سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱

مواضع نیروهای متحد با ایران بمباران شد

شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 832767
شبکه خبری روسیا الیوم از حمله ائتلاف آمریکا به مواضع نیروهای متحد با ایران در دیرالزور و حومه در پاسخ به هدف قرار گرفتن دو پایگاه غیر قانونی ایالات متحده در میادین نفتی و گازی «کونیکو» و «العمر» در شرق سوریه خبر داد.
مواضع نیروهای متحد با ایران بمباران شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در پی حملات راکتی دیشب (جمعه شب) به پایگاه‌های غیر قانونی آمریکا در میادین نفتی و گازی «کونیکو» و «العمر» در دیرالزور سوریه و متهم شدن ایران به دست داشتن در این حملات، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی دست به حملات- به زعم خود- تلافی‌جویانه زده و مواضع نیروهای متحد با ایران در دیر الزور و حومه را بمباران کردند.

شبکه خبری روسیا الیوم در این باره گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی بامداد امروز (شنبه) مواضع نیروهای متحد با ایران در دیرالزور و مجاور آنرا به هدف قرار دادند.

به نوشته روسیا الیوم، ائتلاف آمریکایی در جریان این حملات، یک فروند پهپاد ناشناس را سرنگون کرده و محل و موقعیت اصلی این پهپاد را هدف قرار داده است.

این شبکه روسی به نقل از منابع آگاه در سوریه گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف، مواضع «نیروهای تحت حمایت ایران» را سه منطقه در «الصالحیه»، «البوکمال» و «الجوره» هدف قرار دادند.

جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده، ایران را به دست داشتن در حمله دیروز به پایگاه‌های غیرقانونی کشورش در شمال سوریه متهم کرد و گفت که دستور داده است تا فورا به این حملات پاسخ داده شود.

به گزارش الجزیره، جو بایدن مدعی شد که این حمله توسط «گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده است» و دستور داده است سریعاً به آن پاسخ داده شود.

شامگاه جمعه دو پایگاه غیرقانونی آمریکا در دو میدان نفتی و گازری «العمر» و «کونیکو» در شرق سوریه هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

منابع خبری می‌گویند که بیش از 20 راکت به سمت این دو پایگاه غیرقانونی شلیک شده است.

یک منبع نظامی آمریکا به شبکه الجزیره گفت که یکی از پایگاه‌های ایالات متحده در شرق سوریه، هدف اصابت 8 فروند راکت قرار گرفته است و واشنگتن در حال ارزیایی خسارات جانی و مالی وارده است.

منبع نظامی عنوان کرد که «دو پایگاه ما در شرق سوریه هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفتند که در نتیجه آن، دست کم یک آمریکایی زخمی شده است».

مسئولان نظامی ایالات متحده نیروهای مقاومت و متحد با ایران را به دست داشتن در حمله راکتی جمعه شب به دو پایگاه آمریکایی مذکور در دیرالزور متهم کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد، هواپیماهای آمریکایی که بامداد شنبه مناطقی در دیرالزور را هدف قرار دادند، از پایگاه «العدید» قطر پرواز کرده بودند.
https://jahannews.com/vdcaiuna049ne01.k5k4.html
jahannews.com/vdcaiuna049ne01.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *