می‌گویم برخورد ما بیش از آن حکمی که صادر می‌کنیم اثر گذار است، اگر حتی با حکمی که صادر کردیم حق فردی را بازگردانیم ولی رفتارمان با او خوب نباشد او ناراضی می‌رود. آیا ما رفتارمان رفتار امیرالمومنین است.

رئیس قوه قضائیه افزود: ما با مجرمی که خودش را اصلاح کرده است چگونه رفتار می‌کنیم، آیا کسی که جرمی مرتکب شد و بعد از مجازات، خودش را اصلاح کرد آن جرم باید تا آخر عمرش در پرونده‌اش باقی بماند؟ این فرد خودش را اصلاح کرده است، فرق کرده است.

حجت الاسلام اژه‌ای با اشاره به اینکه امام خمینی از امیرالمومنین تاسی گرفته بود، بیان کرد: امام عزیز ما از سالیان سال قبل از انقلاب بر اساس آن ایمان و اقتداری که داشت وقتی با مامور ساواک مواجهه می شود، مامور ساواک از امام تاثیر می‌پذیرد.

وی ادامه داد: آنجایی که امام خمینی در مقابل ظلم مقاومت کرد و رژیم طاغوتی را به زانو در آورد و با کمک مردم آن را سرنگون کرد و سپس از موضع قدرت و عزت یک عفو عمومی می‌دهد، اما امام در مقابل کسانی که می‌خواستند در مقابل اصل نظام بایستند، کوتاه نیامد.

رئیس قوه قضائیه گفت: امام در مقابل متحجرین ایستاد، هیچ کوتاه نیامد، آنجایی که امیرالمومنین در مقابل قاسطین و ناکسین ایستاد، امام خمینی هم همین کار را کرد، امام ما در مقابل ناکسین و عهد شکنان چگونه ایستادگی کرد؟ درست مشی حضرت علی را پیش گرفت و رهبر معظم انقلاب امروز درست همان راه را ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام اژه‌ای افزود: امروز نیز رهبر انقلاب همان راه امیرالمومنین را دارد ادامه می‌دهد، رهبر انقلاب هیچ در مقابل دشمنان کوتاه نیامدند و در مقابل دشمن با تکیه به مردم ایستادند.

وی گفت: در خصوص اتفاقات اخیر رهبری فرمودند ممکن است یک بانونی مسائل حجاب را رعایت نکند اما این به آن معنا نیست که مسائل مذهبی را قبول نداشته باشد، اما در مقابل کسی که پشت سر این قضیه است و قصد ضربه زدن به نظام و مردم و عفت عمومی و خانواده را دارد، باید با برنامه وارد شوید.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: رهبری با اقتدار خیلی از افرادی که فریب خورده بودند را بخشید نه همه افراد را، نه آن دسته که با دشمن همکاری داشتند، آن دسته که فریب خورده بودند را بخشید.

حجت الاسلام اژه‌ای در خصوص اغتشاشات ادامه داد: دشمن تلاش کرد در نیمه دوم سال گذشته، کشور را به هم بریزد، دشمن همه عوامل نفوذی را به کار گرفت، دشمن برنامه ریخته بود، اما اغتشاشات با حضور مردم جمع شد و رهبری از موضع اقتدار بسیاری از فریب خوردگان را مشمول عفو کردند.

وی در پایان اظهار کرد: امروز با وحدت کلمه و پیروی از رهبری و با حضور در صحنه و با هم افزایی همه امکانات و همه نیروها باید در میدان باشیم، دشمن شیطنت می‌کند، اما همانطور که دشمن بیش از ۴ دهه به اهدافش نرسیده، باز هم شکست خواهد خورد.
https://jahannews.com/vdcgqt97wak9wz4.rpra.html
jahannews.com/vdcgqt97wak9wz4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
قوه ی قضاییه باید هزینه های سنگین درگیری های آمران به معروف و جرائم کشف حجاب را تقبل کند....
حيران!
Iran, Islamic Republic of
جناب اژه اى ! ممكنه برنامه تان را هم بفرمايىد
عبدالغفور
Iran, Islamic Republic of
عفو در موضع اقتدار و پیروزی شیوه بزرگان دین ما بوده و رهبر انقلاب بر این موضع اعلام عفو نمودند