جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

۶ راهکار برای نظافت بهتر راه‌پله‌ها

جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۲۵
کد مطلب: 824217
هنگام نظافت راه‌پله‌ها بهتر است از این ۶ راهکار اضافه کنید.
۶ راهکار برای نظافت بهتر راه‌پله‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکانیوز، نظافت راه پله ها جزو نظافت خانه محسوب می شود ممکن است برخی برای تمیز کردن آن مشکل داشته باشند.

در این مقاله سعی کردیم شما را راهنمایی کنیم که به بهترین نحوه نظافت راه پله ها را انجام دهید.


دلایل اهمیت نظافت راه پله ها 

به وجود آوردن فضایی بهداشتی

پیشگیری از ایجاد حشرات موذی مثل: مگس، سوسک، مورچه و …

پیشگیری از ایجاد بوی بد زمان ورود

زیباتر شدن ساختمان با نظافت راه پله و پارکینگ

برطرف کردن انواع آلودگی ناشی از زباله‌های خشک و تر

تأثیر بسیار نظافت و تمیزی راه پله بر روحیه و سلامت جسمی افراد

تمیز بودن راه پله ها نشان دهنده شخصیت و پاکیزگی ساکنین ساختمان


نظافت راه پله ها

نظافت راه پله ها بسته به اندازه و میزان رفت­‌وآمد هر ساختمان فرق خواهد داشت، ولی به معمولا به صورت هفتگی یا دو هفته یک بار انجام می‌­شود.

شیوه نظافت راه پله

نخست از بالا به طرف پایین پله­‌ها را جارو کنید.

پس از این که گرد و خاک و غبار نشسته بر روی پله‌ها رفع شد، چنانچه لکه‌­ای روی پله­‌ها باشد، با توجه به جنس آنها، نوع مواد شوینده را انتخاب نموده و به کمک تی و ترکیب مواد شوینده و آب، آن را برطرف کنید.

آنگاه با یک پارچه یا تی تمیز، رطوبت پله­­‌ها را خشک کنید. سپس اگر راه پله­‌ها، نرده هم داشته باشند، برای تمیز کردن نرده­‌ها از دستمال نم­دار استفاده می‌­شود.

در ضمن برای تمیزکردن لکه­­‌های روی کلید و پریزهایی که در طول راه پله هستند، از پنبه آغشته به الکل استفاده کرده تا به طور کامل سفید و تمیز شوند.

نکته دیگر این که چنانچه راه پله‌­ها شیشه هم وجود دارد، با استفاده از دستمال، روزنامه و شیشه پاک­ کن همه شیشه­­‌هایی را که در دسترس هستند، تمیز کنید.


نکاتی برای نظافت راه پله ها

دقت داشته باشید برای نظافت راه پله ها و وسایل آن هیچگاه از مواد شوینده قوی و دارای ترکیبات جرم زدا استفاده نکنید. چرا که به رنگ و بدنه وسایل صدمه می رسانند. برای نظافت این وسایل کافی است یک دستمال میکروفایبر را قدری مرطوب کنید و با چند قطره مایع ظرفشویی آنها را تمیز کنید.

باید از مواد شوینده ای استفاده کنید که به رنگ یا شکل سرامیک ها یا پله ها آسیبی وارد نشود.

یکی از نکات مورد توجه در نظافت راه پله، وجود فرش در بعضی از آنها است. در صورت وجود فرش در راه پله ها، باید بدون صدمه به بافت فرش آن را جمع آوری کرده و کار شستشو را انجام دهید.

در این صورت در حین کار بایستی حتما از ماسک و دستکش برای جلوگیری از ایجاد آسیب یا مسمومیت استفاده شود.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن دقت داشت این است که باید بعد از شستشوی راه پله ها، آنها را به طور کامل خشک کرد تا از سر خوردن افراد پیشگیری شود.

همچنین باید تی و دستمال های مورد استفاده خود را قبل از شروع نظافت به طور کامل شستشو کرد. چرا که دستمال و تی آلوده سبب ایجاد بوی نامطبوع در ساختمان می شود.
https://jahannews.com/vdcb8abwzrhb55p.uiur.html
jahannews.com/vdcb8abwzrhb55p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *