يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

برنج فضایی محصول جدید چینی‌ها

پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 821647
فضانوردان چینی در فضاپیمای شنژو-۱۴ با اولین دانه برنج تولیدشده در مدار، به زمین بازگشتند.
برنج فضایی محصول جدید چینی‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از خراسان، فضانوردان چینی در فضاپیمای شنژو-۱۴ با اولین دانه برنج تولیدشده در مدار، به زمین بازگشتند؛ شاهکاری که به دانشمندان اجازه می‌دهد آثار ریزگرانش را بر رشد برنج بررسی کنند و منبع غذایی پایداری برای اکتشافات طولانی مدت فضایی بیابند. یکی از این آزمایش‌ها شامل بازتولید کل چرخه زندگی برنج برای اولین بار در فضا بود که با کاشت بذر آغاز می‌شود و با تولید دانه‌های جدید توسط گیاه بالغ خاتمه می‌یابد.

این آزمایش در ۲۹ ژوئیه آغاز شد و پس از ۱۲۰ روز در مدار، آن ها با موفقیت دانه‌های کیهانی جدیدی تولید کردند. بذرهای جدید به همراه نمونه‌های دیگر زیستی به مرکز فناوری و مهندسی برای استفاده از فضا در آکادمی علوم چین در پکن تحویل داده شده است. آن ها همچنین برای تحقیقات بیشتر به آزمایشگاه‌های شانگهای منتقل خواهند شد. در حالی که پژوهش‌های بیشتری در حال انجام است، دانشمندان متوجه چندین تفاوت جالب بین برنج کاشته شده در زمین و برنج رشد یافته در فضا شده‌اند.
https://jahannews.com/vdcfjydcew6d0va.igiw.html
jahannews.com/vdcfjydcew6d0va.igiw.html
برچسب ها: برنج چین فضا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *