سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

انرژی اتمی در خدمت فضانوردی/ ناسا برای سفر به مریخ از موشک هسته‌ای استفاده می‌کند

چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 827097
ناسا روز سه‌شنبه فاش کرد که در حال ساخت موشکی با انرژی هسته‌ای است که می‌تواند انسان‌ها را بسیار سریع‌تر از فضاپیمای سنتی به مریخ بفرستد.
ساخت موشک برای سفر انسان به مریخ
به گزارش جهان نيوز، فارس به نقل از دیلی میل نوشت: ناسا و آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) در حال ساخت یک موشک هسته ای هستند که قرار است در سال 2027 آزمایش شود؛ این موشک آماده است تا انسان‌ها را به مریخ ببرد و زمان گذر را به طور چشمگیری کاهش دهد.

ناسا روز سه‌شنبه فاش کرد که در حال ساخت موشکی با انرژی هسته‌ای است که می‌تواند انسان‌ها را بسیار سریع‌تر از فضاپیمای سنتی به مریخ بفرستد. در حال حاضر هفت ماه طول می‌کشد تا به سیاره سرخ برسیم.

یک راکت حرارتی هسته ای (NTR) نسبت رانش به وزن بالایی را (در حدود 10هزار برابر بیشتر از پیشرانه الکتریکی و دو تا پنج برابر بیشتر از پیشرانه شیمیایی) در فضا ارائه می دهد. این تیم قصد دارد از مدل های قبلی NTR برای طراحی جدید استفاده کند. آژانس فضایی دهه ها روی مفهوم پیشرانه حرارتی هسته ای مطالعه کرده است.

این گروه‌ها می‌گویند راکت حرارتی هسته ای علاوه بر حمل و نقل سریع‌تر، خطرات را برای فضانوردان کاهش می‌دهد؛ زیرا آنها طولانی مدت در فضا سفر نخواهند کرد. این امر زمان قرار گرفتن فضانوردان در معرض تشعشعات اعماق فضا را کاهش می دهد و به منابع کمتری مانند غذا و سایر محموله ها در طول سفر به مریخ نیاز خواهند داشت.

ناسا  برای ارسال انسان ها به مریخ به اواخر دهه 2030 چشم دوخته است. پم ملروی معاون مدیر ناسا و فضانورد سابق روز سه شنبه گفت: سفرهای سریع تر برای انسان امن ترهستند. راکت حرارتی هسته ای گرما را مستقیماً از راکتور به پیشرانه هیدروژنی گازی منتقل می کند. هیدروژن گرم شده از طریق یک نازل منبسط می شود تا نیروی رانش را برای به حرکت درآوردن فضاپیما فراهم کند.

ناسا پیش از این برای مطالعه سطح مریخ یک کاوشگر به نام استقامت را در سال 2020 به این سیاره فرستاد؛ این کاوشگر دارای یک بالگرد بود که می توانست در آسمان مریخ پرواز کرده و اطلاعات این سیاره را برای زمین ارسال کند.
https://jahannews.com/vdcao0na049nuw1.k5k4.html
jahannews.com/vdcao0na049nuw1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *