يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

گوشت را هرگز اینگونه فریز نکنید

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب: 823710
فریز کردن روش رایج برای نگه داری از گوشت است اما اشتباه بزرگی که بسیاری از خانم ها در فریز کردن آن انجام می دهند باعث بروز مشکلات زیادی می شود.
گوشت را هرگز اینگونه فریز نکنید
به گزارش جهان نيوز به نقل از  ایسکانیوز، شاید بسیاری از شما هم عاشق خوردن گوشت قرمز باشید و آن را در اکثر مواد غذایی خود استفاده کنید اما نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. مخصوصا زمانی که می‌ خواهید گوشت قرمز را فریز کنید.

به خاطر همین تصمیم گرفتیم که در این قسمت اطلاعاتِ مربوط به سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ ها در مورد اشتباهات فریز کردن گوشت را در اختیارتان قرار دهیم.


هرگز گوشت را بدون خرد کردن داخل فریزر قرار ندهید

اگر قرار است که گوشت را داخل فریزر یا یخچال بگذارید، حتماً آن را خرد و تکه تکه کنید و بعد داخل فریزر بگذارید. گوشت پخته شده را نیز هرگز داخل فریزر قرار ندهید. بهتر است که تکه های گوشت را خرد کنید و تکه ها هم نسبتاً بزرگ باشد اما هرگز گوشت تکه نشده را داخل فریزر نگذارید.

دمای گوشت باید یک دمای مشخص باشد

اگر قرار است که گوشت قرمز باقی مانده را در فریزر بگذارید، توصیه ما این است که دمای فریزر چهل درجه فارنهایت یا بیشتر باشد. علت انجام این کار این است که دما هرچقدر بالاتر باشد، از ایجاد باکتری ها و رشد آن ها جلوگیری می کند؛ پس باید محیط را به اندازه کافی خنک کنید.

مراقب باکتری های گوشت باشید و در نگهداری آن دقت کنید

مصرف گوشت قرمز حاوی باکتری، شما را به بیماری‌ های سختی دچار می‌ کند. باکتری های مختلفی مانند ای.کولی یا سالمونلا ممکن است در گوشت قرمز پیدا شود؛ بنابراین در ذخیره و فریز کردن آنها باید خیلی دقت کنید، زیرا اگر این باکتری وارد بدن شود، باعث ایجاد مشکلات سخت و شدیدی مانند اسهال، عفونت ادراری، بیماری‌ های تنفسی و عفونت خونی خواهد شد.

پس باید خیلی مراقب باشید

بعضی از افراد هستند که خودشان بیماری زمینه‌ای دارند یا سیستم ایمنی شان ضعیف است یا حتی خانم‌ های باردار، اگر با این باکتری ها مواجه شوند، ممکن است در خطر بیماری‌ های خیلی شدیدتر قرار بگیرند و این موضوع جان شان را تهدید کند. معمولا مسمومیت و ابتلا به این باکتری ها با علائمی مانند کم آبی بدن، تشنگی بیش از حد، خشکی دهان، سرگیجه، سبک شدن سر یا تیره شدن ادرار خودش را نشان می دهد.

گوشت پخته شده را زیاد داخل یخچال نگهداری نکنید

گوشت پخته شده را هرگز نباید مدت زمان طولانی داخل یخچال بگذارید؛ همچنین از قرار دادن آنها داخل فریزر هم خودداری کنید. هرچقدر این زمان طولانی تر باشد، مضرات آن گوشت افزایش پیدا می کند. بیشترین حدی که می توانید گوشت پخته شده را نگه دارید، این است که آن را به مدت یک هفته داخل دمای 40 درجه فارنهایت در یخچال قرار دهید. در غیر این صورت اجازه بیشتری برای نگهداری از گوشت پخته شده داخل فریزر یا یخچال ندارید.
https://jahannews.com/vdcizpavut1ary2.cbct.html
jahannews.com/vdcizpavut1ary2.cbct.html
برچسب ها: فریز کردن گوشت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *