جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳

تبریک نوروزی رئیس جمهور به مدرک علیه «حمید نوری» تبدیل شد

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 825339
پسر حمید نوری گفت: یکی از مهم‌ترین استناد‌های دادستانی سوئد در دادگاه پدرم برای اینکه ثابت کند او فرد مهمی در نظام جمهوری اسلامی ایران است، وجود پیامک تبریک سال نوی رئیس جمهور سابق در گوشی پدرم بود که برای همه ایرانیان ارسال شده بود!
تبریکی که مدرک علیه حمید نوری شد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از دفاع پرس، نشست «بررسی اقدامات ضد حقوق بشری نظام سلطه با محوریت پرونده حمید نوری» بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۸ دی به همت سازمان بسیج حقوقدانان کشور برگزار شد.

مجید نوری، فرزند حمید نوری از سخنرانان این نشست بود که گفت: پدرم در ۱۸ آبان ۱۳۹۸ به دعوت یکی از دوستان خود به سوئد رفت. حدود یک سال بود که با هم در تماس بودند و از او دعوت می‌شد تا به سوئد برود و وقتی پدر تصمیم به سفر می‌گیرد، آن شخص اعلام می‌کند که حمید نوری به سوئد خواهد آمد و شکایت ثبت می‌شود.

ابتدای پرونده با فریب است که طبق قانون سوئد، نباید برای او پرونده تشکیل می‌شد.

وی افزود: بعد از بازداشت پدرم تازه به دنبال گردآوری مدارک می‌روند. ۴ روز بعد از دستگیری در رسانه‌ها تصویر او و خبر دستگیری‌اش را در رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی و اینترنشنال پخش کردند تا کسانی که می‌خواهند شکایت خود را علیه پدرم ثبت کنند.

عمده شکایات هم از سوی کسانی است که در دادگاه نمایشی به نام ایران تریبونال در سال ۲۰۱۱ حضور داشتند، دادگاهی که اسمی از پدر من نیست و اگر هست درباره این اتهامات موجود در پرونده نیست.

مجید نوری سپس با تشریح مدارکی که نماینده دادستان در دادگاه به آن‌ها استناد کرده است، گفت: در یکی از جلسات آخر دادستان مدارکی از ویکی پدیا و ... آورد.

یکی از مهم‌ترین استناد‌های او که در دادگاه برای اینکه ثابت کند حمید نوری فرد مهمی در نظام جمهوری اسلامی ایران است، اشاره به پیامک تبریک سال نوی رئیس جمهور سابق بود که در روز نخست سال ۹۷ و ۹۸ به تمامی کاربران تلفن همراه در ایران ارسال شده بود.

پدرم موضوع را توضیح داد، اما دادگاه این توضیحات را نپذیرفت و اعلام کرد مگر می‌شود رئیس جمهور به تمام مردم یک کشور پیامک تبریک نوروز ارسال کند!

وی تاکید کرد: دادگاه مستندی علیه پدرم ندارد و مستنداتش همین پیامک و گزارش‌های منتشره در ویکی‌پدیا و روزنامه‌هایی است که معلوم نیست کجا چاپ شده‌اند.

مجید نوری ادامه داد: ۶۰ نفر علیه پدرم شهادت دادند که ۴۸ نفر از آن‌ها مدعی‌اند که در زندان بودند و ۱۲ نفر هم اعضای خانواده زندانیان دیگر هستند.

این ۱۲ شاکی حرف‌های مستندی نزدند.۴۸ نفر دیگر هم متناقض از هم صحبت کردند و ۵ نفر از میان آن‌ها نبود که مانند هم صحبت کنند و برخی حتی برخلاف بازجویی‌ها و مصاحبه‌های قبلی خود صحبت کردند.

وی افزود: در ۹۲ جلسه دادگاه هر وقت پدر می‌خواست دفاع کند، قاضی صحبت را قطع می‌کرد. شرایط پدر بسیار سخت بوده و کسی دادگاه و شرایط سنگین علیه پدر من را ندیده است.

پدر من یک بار روی حرف خود ایستاد که چشم‌پزشک می‌خواهم، چون به دلیل بیماری چشمانم دیگر نمی‌بینم که قاضی او را از دادگاه اخراج کرد و بعد در رسانه‌ها گفت؛ نوری، چون تقاضای عینک می‌کرد او را اخراج کردم.

یک بار هم گوش پدر درد گرفت که یک سال و چهار ماه فشار آوردیم تا اینکه موافقت کردند تا پزشک او را معاینه کند. برای پدرم یک قطره تجویز شد، اما تا الان از دادم آن امتناع کرده‌اند.

وی ادامه داد: شبکه بی‌بی‌سی دادگاه را فیلمبرداری می‌کرد، اما نمی‌توانستیم موبایل خود را بیرون بیاوریم.

در این جلسات پدر من فرصتی برای صحبت نداشت، اما افرادی حضور داشتند و صحبت کردند که در سال ۶۷ سن آن‌ها ده سال بود.

این در حالی بود که حتی یک نفر از طرف پدر ما اجازه شهادت دادن نیافت و دادگاه کاملاً غیرعادلانه بود.

وی با بیان اینکه ۳۸ ماه است که پدرم در انفرادی به سر می‌برد، افزود: در یک سال و نیم ابتدایی فقط مادر ما در ۷ خرداد ۹۹ در سفارت سوئد چند کلمه کوتاه با پدرم تماس داشت و تماس بعدی ما با پدر اسفند ۹۹ بود.

همچنین اولین ملاقات ما با پدر ۲۵ ماه بعد از دستگیری وی بود.

نوری ادامه داد: پدرم بعد از پیاده شدن از هواپیما بلافاصله دستگیر و به پلیس و بازجویی برده می‌شود. او انتظار بازداشت را نداشت و حالش خراب شده بود.

در عید غدیر ۱۴۰۰ زمان صدور کیفرخواست، لایحه‌هایی که پدرمنوشته بود را به بهانه آتش گرفتن سلول از او گرفتند و امحا کردند و پدرم را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

شکایتی از این ضرب و شتم در سیستم قضائی سوئد ثبت کردیم که به بهانه‌های مختلف به آن رسیدگی نشد.

وی گفت: قوانین سوئد با پرونده پدرم در حال تغییر است. تا پیش از این اگر متهم با فریب به سوئد کشانده می‌شد، نباید دستگیر می‌شد که الان این قانون در حال تغییر است.

نوری افزود: در ۹۲ جلسه دادگاه که هر جلسه یک روز و ۴ جلسه ۷۵ دقیقه‌ای بود، به منافقین اجازه دادند تا پشت دادگاه تجمع کنند و شعار دهند تا خود را تبرئه و جریان را به نفع این گروهک عوض کنند.

در مقابل دو مصاحبه با تلویزیون سوئد و شبکه یک نروژ انجام دادیم که هنوز پخش نشده است.

وی ادامه داد: در حکم پدر موضوع جالبی آمده است، اینکه سازمان مجاهدین (منافقین) در مرداد ۶۷ به کمک دولت عراق به جمهوری اسلامی حمله کرده است. اینجا ثابت شده که اعضای این گروهک مزدور هستند.

نوری همچنین گفت: ما حدود ۴۰ جلسه در دادگاه پدرم شرکت کردیم و هر بار مقابل توهین مردم بودیم، اما در جلسه آخر برای پلیس تعیین کردند که فقط برای شوآف حقوق بشری بود.

مجید نوری خاطرنشان کرد: ارتباط ما با پدر قطع است، وقتی مشاور حقوقی ما علت را جویا شد، به او گفتند که صحبت مجید نوری با خانواده‌اش نقض امنیت ملی سوئد است.
https://jahannews.com/vdchxmn6w23nixd.tft2.html
jahannews.com/vdchxmn6w23nixd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا ایران با دستگیری یکی دوتا از اتباع سوئد با این وحشیهای فریبکار قرون وسطایی مقابله به مثل نمی کند؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چرا عناصر مومن و انقلابی، چند کشتی تجاری سوئد را در خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند توقیف و خدمه سوئدی اش را مانند جناب حمید نوری در شرایط سخت زندان قرار نمیدهد تا هم از طریق تبادل بتواند ایشان را آزاد کند و هم خسارات مادی سنگینی به منافع سوئد بزند تا درس عبرتی باشد برای این دولت منافق پرور؟
Iran, Islamic Republic of
پیام تبریک روحانی که در سال 98 وزیرش « جهرمی» برای همه ملت ارسال کرد، سند دادگاه است. این پیام تبریک را بگذارید روی بقیه کارهای روحانی.