دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲

آموزش رایگان خوانندگی و صداسازی

سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 821397
یکی از دغدغه‌های مهم خوانندگان و علاقه‌مندان به خوانندگی این هستش که چطور بتونن صداشون رو تقویت کنن و بتونن تکنیک‌های بیشتری رو در صداشون ایجاد کنند و تکنیک‌هایی رو هم که دارند تقویت کنند.

برای این کار باید حتما آموزش دید و تمامی این موارد در آموزش‌های صداسازی جای داره و به واسطه یادگیری صداسازی این موارد رو یاد میگیرید.

آکادمی خوانندگی پورپروین بر این اعتقاد هستش که شاید برای غالب علاقه‌مندان به خوانندگی بهتر باشه که شروع کار حرفه‌ای خودشون رو با آموزش در زمینه صداسازی شروع کنند و بعد به سراغ آموزش‌های دیگه برن.

 علت این قضیه هم این هستش که با آموزش صداسازی حنجره فرد آماده و آبدیده میشه و اون رو برای تمرینات و خوانش‌های سخت آماده میکنه.


 
یکی از مهمترین و پایه‌ای ترین بخش‌های صداسازی شناخت حنجره در رجیسترها و محدوده‌های صوتی و در عین حال تقویت اون هستش.

 با شناخت صحیح رجیسترها و محدوده‌های صوتی، فرد میتونه بدون اینکه فشاری روی صداش احساس کنه، گستره صوتی زیادی رو بتونه بخونه. البته این قدم اول یادگیری هستش و کافی نیست و در کنارش باید آموزش‌های دیگه‌ای رو هم فرا گرفت.
 

رجیسترها و محدوده‌های صوتی چی هستند؟


اگر بخوایم به طور ساده بیان کنیم، رجیسترها و محدوده‌های صوتی مثل دنده‌های یک ماشین میمونن که وقتی می‌خوایم با سرعت بالاتری بریم باید دنده‌ها رو حتماً بالا ببریم تا فشار به روی ماشین کمتر بشه.

 رجیسترها و محدوده‌های صوتی هم توی نت‌های مختلف متفاوت عمل میکنند. یعنی وقتی نت‌ها بالاتر میره باید رجیستر و محدوده صوتی صدا تغییر کنه تا فشاری به صدا وارد نشه و اگر این اتفاق نیفته حنجره دچار آسیب میشه.


شناخت انواع رجیسترها و محدوده‌ها صوتی:


مهمترین رجیسترها و محدوده‌های صوتی عبارتنداز:
 
  • وکال فرای یا صدای برشته (پایین‌ترین محدوده صدای انسان)

    چِست وویس یا صدای سینه

    میکس وویس یا صدای میانی

    هِد وویس یا صدای سر


 
تا زمانی که ما درک درستی از این رجیسترها و محدوده‌های صوتی نداشته باشیم، آموزش صداسازی دیدن بی معنی هستش. پس یادگیری این رجسیترها و محدوده‌های صوتی الزامی هستش.

یکی از مهمترین و بزرگترین مراکز تخصصی آموزش صداسازی و خوانندگی ایران آکادمی پورپروین هستش که دارای تعداد زیادی هنرجو هستش.

اهمیت شناخت رجیسترها و محدوده‌های صوتی انسان به حدی زیاد هستش که در این آکادمی آموزشی ویژه و منحصر به فردی به صورت ویدیو پکیج ساخته شده تحت عنوان دوره پایه آموزش خوانندگی که توی اون رجیسترها و محدوده‌های صوتی به صورت کاملاً ساده و با بیانی روون آموزش داده شده.

آکادمی پورپروین این دوره آموزشی روکه ارزش اون 420.000 تومان هستش رو به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده تا شما بتونید از اون استفاده کنید.

هنرجویانی که قصد دیدن آموزش صداسازی رو دارن حتما حتما باید این دوره رو دیده باشن و بدون دیدن این دوره که آموزشی کوتاه هم هست نمیتونن در دوره‌های بالاتر آکادمی پورپروین شرکت کنند.

پس حتماً زمان بذارید و این اموزش رو که مدت زمانش 45 دقیقه بیشترنیست تماشا کنید.

با توجه به تمام دغدغه‌ها و مطالبی که در این مقاله عنوان شده مورد مهم دیگه‌ای هم از مزایای آموزش صداسازی در حیطه خوانندگی هستش، اون هم مراقبت و افزایش طول عمر اجزای صوتی به خصوص تارهای صوتی هستش.

علت این قضیه هم این هستش که وقتی ما اصول خوانش رو رعایت کنیم، به طور ناخودآگاه  داریم تارهای صوتی و اندام‌های صوتی رو ازش مراقبت میکنیم.

لازم به ذکر هستش که تمرین‌های مجزایی هم برای مراقبت از اندام‌های خوانشی در آموزش صداسازی وجود داره.

خیلی از افراد بر این باور هستند که حتماً باید جنس صدای فوق‌العاده‌ای داشته باشن تا بتونن خوانندگی کنن.

 آکادمی پورپروین بر این امر اعتقاد داره که جنس صدا یک فاکتور کاملاً سلیقه‌ای هستش و از نظر یک شخص ممکن هستش صدایی قشنگ باشه و از نظر شخص دیگه ممکن هستش اون صدا قشنگ نباشه در نتیجه این مورد کاملاً سلیقه‌ای هستش و با آموزش دیدن افراد میتونن خوانش درست و اصولی رو یاد بگیرن و از خوندنشون لذت ببرن.


 
در بالا به این موضوع اشاره کردیم که آکادمی پورپروین درباره رجیسترها و محدوده‌های صوتی دوره‌ای رو آماده کرده و اون رو به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده. شما میتونید آموزش " دوره پایه آموزش خوانندگی " را بطور  رایگان دریافت کنید:

به این نکته توجه داشته باشید که دیدن این دوره قدم اول برای شرع یادگیری صداسازی هستش و برای یادگیری اصول دیگه مثل جلوگیری از گرفتگی صدا در اوج، پیدا کردن مخرج صحیح صدا، تنفس، گرم کردن صدا و.... باید آموزش‌های دیگه‌ای رو هم ببینید که تمامی این موارد رو آکادمی پورپروین تدریس میکنه.

 برای مشاهده و ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی وارد سایت آکادمی  به آدرس pourparvin.com بشید و یا جهت کسب مشاوره رایگان با شماره 02191003959 بگیرید.

و در آخر این مورد رو هم به یاد داشته باشید که هیچ صدایی زشت نیست و همه آدما حق این رو دارند که بخونند و از خوندنشون لذت ببرن و با آموزش دیدن میتونن درست و اصولی خوندن رو یاد بگیرند.

اگر به خوندن علاقه داری همین حالا شروع کن و بهانه‌ها رو کنار بذار.
https://jahannews.com/vdchwzn6q23nixd.tft2.html
jahannews.com/vdchwzn6q23nixd.tft2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *