سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

سوءاستفاده جنسی؛ نیمه تاریک کلیساهای کاتولیک

شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 829368
پرونده‌های آزار و سوءاستفاده جنسی کودکان در کلیسای کاتولیک در کشورهای مختلف یکی پس از دیگری مطرح می‌شوند.
سوءاستفاده جنسی؛ نیمه تاریک کلیساهای کاتولیک
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، آزار جنسی کودکان توسط کارکنان کلیساهای کاتولیک دهه‌هاست که گریبان چندین کشور را گرفته و گاه و بیگاه داستان‌های غم انگیزی از آن افشا می‌شود.

به گزارش « wionews»، موضوع مهم در پی افشاگری درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیساهای کاتولیک، بی عدالتی در حق قربانیان است که تمام عمر از ترومای حوادث مذکور رنج می‌برند.

جدیدترین مورد افشاگری درباره آزار و سوءاستفاده جنسی از کودکان توسط کارکنان کلیسای کاتولیک توسط یک کمیته تحقیق مستقل در پرتغال اعلام شد.

کمیته مذکور با کمک شبکه گسترده ای از قربانیان موفق شد ادعاهای مطرح شده آنان در دهه‌های اخیر را مستند کند.

براساس تحقیقات کمیته مذکور از سال ۱۹۵۰ تاکنون حدود ۵ هزار کودک قربانی آزار و سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک این کشور شدند.

پرونده‌های مربوط به آزار و سوءاستفاده جنسی از کودکان محدود به کلیسای کاتولیک پرتغال نیست و هرازگاهی افشاگری در این باره در گوشه ای از جهان انجام می‌شود.

وضعیت برای کلیسای کاتولیک آمریکا نیز بحرانیست؛ به عنوان مثال، پس از ثبت ۴۰۰ مورد شکایت آزار و سوءاستفاده جنسی علیه اسقف نشین سن دیگو، این مرکز در آستانه ورشکستگی قرار گرفته و هزینه‌های حقوقی سرسام آوری را در پرونده‌های مربوطه متحمل شده است.

این اسقف نشین در بیانیه ای اعلام کرد که تاکنون ۵۵۰ میلیون دلار غرامت در پرونده کارکنانی پرداخته که اکنون در حال خدمت نیستند.

تغییر قانون امکان شکایت برای بازماندگان آزار و سوءاستفاده جنسی کلیسای کاتولیک و حذف محدودیت سنی ۴۰ سال برای قربانیان در نیمی از ایالت‌های آمریکا سبب شد تا سیلی از شکایت‌ها به سمت کلیسای کاتولیک این کشور به راه بیفتد.

داده‌ها نشان می‌دهد که در نیویورک، نزدیک به ۱۱ هزار پرونده در دادگاه‌های ایالتی علیه کارکنان کلیسای کاتولیک تشکیل شد.

البته اعلام ورشکستگی راه حلیست که کلیساهای کاتولیک در آمریکا برای عدم پرداخت غرامت دارند.

به نظر می‌رسد کلیسای کاتولیک برای حل و فصل این بحران باید قانون رازداری پاپی را کنار بگذارد و سکوت خود در مورد آزارگران و سوءاستفاده کنندگان جنسی را بشکند.
https://jahannews.com/vdcd9n0jjyt0xs6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd9n0jjyt0xs6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *