شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۵

شمارش معکوس برای حذف قرعه‌کشی خودرو/ با روش جدید فروش خودرو بیشتر آشنا شوید +اینفوگرافیک

سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 821470
بر اساس گفته مسئولان به نظر می‌رسد،‌ فروش خودرو در بورس کالا از سال آینده جایگزین روش قرعه‌کشی خواهد شد.
با روش جدید فروش خودرو بیشتر آشنا شوید
به گزارش جهان نيوز، فروش خودرو در بورس کالا در مردادماه امسال به ‌طور رسمی آغاز و با استقبال خریداران مواجه شد.
 
شیوه معاملات نیز به این شکل است که همه خریداران با علم و آگاهی کامل نسبت به سایر قیمت‌ها، اقدام به رقابت می‌کنند که همین رقابت به معنای برداشتن گامی بزرگ در جهت حذف رانت از بازار خودرو به شمار می‌رود. به گفته مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار با عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس کالا متقاضیان خودرو نیز می‌توانند به جای امتحان کردن شانس خود در سیستم قرعه‌کشی در سازوکاری قانونمند و شفاف یعنی بازار سرمایه به خرید خودرو روی بیاورند. خودروهای وارداتی هم قرار است در بورس کالا به فروش برسند.

از مزایای عرضه خودرو در بورس کالا این است که خریداران می‌توانند خودرو را ارزان‌تر از بازار آزاد سفارش دهند. برای نمونه، کسانی که در روزهای قبل موفق به خرید پژو ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای از بورس کالا شدند حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان سود کرده‌اند. یا خریداران خودروی تارا دستی و تارا اتوماتیک هم با توجه به اختلاف قیمت بین بازار آزاد و قیمت تمام‌شده در بورس کالا به سود ۷۰ تا ۱۲۵ میلیون تومانی رسیدند.

به جز خریداران، خودروسازان نیز از عرضه محصول خود در بورس کالا نفع می‌برند. چرا که با حذف رانت ناشی از اختلاف قیمت کارخانه و بازار، دست دلالان از بازار خودرو کوتاه می‌شود و بدین ترتیب مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بازار به جیب خودروساز می‌رود.

ما در اینفوگرافی زیر به زبان ساده به شرایط موردنیاز و نحوه خرید خودرو از بورس کالا پرداخته‌ایم.

https://jahannews.com/vdcjaveoyuqe8xz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjaveoyuqe8xz.fsfu.html
مرجع : همشهری آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
.قیمت نسبت به کارخانه به این صورت به شدت افزایش پیدا می کند . چطوری به سود خریدار است ؟ در این روش فقط کارخانه دار سود می کند
Iran, Islamic Republic of
سلام این روش بورس شرکت چقدر بالاتر از قیمت خود سود می کند
Iran, Islamic Republic of
فقط بنفع خودروساز است بالای قیمت کار خانه میدهد مردم مصرف کننده هیچ
Iran, Islamic Republic of
یعنی اول پول نقد را ببر به حساب دولت بریز مثلا ۱۰۰۰ تا ماشین فروش می رود و ۵۰۰۰۰ نفر پول ماشین را باید تو حساب بورسی ببرند اختلاف ۴۹۰۰۰ نفر پول نقد شان رو هوا
امرا
Iran, Islamic Republic of
همین یه چیزروواسه مردم بدبخت وفقیرنذاشتین تابابرنده شدن صاحب تقریبا۱۰۰میلیون بشن؟؟؟