شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

حال خوب از نصف جهان تا دیارِ غیورمردان کُرد

شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 821011
امروز برایتان کلی خبرهای خوب داریم. رنگ به رنگ و دلربا. ما ایرانیان روزهای روشن بسیاری داشته و خواهیم داشت اما فقط دستان من و تو هموطن توانسته امید بیافریند و وطن را آبادترکند.
حال خوب از نصف جهان تا دیارِ غیورمردان کُرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ما راویان خبرخوب ،خبرهایی را به شما هدیه می‌دهیم که در گوشه و کنار این سرزمین روی داده اما دستی مرموز، نمی‌خواهد این خبرها به گوش من و شما برسد. رسانه‌های معاند می‌گویند حواستان به شهرهای مرزی نیست، به این بیهوده گویی‌ها گوش نسپارید. اگر اینطور بود رییس جمهور کشورمان این روزها در کردستان نبود تا طرح عظیم آبرسانی  را افتتاح کند. بدانید ایران متحد و قوی خاری است در چشم دشمنان. امروز  به دور ایران گردشی می‌کنیم از غرب تا شرق ، از شمال تا جنوب  تا بشونیم خبرخوب های این دیارِ همیشه سرزنده را.
 

*آب گوارا نوش جانت هموطن
راویان خبرخوب هیچ وقت مدعی نیستند ایران زیبا مشکل ندارد اما معتقدند مشکلات ایران تنها با دستان پر توان ایرانیان حل خواهد شد. آری،با همت و توانمان مشکلات کوچک تا بزرگ را یک به یک حل می‌کنیم.  مدتی بود که آب شرب شهر سنندج طعم تلخ و بوی بد گرفته و کام اهالی را تلخ کرده بود، همه دست به کار شدند و امروز تلاش های شبانه روزیشان به ثمر نشست و نتیجه اش هم این شد که رییس جمهور طرح عظیم آب شرب سنندج را به بهره برداری رساند تا این خطه نیز هم چون دیگر نواحی ایران آب شیرین نوش جان کنند. این آب گوارای وجود نازنینتان باد!
 

ذخیره بند ناف نوزاد در منطقه حرف اول را می‌زند
سلامتی ایرانیان تنها یک آرزو نیست، همه محققان ایرانی برای سلامتی هموطنان خود در تلاش اند. یکی از این اقدامات که خبر خوب ما برای ایرانیان محسوب می شود، ذخیره بند ناف نوزاد است. البته شاید قشر جوان ما که در این سال ها فرزنددار شده اند با این خبر آشنا باشند اما سایرین خیر. داستان از این قرار است که اگر تا دیروز بند ناف یک زباله ژنتیکی بود امروز نه تنها زباله نیست، بلکه سلول بنیادی است که در درمان سرطان خون، تالاسمی، کم خونی های مادرزادی و... استفاده می‌شود و خبر خوبش برای ما ایرانیان که باید سرمان را بالا نگه داریم این است که کشور عزیزمان بزرگترین ظرفیت سلولی ذخیره در منطقه را دارد و این یعنی مشکلات و بیماری های صعب العلاج کمتر برای کودکان کمتر اتفاق خواهد افتاد. دیگر چه از این بهتر که بگوییم هر نوزادی که به دنیا می آید، بند نافش حفظ شود و به چه دردها که این بند ناف خواهد خورد!
 

*خوش سلیقه بودن عادت عجیبی نیست
خوش سلیقه بودن عادت عجیبی نیست همه می‌توانند خوش سلیقه باشند فقط باید نگاهمان تغییر کند. یک روزی شاعری می‌گفت که عظمت باید در نگاهت باشد، نه به آن چیزی که می‌نگری، الان این مفهوم این جمله را می‌فهمم که زیبایی‌ها آن چیزهایی است که ما بدان زیبا نگاه می‌کنیم، مثالش همین پیرمرد گل فروش معروف اصفهانی است  ، درباره سید رمضان میرمعصومی می‌گویم که سال ها در خیابان های اصفهان با دوچرخه گل های زیبا می فروشد، آن قدر که مردم او را به خوبی می شناسند، خوش سلیقه است. رزهای قرمز قشنگی در بساطش دارد، تصویرش امروز بر دیوارهای اصفهان نقش بسته است این هم از گل هایی است که شهرداری منطقه زده و خوش سلیقگی را کشف کرده است. دستمریزاد به شهرداری اصفهان.
 
*بفرمایید جزیره رنگ ها
حتی اگر شمال ایران به دنیا آمده باشی و دستت بوی باران بدهد، پیراهنت می‌تواند با آفتاب کویر آشتی کند، یا اگر اهل غرب کشور و برف و باران باشی باز هم شرق ایران از خراسان تا زابلستان و سیستان می تواند برایت تماشایی باشد. اصلا قشنگی اش به همین است که از شمال بروی جنوب و از جنوب بروی شمال یا از شرق به غرب ایران و بالعکس سفر کنی و چیزهایی که ندیدی را ببینی. یکی از همین زیبایی ها را جزیره هرمز و سواحل عجیب و  غریبش دارد. چرا می گویم عجیب چون رنگ های سایه روشن زیبا و بی شماری از قرمز و زرد و نارنجی دارد. حتی زمینش سنگ نمک است و با برخورد با آب دریا تغییر رنگ می دهند و زیبایی شگفت انگیزی دارند. جزیره هرمز را گفتم تا بگویم ایران فقط شمال کشور و دریای مازندران نیست زیبایی های خلیج فارس بیشمار و دیدنی است پس نه تنها نیاز دارد یک سفر بلکه چندین سفر به این جزایر می تواند حال ما را دیدنی کند.

*طلب آمرزش روز جمعه
مرحوم شیخ صدوق رحمه الله روایت کردند که امیرالمومنین (ع) در روز جمعه خطبه می‌خواند و می فرمود: «آگاه باشید خداوند این روز را براى شما عید قرار داده و آن سید تمام روز‌ها و برتر از تمام عیدهاى شماست و خداوند در کتاب خود امر کرده و به سوى ذکر خدا کوشش کنید پس باید با میل و رغبت عظمت این روز را حفظ کنید و نیت خود را براى عبادت در این روز خالص کنید و در روز جمعه  دعا و طلب رحمت و آمرزش نمایید. براى این که خداوند دعاى کسى را که در این روز از خداوند چیزى بخواهد، اجابت مى‌کند. چون خداوند «عزّوجلّ» فرموده: «ادْعُونِى أَسْتَجِبْ لَکُمْ »

خوش خبر باشید!
و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.
https://jahannews.com/vdca66na649nuw1.k5k4.html
jahannews.com/vdca66na649nuw1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عالی است این پویش روایان خبر خوب. باید بیشتر از این از همه امکانات استفاده کرد.
Iran, Islamic Republic of
آفرین. این کار خیلی جالب است.