سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲

قدردانی مکرون از برخورد خشن پلیس با معترضان

جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 832754
رئیس‌جمهور فرانسه برخورد خشونت آمیز پلیس این کشور با اعترضات فرانسه را حرفه‌ای خواند.
قدردانی مکرون از برخورد خشن پلیس با معترضان
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، در واکنش به ناآرامی‌های اخیر درباره قوانین فرانسه و اعتراضات چند هفته اخیر در این کشور، آن را محکوم دانست و مدعی شد: «خشونت جایی در دموکراسی ندارد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  رئیس جمهور فرانسه از برخورد خشونت آمیز نیرو‌های امنیتی و پلیس این کشور با تظاهرکنندگان در پاریس و شهر‌های قدردانی و سرکوب تظاهرکنندگان را که طی آن تاکنون شمار زیادی زخمی و مصدوم شده اند, «حرفه ای» توصیف کرد.

مکرون قرار است اوایل ماه آینده میلادی به چین سفر کند تا در آن جا با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، دیدار داشته باشد، این دیدار در حالی انجام می‌شود که کشور‌های غربی بر پکن فشار می‌آورند تا بر روسیه اعمال قدرت کرده و در اوکراین صلح برقرار کند.

همچنین مکرون گفت که سفر «چارلز دوم» به فرانسه برای ملاقات با مکرون به تعویق افتاده و او در تابستان این سفر را انجام خواهد داد. پیشتر دفتر ریاست جمهور فرانسه هم در بیانیه‌ای گفته بود که «سفر دولتی پادشاه چارلز به فرانسه به دلیل فراخوان اتحادیه‌های کارگری برای تمدید اعتصابات سراسری و اعتراضات خیابانی به تعویق افتاد». این اولین سفر دولتی چارلز به عنوان پادشاه انگلیس به فرانسه بوده و برای ۲۶ تا ۲۹ مارس برنامه‌ریزی شده بود.

ناآرامی‌ها در فرانسه از روز گذشته شدت گرفته و بیش از یک میلیون معترض در سراسر کشور در بحبوحه خشونت و تنش دوباره به خیابان‌ها آمدند. اعتراضات که نهمین روز خود را سپری می‌کند، با تصمیمات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و دولت او آغاز شد. استفاده مکرون از اختیارات ویژه برای تحمیل قوانین در پارلمان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و بسیاری آن را ضد دموکراتیک و اقتدارگرایانه می‌دانند.
https://jahannews.com/vdcgnx97tak9wu4.rpra.html
jahannews.com/vdcgnx97tak9wu4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برخوردخشونت آمیز پلیس فرانسه با راهپیمایان فرانسوی رو محکوم میکنیم
France
من ساکن پاریس هستم، وضعیت این شهر فاجعه بار است، خیابانها پر از زباله و در نتیجهآن پر از موش، اعتصابات و اعتراضات بسیار زیاد و مکرر و وسیع، میزنند، میشکنند و البته پلیس هم خوب از خجالتشان در میاید و تا میخورند آنها را میزند و خشن ترین رفتارها را انجام میدهد.