دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

سرمربی تراکتور: تیمم را اروپایی خواهم کرد

يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 829497
سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال تراکتور معتقد است تیمش اختلاف کمی با فوتبال اروپا دارد و تلاش خواهد کرد سبک بازی این تیم را اروپایی کند.
سرمربی تراکتور: تیمم را اروپایی خواهم کرد
به گزارش جهان نيوز، پاکو خمز سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال تراکتور در گفت‌و‌گو با فارس در تبریز در مورد شباهتش به سرمربی تیم منچسترسیتی اظهار داشت: اینکه من و گواردیولا به هم شبیه هستیم شاید شباهت کمی وجود داشته باشد ولی خیلی اتفاقی است و چیزی نیست که روی آن برنامه‌ریزی کرده باشم. من با گواردیولا در تیم ملی هم‌تیمی بودم، در دوره‌های مربیگری نیز باهم بودیم و دوست و صمیمی هستیم. ما هر سال در مسابقات گلف دور هم جمع می‌شویم و بازی می‌کنیم. رابطه بسیار نزدیکی با او دارم لیکن شباهت ظاهری خیلی اتفاقی است.

لباس یک مربی، وجهه باشگاهی است که در آن کار می‌کند
سرمربی تیم تراکتور در مورد اینکه چرا با لباس رسمی و کت شلوار روی نیمکت تیمش می نشیند؛ گفت: من در هر تیمی که حضور داشتم همیشه با کت و شلوار روی نیمکت نشستم چراکه فکر می‌کنم چهره‌ای که سرمربی نشان می‌دهد چهره تیم است و باید اینگونه باشد. من به مربیانی که دوست دارند با لباس دیگری روی نیمکت بنشینند احترام می‌گذارم ولی من این کار را انجام می‌دهم چون خودم را نماینده باشگاهی که در آن کار می‌کنم، می‌دانم. تراکتور یکی از بزرگترین باشگاه‌های ایران است و به عنوان نماینده این باشگاه چنین کاری را انجام می‌دهم. علاوه بر آن، فکر می‌کنم یک عادت نیز هست، وقتی که سن کمی داشتم پدرم با کت و شلوار سرکار می‌رفت و از این مورد هم نشات گرفته است. دوست دارم با این تیپ نماینده باشگاه و هواداران‌مان باشم و همانطور که گفتم لباس یک مربی، وجهه باشگاهی است که در آن کار می‌کند.

چرا پاس دادن برایم اهمیت زیادی دارد
شاید شوت بازیکنان خوب نباشد خمز را عصبانی کند، اما حتی در تمرینات هم روی پاس بازیکنان تاکید زیادی دارد و پاس اشتباه به شدت وی را آشفته می کند. وی در این مورد می گوید: پاس دادن در فوتبال به اندازه شوت زدن به سمت دروازه مهم است اما به علت بازی با توپ و مالکانه‌ای که انجام می‌دهیم، پاسکاری خیلی اهمیت دارد. هنگامی که ما پاس می‌دهیم در واقع توپ را به حرکت درآورده و انرژی‌مان را ذخیره می‌کنیم، ولی وقتی توپ را از دست می‌دهیم باید به شدت بدویم و پرس کنیم تا آن را در سریع‌ترین زمان پس بگیریم؛ این کار خیلی انرژی می‌گیرد و بازیکنان را خسته می‌کند. بنابراین زمانی که صاحب توپ هستیم سعی می‌کنیم تا بیشتر در اختیار داشته باشیم و از استراحت استفاده کنیم. وقتی درست پاس بدهید خیلی راحت می‌توانید تصمیم بگیرید که با توپ چه کار کنید. پاس‌های درست باعث می‌شود که توپ بیشتر در اختیار شما باشد.

گواردیولا و مسی محبوب من هستند
خمز در مورد بازیکن و مربی محبوبش گفت: اگر بخواهم یک مربی انتخاب کنم خیلی سخت است ولی گواردیولا را انتخاب می‌کنم. همچنین در مورد بازیکن چون بازیکنان زیادی در ذهنم هستند و با این وجود، انتخابم مسی است.

وی افزود: این انتخاب‌ها ارتباطی به طرفداری از یک تیم ندارد. معمولا بزرگترین بازیکنان دنیا در دو تیم رئال مادرید و بارسلونا بازی می‌کنند. از مسی و کریستیانو رونالدو گرفته تا زیدان، رونالدوی برزیلی و رونالدینیو که در این دو تیم بازی کردند و ربطی ندارد که من طرفدار رئال باشم یا بارسا. در واقع، طرفدار هیچ کدام‌شان نیستم ولی خیلی دوست دارم بازی‌های این دو تیم را تماشا کنم.

چرا تراکتور را انتخاب کردم
خمر در مورد اینکه چرا هدایت تیم تراکتور را قبول کرد، پاسخ داد: من این پیشنهاد را از طریق یک ایجنت که چند بار با او صحبت کرده بودم، گرفتم که مدیر برنامه‌ام هم نبود. من روی این پیشنهاد فکر کردم.

وی افزود: همزمان با پیشنهاد تراکتور چند تیم در اسپانیا با من مذاکره می‌کردند تا مربیگری آن‌ها را بر عهده بگیرم. می‌توانم بگویم با افراد زیادی مشورت کردم. جستجوی کوتاهی هم در فضای وب داشتم و به این نتیجه رسیدم که تراکتور تیمی است که می‌خواهد پیشرفت کند. این چیزی است که من خیلی می‌پسندم. وقتی یک تیم خواهان پیشرفت باشد دوست دارم که به آن تیم کمک کنم. به نظرم این مورد را در تراکتور دیدم.

سرمربی تیم تراکتور عنوان کرد: من خیلی از فوتبال ایران شناخت نداشتم ولی می‌دانم که تراکتور تمایل زیادی به بهتر شدن و پیشرفت دارد تا خود را به فوتبال روز دنیا برساند. الان بهترین فوتبال را در اروپا می‌بینیم و باید کار کنیم تا فوتبال تراکتور و ایران به فوتبال اروپا نزدیک و اختلاف موجود را کم کنیم.
https://jahannews.com/vdcgyy97uak9xt4.rpra.html
jahannews.com/vdcgyy97uak9xt4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *