سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

آینده سئو: آموزشی برای برنامه ریزی در سال 2023

جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب: 829362
آینده سئو: آموزشی برای برنامه ریزی در سال 2023
سخت است باور کنیم که سئو در حال حاضر در بیستمین سال خود است، اما ما اینجا هستیم! همانطور که به آینده می‌نگریم، مهم است که بفهمیم SEO در چند سال آینده چگونه تغییر خواهد کرد. چه تکنیک‌هایی اهمیت بیشتری خواهند داشت؟ چه چیزی بی ربط خواهد شد؟ چگونه کسب‌وکارها می‌توانند برای این تغییرات برنامه‌ریزی کنند، در حالی که همچنان با آخرین روندها همگام هستند؟ منتظر اطلاعاتی در مورد آینده سئو و اینکه چگونه می‌توانید کسب و کار خود را برای موفقیت آماده کنید، باشید.

به قول سئوروز دنیای سئو همیشه در حال تغییر است و چیزی که دیروز کاربردی بود، ممکن است فردا کارایی نداشته باشد. با ورود به سال 2023 و فراتر از آن، انتظار داریم تغییرات عمده‌ای را در شیوه رویکرد کسب و کارها به بهینه سازی موتورهای جستجو مشاهده کنیم. در اینجا چند مورد از مهم‌ترین روندهایی که سئو روز پیش بینی می‌کند آورده شده است:

1. تمرکز بیشتر بر سازگاری با موبایل
اگر وب سایت خود را موبایل پسند نکنید، فرصت بزرگی را از دست می‌دهید. افراد بیشتری از تلفن و تبلت خود برای وب گردی استفاده می‌کنند. اگر سایت شما برای دستگاه‌های تلفن همراه طراحی نشده است، ترافیک بالقوه زیادی را از دست می‌دهید. اما نگران نباشید، برای تغییر خیلی دیر نیست. رسپانسیو بودن وبسایت یکی از مهم‌ترین گرایش‌های سئو در حال حاضر است، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی زمان و تلاش صرف کنید تا سایت خود را پاسخگوتر کنید. این هم تعدادی راهکار تا شما شروع کنید:
  • از طراحی رسپانسیو استفاده کنید
به این معنی که وب سایت شما به طور خودکار متناسب با هر اندازه صفحه نمایش، چه تلفن، تبلت یا رایانه رومیزی تنظیم می‌شود.
  • طراحی خود را ساده کنید
کاربران تلفن همراه نمی‌خواهند در صفحات طولانی متن پیمایش کنند یا منوهای پیچیده را ببینند. طراحی خود را با دکمه‌های بزرگ و متن خوانا تمیز و ساده نگه دارید.
  • تصاویر خود را بهینه کنید
مطمئن شوید که تمام تصاویر شما برای بارگذاری سریعتر در دستگاه‌های تلفن همراه فشرده شده‌اند.
  • از Google AMP استفاده کنید
Accelerated Mobile Pages یک پروژه گوگل است که به شما امکان می‌دهد نسخه‌های سبک‌تری از صفحات وب خود را برای بارگذاری سریع‌تر در دستگاه‌های تلفن همراه ایجاد کنید.

با پیروی از این نکات، می‌توانید وب‌سایت خود را موبایل‌پسندتر کنید و مطمئن شوید که از منحنی پیشرفت سئو جلوتر هستید.

2. تغییر به سمت جستجوی صوتی
با ظهور بلندگوهای هوشمند و دستیارهای مجازی مانند سیری، الکسا و دستیار گوگل، افراد بیشتری از صدای خود برای جستجوی اطلاعات آنلاین استفاده می‌کنند. این روند تنها در سال‌های آینده رشد خواهد کرد، بنابراین برای کسب‌وکارها و صاحبان وب‌سایت‌ها مهم است که بدانند جستجوی صوتی چگونه بر استراتژی‌های سئوی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

چند راه کلیدی وجود دارد که جستجوی صوتی در آینده سئو را تغییر می‌دهد. اول از همه، مردم تمایل دارند به جای تایپ کلمات کلیدی کوتاهتر در موتور جستجو، از کلمات کلیدی طولانی‌تر و محاوره‌ای بیشتری هنگام صحبت کردن استفاده کنند. این بدان معناست که کسب‌وکارها باید روی بهینه‌سازی کلمات کلیدی طولانی که به محصولات و خدمات آنها مرتبط هستند تمرکز کنند.

نکته مهم دیگر این است که مردم اغلب زمانی که به دنبال اطلاعات محلی هستند از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند. یعنی کسب‌وکارها باید مطمئن شوند که وب‌سایت‌هایشان برای سئوی محلی بهینه شده است، از جمله فهرست کردن آدرس و شماره تلفن خود به‌طور برجسته در وب‌سایت و اطمینان از اینکه در فهرست‌های محلی مانند «Google برای کسب‌وکار من» بررسی‌های قوی دارند.

در نهایت، مهم است که به یاد داشته باشید که جستجوی صوتی هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است. در نتیجه بهترین شیوه‌های سئو احتمالاً با تکامل فناوری تغییر می‌کند. بنابراین، کسب‌وکارها اگر می‌خواهند جلوتر از رقبا باقی بمانند، باید چابک باشند و با آخرین روندها همراه شوند.

3. تأکید بیشتر بر سئوی محلی
در گذشته، کسب‌وکارها معمولاً بر رتبه‌بندی کلمات کلیدی عمومی مرتبط با صنعت خود تمرکز می‌کردند. با این حال، با افزایش دستگاه‌های تلفن همراه و محبوبیت خدمات مبتنی بر مکان، تأکید فزاینده‌ای بر رتبه‌بندی کلمات کلیدی محلی بوجود آمد.

اگر به دنیای سئو توجه کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که تمرکز از جهانی به محلی تغییر کرده است. به هر حال، اگر بازار هدف شما در آن سوی دنیا باشد، رتبه 1 برای یک کلمه کلیدی چه فایده‌ای دارد؟ سئوی محلی به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا مشتریان بالقوه‌ای را که از نظر فیزیکی نزدیک به فروشگاه یا دفترشان هستند، هدف قرار دهند. بنابراین اگر قبلاً به سئوی محلی خود توجه نکرده‌اید، اکنون زمان شروع است. این امر به معنای بهینه سازی وب سایت برای مکان‌های جغرافیایی خاص است.

4. استفاده بیشتر از محتوای ویدیویی
ویدئو یک ابزار بازاریابی فوق‌العاده قدرتمند است و ما انتظار داریم که شاهد استفاده بیشتر کسب‌وکارها از آن برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین باشیم. محتوای ویدیویی جذاب و قابل مصرف است و برای جلب توجه در یک محیط آنلاین شلوغ ایده آل می‌باشد. به همین دلیل است که این روزها همه از محتوای ویدیویی صحبت می‌کنند. جای تعجب نیست که کسب و کارهای بیشتر و بیشتری از ویدیوها به عنوان راهی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. از این گذشته، ویدئوها راهی جذاب و مؤثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه هستند. علاوه بر این، به اشتراک گذاری آنها آسان است و آنها را برای رسانه‌های اجتماعی عالی می‌کند.

البته، ویدیو ارزشی بیش از سرگرمی دارد. ویدیوها می‌توانند برای اهداف سئو بسیار مفید باشند. زیرا موتورهای جستجو محتوای تازه و مرتبط را دوست دارند. با قرار دادن ویدیوها در وب سایت یا وبلاگ خود، می‌توانید به رتبه بندی سایت خود در نتایج جستجو کمک کنید. علاوه بر این، ویدیوها می‌توانند به بهبود نرخ کلیک و نرخ تبدیل کمک کنند.

5. استفاده بیشتر از هوش مصنوعی
هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر توسط برخی از مشاغل برای کمک به کارهایی مانند تحقیق کلمات کلیدی و ایجاد لینک استفاده می‌شود. سئوروز به عنوان یک شرکت معتبر در زمینه خدمات سئو همیشه به دنبال برتری در رقابت است. چه روندهای جدیدی در افق سئو وجود دارد؟ چه تغییراتی باید در استراتژی خود ایجاد کنید؟ و هوش مصنوعی چه نقشی در همه اینها خواهد داشت؟

شکی نیست که هوش مصنوعی چشم انداز سئو را تغییر می‌دهد. ما ابزارهای بیشتری را می‌بینیم که ادعا می‌کنند از هوش مصنوعی برای کمک به تحقیقات کلمات کلیدی، لینک سازی و حتی تولید محتوا استفاده می‌کنند. اما این واقعاً چه معنایی برای سئوکاران دارد؟

ما باید در برنامه ریزی خود استراتژیک تر باشیم. نمی‌توانیم فقط به ابزارها برای انجام کار تکیه کنیم. باید بدانیم که آنها چگونه کار می‌کنند و از چه داده‌هایی برای تصمیم گیری استفاده می‌کنند. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت فرصت‌های مهمی را از دست بدهیم یا تصمیماتی بگیریم که به رتبه ما لطمه بزند.

دوم، هوش مصنوعی می‌تواند به ما کمک کند تا برخی از کارهای خسته‌کننده‌تر مرتبط با سئو را خودکار کنیم. برای مثال ایجاد لینک می‌تواند فرآیندی زمان‌بر باشد، اما در حال حاضر ابزارهایی وجود دارند که از هوش مصنوعی برای یافتن فرصت‌های مرتبط و تماس با شرکای پیوند بالقوه استفاده می‌کنند.

بنابراین آینده برای سئوکاران چگونه است؟ پاسخ قطعی وجود ندارد، اما یک چیز مسلم است: هوش مصنوعی نقش مهمی در نحوه انجام وظایف ما خواهد داشت. ما باید با همگام شدن با آخرین روندها و پیشرفت‌های هوش مصنوعی و سئو پیشتاز باشیم تا بتوانیم به برتری از رقبای خود ادامه دهیم.

آینده سئو چگونه است؟
در پایان، می‌توان با اطمینان گفت که سئو بخش مهمی از بازاریابی آنلاین در سال 2023 و پس از آن خواهد بود. در حالی که ممکن است ویژگی‌ها تغییر کند، اصول اساسی محتوای با کیفیت، بک لینک‌ها و بهینه سازی همچنان کلیدی خواهند بود.

به قول سئو روز :

برای آموزش سئو نیازی به داشتن علم کامپیوتر یا مدرک دانشگاهی در زمینه بازاریابی نیست!
 
پس فقط کافیه اطلاعات و یادگیری خود را در زمینه سئو بالا ببرید
 
https://jahannews.com/vdch-wn6i23nixd.tft2.html
jahannews.com/vdch-wn6i23nixd.tft2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *