جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دیفتری جان ۲۵ کودک را در نیجریه گرفت

شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 826558
مقامات بهداشتی نیجریه جمعه شب اعلام کردند که در نتیجه ابتلا به بیماری دیفتری در این کشور ۲۵ کودک در استان "کانو" در شمال این کشور که بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری را دارد، جان باخته‌اند.
دیفتری جان ۲۵ کودک را در نیجریه گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، "ایویدایو آدیتیوا" رئیس مرکز مبارزه با بیماری و پیشگیری نیجریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مرکز اقدامات فوری برای مقابله با انتشار این بیماری را آغاز کرده است و از نزدیک شرایط را در چهار استان از مجموع ۳۶ استان زیر نظر دارد.

دیفتری یک عفونت جدی باکتریایی است که روی غشاهای مخاطی گلو و بینی تأثیر می گذارد و به راحتی از یک شخص به شخص دیگر سرایت می کند، اما با استفاده از واکسن ها می توان از آن پیشگیری کرد.

هنوز آمار دقیق شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ابتلا به دیفتری در نیجریه مشخص نیست.

در عین حال امینو تسانیاوا رئیس کمیته بهداشت استان "کانو" نیجریه گفت که ۷۰ فرد مشکوک به دیفتری در این استان شناسایی شدند.

بیشترین افرادی که در معرض ابتلا به دیفتری قرار دارند، افراد واکسن نزده و افرادی هستند که در مناطق شلوغ زندگی می کنند یا مناطقی که از امکانات بهداشتی خوبی برخودار نباشد.

نیجریه در سال های گذشته در سایه تشخیص بیماری دیفتری و درمان محدود آن در بسیاری از مناطق دور افتاده، با این حجم مبتلا و فوتی ناشی از بیماری دیفتری روبه رو نبوده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) سال ۲۰۲۰ هشدار داد که واکسن‌های معمولی علیه بیماری‌های واگیردار در نیجریه کاهش یافته است که بخشی از آن ناشی از انتشار ویروس کرونا اعلام شد.
https://jahannews.com/vdcbs0bwwrhb5sp.uiur.html
jahannews.com/vdcbs0bwwrhb5sp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *